Her var det lykken at smide kobberet i ketchup i 2 døgn, og så var det rent.
Jeg tror bare ikke lige det er lykken og fyre ketchup i radien. For det første tager det tid, og så skal det renses ud igen.. :00 :00 #4 i indlægget jeg linker til siger noget om at jeg skulle bruge eddikesyre, og koge det..
Hvor stærk en opløsning skal man lave den eddikesyreopløsning? Hvor meget skal det koges? Hvad kan kobberet klare..? Der skulle jo nødigt gå hul.!
Eventuelt andre ideer?
Jeg havde tænkt mig at køre syreblandingen igennem radien et par gange.
"Rensning af kobber og messing: I en balje opløses 1 spsk. Citronsyre og lidt opvaskemiddel i ½ - 1 liter kogende vand(blandingsforholdet er ikke så vigtigt). Sæt derefter emnet i blød i opløsningen et par minutter (eller fem) og vask derefter af med en blød børste. Skyl efter med rent vand og tør af."
problemet er bare at du ikke kan komme til med en børste :)
jeg har sagt det... hæld den blanding ind i radiatoren.. så kan du lade det stå i nogen minutter, ryste og så hælde det ud... så kan du jo se farven / konstistensen på vandet der kommer ud, om det virker... og evt. gentage det indtil farven og konsistensen er "god"... det tror jeg er løsnigen
Hvis det er eddikesyre købt til madbrug, så bare øf det i rent, ryst det lidt og hæld det ud. Jeg har renset både kaffemaskiner og kogekedler med det, og der er ikke nogen af dem der er faldet fra hinanden endnu :D