3dmark03 - Ustabil performance?

Diverse d.  06. juni. 2004, skrevet af System
Vist: 158 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
06-06-2004 20:09:55
Svar/Indlæg:
0/11005
Men hvad sker der da for lortet.. nå, men må hellere starte fra starten.

Oplevede utrolig dårlig performance på min dunk her for knap en uge siden og efter lidt tid benchede jeg så med 3dmark. Den viste noget helt forfærdeligt, nemlig omkring 3500. Tidligere havde jeg haft den oppe på 6500 og det har jeg lidt nemmere ved at acceptere.

Nå, men så spændte jeg nogle skruer her og der og fik den op på omkring de 5300. Ikke perfekt, men acceptabelt (på daværende tidspunkt i hvert fald).
Så beslutter jeg mig for at formatere - dunken kører jo stadig ikke helt godt og kan stadig mærke det i især UT2004 både i loadtime og også i hak hak hak grafik hvilket ikke er helt normalt. Efter formatering kommer jeg op på de gode helt fine 6500 igen, men efter lidt uheldig massage med Partition Magic er jeg nødsaget til at formatere igen. Denne gang, til min store forbavselse, bencher jeg så igen og får 5300 IGEN?!?! - Hvad sker der...

Nu har jeg så siddet og pillet ved alt. Læs dette forum igennem flere gange for at finde fifs og gode råd, men lige lidt hjælper det. Jeg synes nærmest jeg har prøvet alt (har også skiftet driver et par gange) og den bliver ved med at hænge omkring de 5300.

Mit system er:
Pentium 4 3,2 ghz med HT.
512 MB HyperX PC 4000 ram
Asus Radeon 9800XT 256mb ram
Epox EP-4PCA3+ bundkort
160 GB Sata disk 8mb cache osv
SB live 5.1

Nu er det ikke det ondeste system, men nogle kræfter burde der nu stadigvæk være at hive frem når det nu en sjælden gang er nødvendigt.
Jeg kører pt med Catalyst 4.5 og Windows XP.
Hvad kan årsagen lige være - og har i nogle råd så bare kom med dem.

PS. Har niflet med alle de drivere som passer til mit motherboard på www.epox.com - men har stadig en mistanke om det ikke er helt korrekt. Håber i kan hjælpe. Tak.