Ideer til webdesign

Diverse d.  09. juni. 2004, skrevet af Kingu
Vist: 308 gange.

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2004 22:35:57
Svar/Indlæg:
839/19
Hej folkens..

Min side vil jeg have bygget op fra bunden. Altså skal jeg have skrevet alt mit slam om og der skal nyt design til.
Mit problem er at jeg ikke rigtig har nogen inspirations kilde.
Så er der nogle af jer som har nogle ideer og nogle fifs?

Jeg vil ikke sige at sitet skal være enestående, men det skal dælme ikke være rip off - det gider jeg godt nok ikke.

Så kom med nogle ideer så jeg kan få mit blå site lavet om, og det helst snart..

/Kingu

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
10-06-2004 00:23:46
Svar/Indlæg:
240/44
hey der..

jeg vil råde dig til at surfe en masse.. ikke bare OC-sites - det er somregel ikke der man finder mest inspiration - det er mest sitets informationsindhold der fanger interessen...

surf en masse - få indtryk - dan dig en eller anden ide om hvordan du vil strukturere sitet (menuer, placeringer af forskellige ting, informationsindhold osv osv).... og så er det ellers bare at klø på! ;)

kiggede lige på dit gamle site.. vælg måske nogen lidt mere dæmpede farver - og gerne kombinationer, der ikke er så meget i kontrast som den blå og hvide - se f.eks. menuen her til venstre ;)

nå det var "opsangen" - videre til ideerne :

et site, hvor man scroller horisontalt i stedet for vertikalt? ses ikke ret meget...

og der gik jeg så i stå... :r

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2004 10:22:07
Svar/Indlæg:
3532/303
prodic.dk :D

spek

Superbruger
Tilføjet:
10-06-2004 11:12:46
Svar/Indlæg:
32/9
Jeg kan se at du bor i varde, så hvis du kommer forbi Esbjerg og lover at passe godt på den så har jeg en genial bog du kan låne. Jeg bruger den selv tit som inspirationskilde.

Bogen hedder.
Portfolios Online
digital and graphic designer's websites

En meget flot illustreret bog, som fokuserer på design og design af interfaces.

Vh. spek

kusken

Superbruger
Tilføjet:
10-06-2004 12:28:56
Svar/Indlæg:
71/16
www.cwd.dk - der kan du få inspiration

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2004 17:31:39
Svar/Indlæg:
839/19
Tak for linksene, de kan helt klart bruges.

#3,
Jeg skal til Esbjerg imorgen da jeg skal om og kigge til en gammel klasse kammerat. Jeg skulle dog helst på det tidspunkt have mit design færdigt.
Hvis jeg skulle låne en bog af dig, så vil jeg naturligvis passe godt på den!

/Kingu