-> #10
Læs igen så! ;)
"Jeg ved godt, at der er kommet mange bedre løsninger til, men jeg har stadigvæk den her "fordom" over for nVidia. Jeg har indtil nu, stort set kun haft nVidia kort i min computer, og jeg har aldrig nogen sinde været utilfreds. Aldrig. Men ATi står bare stærkere nu, for mig."
Jeg siger heller ikke at de alle larmer, og at de stadig gør det. Men da jeg stod ved et "afgørende" vendepunkt", var nVidia ikke overbevisenden nok til, at jeg ville vælge et af deres produkter frem for et ATi.
Jeg har aldrig været utilfreds med nVidia, det siger jeg skam også, men for mig står ATi bare stærkere.
Det må du ikke forveksle med en af de der hjernetomme "ATi er noget lort!" el. "nVidia sucks!". - Hvilke jeg intet har til overs for.
Folk kan mene så meget de vil, men mange af de kommentarer er bundet på benchmarks (for forskellene alligevel ikke har været mere en et par %) og for slet ikke at nævne at de ikke selv har ejet et kort fra konkurrerende part.
Jeg har endda mødt nogle, som siger, at de ikke ville tænke på at eje et ATi, for nVidia er bare ihh og åhh så dejligt. Det skal de jo have lov til at mene, men de baserer det jo ikke på mere end fordomme.
Jeg siger ikke dette for at være hellig, men for at understrege, at jeg altså stiftet bekendtskab med begge kort, og som sagt: Så har jeg aldrig haft noget at udsætte på mine nVidia kort, aldrig. De ting jeg nævner er blot "generaliserende" som du selv siger, men som jeg også nævner bagefter. Så er ATi heller ikke selv for smarte, og nVidia/deres producenter er jo også kommet godt efter det, som jeg siger...
;)
Men stort set alle ATi kort kommer med reference køledesign. Kald mig bare emsig, men siger det ikke mere om kortet end det gør om producenterne?
nVidias producenter har jo et eller andet sted været tvunget til at finde på bedre alternativer. Det er sandt, at mange alligevel ikke har så mange PCI-enheder i, hvis de da overhovedet har nogen, så for dem er det jo ikke en problematik. Men som jeg skrev, så er det ud fra personlige erfaringer ikke smart. Da jeg har mange PCI-kort i.
Men det hjælper jo lige stort, da jeg har et swiftech på VPU'en, og så kan man jo vende den rundt igen. Men vid, at jeg ikke kommer med disse udtalelser baseret på intetsigende anmeldelser, men ud fra egne erfaringer :)