PC remote program over inet...

Software d.  30. maj. 2004, skrevet af Sneglehunden
Vist: 451 gange.

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2004 21:33:13
Svar/Indlæg:
2502/221
hey.. jeg vil gerne kunne styre min PC ude fra over internet, jeg har tdc lnie nu, og det er ikke med fast IP, er det et problem?

Bruger pt. "Radmin" som funker fint nok over netværk.

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2004 21:41:00
Svar/Indlæg:
230/10
Du kan ved forskellige firmaer som f.eks. dyndns.org få en adresse, f.eks. ditnavn.dyndns.org til at pege på en dynamisk IP ved at installere en klient på maskinen, som så automatisk fortæller serveren hvilken IP du befinder dig på...

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2004 22:25:13
Svar/Indlæg:
839/19
Smut forbi www.dyndns.dk og opret dig et dynamiskdomæne.
Domænet får du til at peje hjem og så kan du bruge den til at få fat i din computer ude fra..

Brug så realvnc til at arbejde på din computer, hvis du hellere vil have et komandopromt så kør en telnet service eller hen ssh ;)

Realvnc kan hentes på www.realvnc.com

/Kingu

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2004 22:42:55
Svar/Indlæg:
1287/32
#2 Thightvnc er bedre: www.tightvnc.com

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2004 22:50:56
Svar/Indlæg:
2502/221
okay.. så jeg skal simpelthen have den til at pege såda et sted hen først..
er ikke lige hjemme før imorgen., men starter lige med at oprette mig på en side emd det samme!

så kan der komme lidt flere kommentarer om hvilekt proggy der er bedst hehe

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2004 23:30:40
Svar/Indlæg:
839/19
ok, den har vidst en _smule_ flere funktionaliteter end realvnc..

/Kingu

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2004 01:39:16
Svar/Indlæg:
6624/113
Hvorfor du skal skifte program fatter jeg så ikke?? :00

Radmin kan fint klare opgaven - det du bare skal sørge for er at du kan finde din maskine udefra. Det er DET du skal bruge en dynamisk dns til. ( www.no-ip.com eller www.dyndns.dk )

Du bare sørge for at forwarde en port ( std for radmin -> 4899 ) til din maskines lokale ip. Hvis du ikke bruger router er det endnu nemmere. Så skal du bare starte r_server.exe ( "start remote admin server" i start menuen. :D ) ligesom du plejer...

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2004 02:38:20
Svar/Indlæg:
2502/221
6# :D okay, kan jo lige så godt bruge det program jeg er vandt til :D

har oprettet mig på no-ip, men den pc jeg sidde rpå kan ikke åbne Ofir.dk (FLOT!!!) så kigger p ådet senerer..

men er der evt. en der over IRC eller MSN lige kan hjælpe mig en af dagene med at sætte det op?
så ville jeg blive glad!

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2004 03:10:45
Svar/Indlæg:
1996/65
Omkring det der med dynamisk IP ... så mener jeg faktisk at man har en fast DNS adresse hos TDC ... så ligegyldingt hvilken IP man får tildelt så kan man altid komme i kontakt med maskinen ved at bruge DNS adressen ..

Men jeg er ikke helt sikker ... du kan jo prøve at lave en tracert på din IP ... og og så vente til at du får en anden ip ... og hvis DNS adressen er den samme så passer min påstand ... :)

Hvis det er sådan at man har statisk DNS adresse .... som jeg synes at mindes noget om ... så er det ikke noget problem at lave et domaine hos dyndns.dk, dyndns.org eller no-ip.com ... så er det jo bare at henvise det TDC DNS adressen (som er meget lang)...

Ved at bruge DNS adressen ... så slipper man for at skulle køre et client program til at fortælle dyndns om hvilken ip der skal forwardes til ...

Omkring hvilket program han skal bruge ... så synes jeg da at han skal blive ved med at bruge radmin ... da det er et af de bedste programmer som jeg kender til remote styring ... VNC er skod i forhold til ...

Så det er bare at opsætte maskinen som Radmin server ... og få sørge for at radmin clienten kan komme ind på maskinen fra internettet af (altså forwarde porte hvis du bruger router... eller åbne porte hvis du har en firewall) ..

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2004 03:17:26
Svar/Indlæg:
6624/113
#7 - Du ved hvor jeg er, så du spørger bare. :D

#8 - Jeg bruger det osse selv. Måske ikke det bedste og mest optimalt opdaterende program, men så afgjort milevidt bedre end VNC varianterne og PC-anywhere for den sags skyld. Det er dejligt simpelt, gratis ( trial versionen udløber aldrig ) og opfører sig bare som om man sidder ved maskinen. :D
Advancerede sysadmins ville nok bruge Terminalserveren indbygget i windows, men dem er der ik så mange af her så vidt jeg ved. ;)

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2004 03:55:11
Svar/Indlæg:
1996/65
#9 ... jeg har set en sidde og lege med sådan en terminal server ... fra windows 2000 server ... og damm det var nice ... man kan jo logge ind med flere brugere samtig ...

og den virkede endda vist med Remote desktop programmet som ellers er lavet til windows xp pro ...

Men der er da de færreste som lige har en server version af windows at lege med ... og også de færreste som gider .. da den vist ikke er så god at game fra ... :)

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2004 09:11:02
Svar/Indlæg:
1262/95
#9 Jeg sidder her... ;) Og jeg vil til enhver tid benytte remote delen i Terminal server eller Remote Desktop. Jeg synes det køre en helt del bedre end de andre remote programmer der findes, dog vil jeg sige at Radmin er det 3. parts remote program der køre bedste af dem jeg har prøvet.

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2004 12:33:45
Svar/Indlæg:
2502/221
8# okay må lige prøve at finde ud af.

9# mange tak :D, i will be there hoho..

Vil lige sige jeg bruger Win 2003 Server på min server.. ved ikke om der ligger nogle fordele i det?

og jeg beholder bare Radmin. lyder vidst til at være ok :)

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2004 14:27:16
Svar/Indlæg:
1262/95
#12 Fordele i forhold til hvad.. ?? I forhold til Windows 2000 server er der nogle stykker.

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2004 14:38:32
Svar/Indlæg:
2502/221
13# mener om der var noget indbygget snak til remote... elelr noed.. kan man aldrig vide jo :D
(tjeck lige dine PM!!)

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2004 15:30:33
Svar/Indlæg:
1262/95
#14 Ligesom i Windows XP har Windows 2003 også mulighed for Remote Desktop

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2004 07:40:16
Svar/Indlæg:
2502/221
okay.. nå men tror bare jeg beholder det Radmin, synes det virker fint nok..

steen

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2004 08:56:37
Svar/Indlæg:
2870/65
Ellers skulle du tage et kig på Netop 7.5 fra Danware.

Det viser dig alt hvad der sker på din maskine som et spejl. Du kan lave alt med Netop. Der er samtidigt en lille, men meget effektiv ftp-klient indbygget. Derudover kan den Logge din maskine af, reboote maskinen (hvis det er sat korrekt op). Lave screendumps og sende det til den remote maskine osv osv.

DET er et dejligt program som kan bruge op til 256 bits kryptering (RSA/Diffie-Hellman).

Man kan fuldstændigt styre hvilke brugere som kommer ind på maskinen....og for det ikke skal være løgn, kan man også styre det på MAC addressen. Det betyder, at kun det ene netkort i hele verden kan komme ind på din maskine. Det er sgu da sikkerhed så det basker.... :e

#9 Åh der er da et par stykker, altså Sysadmins herinde. :e
men selv om TS er skrevet om i win 2003 så den er en del bedre end før (bl.a. bedre sikkerhed), bør man stadig SSH eller bedre sikkerhed end den som windows selv bruger, når man skal bruge TS.