Vurdering af projektor

Diverse d.  03. juni. 2004, skrevet af Erixon
Vist: 678 gange.

Erixon
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2004 00:10:45
Svar/Indlæg:
15/4
Hej!

Jeg ved godt dette ikke er det mest oplagte forum at spørge i, men jeg kunne sku ikke finde et bedre så here goes:

Jeg har kig på en brugt udgave af nedenstående projektor og jeg vil gerne høre hvad i mener jeg cirke burde give for den:
http://www.projectorcentral.co...

På forhånd tak..

#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2004 00:13:33
Svar/Indlæg:
1581/5
det er en god data projektor, og "ok" film projektor, har dog ikke så højt et kontrastforhold + kun 800x600 native.

Jeg vil sige den skal koste i området 2500-3500, man kan få bedre projektors idag nye for 7995.-



Erixon
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2004 00:18:00
Svar/Indlæg:
15/4
Ja, nyere og dyrere produkter er som regel bedre, men det er min først projektor så jeg er ikke så kræsen - bortset fra med hensyn til prisen.

Jeg har fået den tilbudt til 4.400 kr men det mener du altså er for meget? Det er dog også via DBA, hvor alt er til overpriser, så du har sikkert ret.



Erixon
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2004 00:19:50
Svar/Indlæg:
15/4
Forresten:

Med data mener du så fremvisning af fx Diasshows eller bare film via computeren? Og med '"ok"' mener du så tæt på god eller halv-dårlig? (Ved godt det er svært at definere :p )



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2004 01:17:50
Svar/Indlæg:
1581/5
med data mener jeg "pc monitor gjort stor til fremvisning" og i den stil, hvor der ikke i så høj grad bliver fokuseret på detaljer, som på klart og tydeligt "digitalt" billede.

f.eks. er der HELT andre krav til et diasshow fremvisning end afspilning af film, jeg har selv haft en ask c5, den er en tak højere i native opløsning end ovenstående, den kunne sagtens vise film så man sagde "wow", så det er ikke en dårlig projektor, de nye dlp projektore er bare meget bedre igen til film :)



ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2004 02:22:22
Svar/Indlæg:
734/32
Jeg har lidt erfaring med den via mit job. Der hedder den godt nok Astrobeam et-eller-andet. Men det er samme projektor.
Min erfaring med den har været temmelig dårlig. Om det er en mandagsmodel vi har fået ved jeg ikke - men jeg tror det næsten.
Problemet med den er at den simpelthen lukker ned, det kan være efter 5 minutters brug, såvel som efter 3 timer.
Den har været til rep. og termosikring osv. er skiftet. Uden held!
Hvis ellers den virker er det vel en ok projektor, men heller ikke mere. Som #4 skriver er den fin til pc, men mangler lidt til film ( efter min mening meget, men jeg er nok lidt kræsen ).
Inden du køber så tjek lige hvor lang tid pæren har kørt. Jeg mener at den på den model har en levetid på 2000 timer, og det er altså ret bekosteligt at skifte den - regn med 3-5000,-
For at kontrollere lampetiden skal du ind i menuen et eller andet sted. Kan sgu´ ikke helt huske hvor præcis :l



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2004 09:15:44
Svar/Indlæg:
2502/221
ja, tjeck før du køber den.. ikke så fedt hvis du skal bruge 4k på den når den har kørt 20timer hehe :D



Erixon
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2004 11:25:04
Svar/Indlæg:
15/4
#Devastator:
Ok, I get your point, men mange af de film jeg vil afspille ville alligevel være DiVX rips (af dvd'er jeg har liggende i skuffen) og jeg ville ikke bruge flere tusind på et smart lærred. Jeg er som sagt ikke så kræsen men vil bare gerne prøve en projektor.

ruzz:
Hvis jeg skulle købe den regnede jeg med enten af få lov at se den i aktion hos køber eller måske ligefrem låne den med hjem, så jeg kan jo se om den har samme problem som du beskriver før jeg eventuelt køber. Tak for tippet med at man kan se hvor lang tid pæren har været tændt - pærernes høje pris afskrækkerede mig tidligere fra at købe en projektor, så jeg vil være opmærksom på det.

Sneglehunden:
20 timer ud af cirka 2000 er da ikke spor meget.. :p Vist en lille tastefejl men ved godt hvad du mener..



Erixon
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2004 11:50:32
Svar/Indlæg:
15/4
McDave@kursus:
Jeg godt tro at din projektor er møj fræk i aktion, men når jeg ikke vil købe lærred eller det vilde sorround system, så vil de penge jo være spildt..

Nogen andet er, specs på den Epson er da ikke overvældende. Native opløsningen er da ret lav, 854x480, og kun 1000 ANSI lumens? Den tilbyder selvfølgelig 16:9 men hvad har den ellers at prale af?



ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
04-06-2004 03:29:12
Svar/Indlæg:
734/32
#9
Det er bla. fordi det er en fordel med en forholdsvis lyssvag projektor når man skal vise film. En projektor er ikke i stand til at vise sort, og derfor er det dit øje ser som sort på lærredet egentlig bare hvor mørkt lærredet er uden lys på.
Noget helt andet er at jeg synes du skal overveje at købe et lærred. Bare et eller andet billigt noget, brug de 300-500 det koster for 1x1 meter eller hvor meget du nu skal bruge. Det er altså noget andet end en hvis væg eller et hvidt lagen ;)



#10
ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
04-06-2004 03:31:03
Svar/Indlæg:
734/32
#9
btw.
nej, den Epson er ikke overvældende... :l



#11
ruzz
 
Superbruger
Tilføjet:
04-06-2004 11:23:37
Svar/Indlæg:
734/32
#12
Rigtig god ide med det "lærred", Det bruger vi også en del steder. Vi har dog ikke være så kloge at lave en ramme til den. Det var nok noget man skulle overveje - rent blær :)