Restriktioner til windows xp

Software d.  02. juni. 2004, skrevet af RiTuaL_ShaDoW
Vist: 324 gange.

RiTuaL_ShaDoW
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2004 18:41:59
Svar/Indlæg:
128/43
Det jeg søger er viden om hvordan man kan lave restriktioner lige som på en skole, hvor det kun er systemadministratoren der kan ændre instillinger osv.

Nogen der ved, hvordan man gør det?? ?:(

Andy.
 
Superbruger
Tilføjet:
02-06-2004 19:20:02
Svar/Indlæg:
1536/33
Mener vist at man kan tweake sig til div. ting. Bla. på min skole har de fjernet "kør" og andre ting... Prøv at hente Tweak UI fra microsoft eller http://www.totalidea.com/tweak... Tweak-Xp



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2004 19:45:42
Svar/Indlæg:
2870/65
Du skal bruge en server med Active Directory på, altså en Domain Controller.

Når du har det klar, kan man lave Group Policies på flere måder....og niveauer.

Top-niveauet er Domain Security, hvor man laver sikkerheds-indstillingerne for hele domænet....og det gælder som sagt for hele domænet.

Næste niveau er at lave en eller flere Group Policies (GPO´er) på Sites-niveau.

Nederste niveau er at lave Group Policies på OU´s (Organisational Units). Dette er ofte det mest brugte niveau, med mindre at du har en stor organisation.

Disse GPO´er kan indeholde mange forskellige indstillinger...og kan blandes på mange forskellige måder...og niveauer. De kan så alt efter hvad man ønsker at opnå, tildeles forskellige prioriteter....hvilken skal lægges ned over brugerne først (den vgtigste først).

Det gør, at brugerne/maskinerne får lagt de forskellige niveauer ovenpå i lag, nærmest. Det sidste lag har som oftest udslaget, hvis du har flere indstillinger som konflikter med hinanden. Med mindre at man har tildelt "Block inheritancy" eller "Override Block" indstillinger på. Det er en hel videnskab i sig selv at få lavet disse indstillinger korrekt.

Alle disse indstillinger/restrictions på brugerne ligger så som databaser (containers) i Active Directory, som i sig selv er en database.

Håber at det giver et indblik i strukturen...selv om det er en meget forkortet udgave.




Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2004 19:51:57
Svar/Indlæg:
2540/228
følger Active Directory/Domain Controller med på win 2003 server???



beNULLified
 
Overclocker
Tilføjet:
04-06-2004 11:59:41
Svar/Indlæg:
22/0

#3 Det er en integreret del af 2000 server så den på 2003 ligner den nok til forveksling. (tror jeg nok - er der nogen der ved det med sikkerhed?)

Du kan lave noget af det samme på XP pro vha. administrationsværktøjerne. Oprette brugere, grupper, tildele rettigheder, men hvis det er til mere end 2-3 brugere så skal du nok bruge en 'serverversion' med active directory.



DragonOne
 
Superbruger
Tilføjet:
04-06-2004 13:32:17
Svar/Indlæg:
240/44
hvis det kun er til selve din workstation vil jeg nok mene det er lidt at skyde gråspurve med kanoner at sætte en 2000/2003 server op til det ...

brug gpedit.msc - der er et hav af muligheder til skrue i hvad der skal vises og IKKE vises ;)

læs evt. denne her :

http://www.burn-it.dk/index.ph...

der er lidt forskelligt guf at hente der..

god fornøjelse :)