Hej. Jo, som overskriften antyder - findes der nogle "Object Containers" i C++, hvor man kan smide alle mulige forskellige objekter i - altså i stil med Vectors i Java eller Collections i VB.NET ?
STL = Standard Template Library. Det er en samlig gratis algoritmer og datastrukturer (Vector, map osv) som man normal finder andre sprog (java, vb, c# osv.). De skal bare inkluderes i dit projekt. Så er de klar til brug. Kan ikke lige huske hvor jeg downloadede det henne da jeg havde c++, men fandt den her på google.
DT >> Det er fordi du selv skal lave alt fra bunden i C++ jo ;). Hehe. Derfor bliver du nødtil at lægge STL ind, der så giver mulighed for, at bruge de container der er lavet dertil.
Jeg kodede godt nok i Borland C++ builder 5 så jeg ved ikke om TObjectList er forsvundet siden da. Jeg brugte det da jeg var i praktik for 6 mdr siden (it ingeniør). Alternativt kan du vel bruge en TList i stedet. Den kan næsten det samme som en TObjectList, da TObjectList blot er en videreudvikling af TList.
her er et eksempel på at fylde en række objekter ind i en tlist og tømme den igen: du skal søge efter "TForm1::Button1Click(TObject *Sender)" da eksemplet er et stykke nede i filen
Jeg stod med et lign. problem på et tidspunkt, jeg fandt det lettest at malloce plads i lageret og så selv holde styr på pointerne. Dette giver selvfølgeligt noget pladsspild og et pointerhelvede, men det fungerer fint udover det.