Jeg tror det er et spørgsmål om kompabilitet mellem ram og bundkort. Nogle ram kører bare ikke godt sammen med nogle bundkort, selv om begge dele er high-end / kvalitets dele.
Jeg har f.eks. hørt meget skidt om Kingston HyperX sammen med Nforce boards desværre...
Det er muligt at de vil køre en anelse mere med mere spænding, men helt godt tror jeg aldrig de kommer til at køre på et bundkort hvor de ikke engang kan køre det de skal kunne uden voltmod.
På mit Asus P4PE var alt fra 2.7-2.9V inderligt ligegyldigt, rammene clockede ikke højere af den grund. Så det er muligt at et voltmod på det "forkerte" bundkort ikke ville gi' noget som helst.....
Jeg ville nok spørge mig for hvilke ram folk bruger på det givne bundkort, og så se om ikke man kunne prøve nogle af dem. Alterrnativt finde ud af om der er nogle bios indstillinger man skal have helt styr på eller en bestemt bios man skal bruge med de ram. Der skal ikke gå meget galt i bios indstillingerne for at rammene fucker helt up, og en bios update kan ofte /nogen gange også løse ram/bundkort kompabilitetsproblemer.
Jeg er bestemt ikke ekspert på det bundkort, men jeg vil mene at det gælder om at spørge folk med et bundkort magen til, hvilke specifikke ram blokke de bruger og hvilke hastigheder / dividere / bios indstillinger de har succes med. Her kan jeg desværre ikke hjælpe.....