CPU blæser ?

Diverse d.  01. juni. 2004, skrevet af System
Vist: 192 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
01-06-2004 17:32:21
Svar/Indlæg:
0/11005
I forbindelse med tråden CPU temperatur var der lige et par spørgsmål, som jeg ikke fik svar på, så jeg prøver lige her.

"Tænkte iøvrigt på noget. Jeg er ikke meget for at skulle skifte CPU-køler selv (hvis det skulle blive nødvendigt på et tidspunkt), fordi kernen på AMD processorer er blottet, og derved let bliver ødelagt, hvis man gør noget forkert.

Men er der noget at hente rent kølingsmæssigt, ved bare at skifte til en bedre blæser (går udfra at man godt kan skifte blæser på selve køleblokken) ?? Jeg tænker ikke på lydniveau. Udelukkende temperatursænkning."

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
01-06-2004 17:56:06
Svar/Indlæg:
5679/460
ja men som regelt er køleblok(heatsink) og køler lavet til at fungere sammen.

nu har jeg haft amd med blottet kerne i flere år og jeg har skiftet køler MANGE gange pga. netparty og jeg har aldrig beskadiet kernen et lille råd du kan bruge en flad skrue trækker bare sorg for at dan passer ned i den lille hak der sidder på den ene af de vinger så kan du nemlig trykke den ned og vibbe den ud også er den af det plejer jeg og gøre nu har jeg så fået K8 (athlon64) så nu har jeg ikke den store bekymring ja ok det havde jeg så heller ikke før men pas på og prøv det lille kneb med skruetrækkeren

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2004 18:45:32
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg har heller aldrig oplevet at knække en AMD kerne ... det gælder bare om at være forsigtig ... og ikke lader kølieren sidde skævt på CPU'en ...

Omkring lige nøjagtig hvordan man afmontere din køler .... kan jeg ikke sige da jeg ikke ved hvilken du har ... men den er sikkert lavet de der clips på hver side af socklen ... og der er det bare at trykke ned på den ene side og så forsigtig vippe clipsen af ...

Såe du skal ikke være bange for at skifte CPU køler ... og ja det hjælper altså en hel del mere at skifte hele køleren end kun at skifte blæseren ...