14 Dags fuld retur ret???

Diverse d.  07. juni. 2004, skrevet af castrol
Vist: 250 gange.

castrol

Superbruger
Tilføjet:
07-06-2004 10:34:43
Svar/Indlæg:
437/64
Hey

Jeg købte en cpu sidste uge ved en forhandler på nettet, nu har jeg så fortrydt mit køb og vi benytte mig af 14dags fuld retur ret.
Jeg har lige snakket med forhandleren, han siger at jeg ikke kan få mine penge tilbage hvis emballagen er brudt, kan det virkelig passe?`
Jeg mener at lige meget hvad så har man 14dags fuld retur ret, eller tager jeg fejl her?

dashhi

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2004 10:42:25
Svar/Indlæg:
378/106
der er noget du har misforstået..

det er rigtig nok det som forhandleren fortæller dig...
for ellers ville alle jo bare få ny computer hver 14 dag.. :)

man kan også sige, at har du brugt produktet, så må det jo være fordi du ikke fortryder dit køb =)

men du kan da prøve at sende din CPU tilbage.. (hvis du ikke har ødelagt org. emballage :) )

TorQue

Superbruger
Tilføjet:
07-06-2004 10:42:39
Svar/Indlæg:
235/13
både og.. det kommer an på om der står 14 dages retur ret i ubrudt emballage, eller bare retur ret. hvis der ingen steder står i forhandlerens handels betingelser, om ubrudt emballage, kan du kræve penge tilbage.
Nogle forhandlere glemmer det der med retur ret og emballage
og skriver bare noget som : 14 dages fuld retur ret. hvis der evt. står i original emballage har du stadig ret til pengene, uanset om du har brudt den eller ej.

Envidere kan du jo forsøge at få emballagen til at se ubrudt ud...
Kender en der gør det med de små svejsede poser med cd´r man får i føtex..host.....Ja har jo aldrig selv gjort det slvf... :e

Mvh TorQue

The

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2004 10:47:51
Svar/Indlæg:
1836/61
Mit første Geforce FX5900XT blev sendt retur og jeg fik fuld varepris på check.
Emballagen kunne også genbruges, men den havde været monteret i min PC.

Det var hos www.midtdata.dk

Hunden

Superbruger
Tilføjet:
07-06-2004 10:51:07
Svar/Indlæg:
406/19
Tror det kommer lidt an på hvad forhandleren skriver i deres aftale. Du har jo læst og accepteret (forhåbenlig) den aftale forhandleren og dig laver når du køber produktet. Mener det hedder en købsaftale. Hvis forhandleren skriver at produktet skal være ubrudt osv., ja så er der vist ikke noget at gøre.

Lidt ala. det #2 skriver.
Det kommer lidt an på forhandleren osv.

castrol

Superbruger
Tilføjet:
07-06-2004 11:02:06
Svar/Indlæg:
437/64
Har lige snakket med ham igen, de tager ikke en vare retur når emballagen er brudt, nå men så ryger den til salg :)

TAk for hjælpen

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
07-06-2004 11:23:52
Svar/Indlæg:
1328/55
Hvad var det for en forhandler ? jeg vil gerne vide hvor jeg ikke skal handle nemlig...