Optimering af vandkøling, og opsætning

Vandkøling d.  09. juni. 2004, skrevet af Illisher
Vist: 335 gange.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2004 22:38:15
Svar/Indlæg:
2664/97
Så er jeg gået igang med at skille mit system ad. Grunden er at mit flow var så lavt at der ikke kom mange dråber igennem per. sek. :( Ved ikke helt endnu hvad synderen er, men tror det er min ene radiator der har fået forstoppelse.

Men nu skal jeg så ud og have nye slanger, men ved ikke helt hvilke det skal være. Dem jeg har nu kan ikke engang gå fra cpu til NB uden der skal et 90graders sving på, så det skal de kunne ;)

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvordan jeg kan rense mine radiatore inden i. skal jeg bare lave en syre blandind og smide den ned i et stykke tid, eller vil det beskadige den.

Jeg vil også gerne have mit maze4 til at skinde lidt igen, og har tænkt på at give det en tur brasso på hele overfladen af kølehovedet også inden i, men er det ikke brasso der efterlader en hinde? Hvad findes der ellers af alternativer? Hvor mange grader tror i det vil give hvis jeg giver den turen med brasso?

Jge har også tænkt på at købe et x800 på et tidspungt, men hvilke kølehoveder kan smækkes på sådan et? tænkte lidt på at købe et brugt, men først når jeg får købt kortet ;)

Hvilken blanding er at foretrække til systemet. Jeg har hørt mange sige 1/3 k'lervæske 2/3 demi vand. Er det ok ca.? Så skal der selvfølgelig lidt korrisions middel i og noget glowmotion.

Ellers nogen der har tip eller noget til mit system. Billeder kan ses i profilen :e

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2004 22:44:23
Svar/Indlæg:
1341/56

du kan rense dit kølehoved med ketchup, jaja det er rigtigt nok :)

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2004 22:47:22
Svar/Indlæg:
3162/78
Jeg tror det bedste ville være at bruge varm eddike til at rense din radi inden i. lige som man gør man kaffemaskinerne!

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2004 22:52:03
Svar/Indlæg:
2664/97
1# yes vidste jeg egentelig godt :r det prøver jeg når jeg får tid. imorgen :)

2# Det prøver jeg at gøre så.. håber det virker, vil helst ikke af med min ene radi :)

*klonk*

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2004 13:55:41
Svar/Indlæg:
458/22
Undgå 90 graders knæk, brug en stor diameter på slanger og studser, sørg for at reservoiret (hvis du har et) står bag pumpen så den får masser af vand, UNDGÅ 90 GRADERS KNÆK! ;)

" Hvilken blanding er at foretrække til systemet. Jeg har hørt mange sige 1/3 k'lervæske 2/3 demi vand. Er det ok ca.? Så skal der selvfølgelig lidt korrisions middel i og noget glowmotion."

1/3 k-væske 2/3 demi-vand, - kølevæske -er- anti-korrosionsmiddle ;)

GargaZol

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2004 14:55:12
Svar/Indlæg:
431/26
5% kølervæske skulle være perfekt, ifølge en mega test, som jeg ikke lige kan huske addressen på :00

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2004 16:06:11
Svar/Indlæg:
2664/97
4# oki, så jeg behøver ikke at bruge anti-korrosionsmiddle. oki.. man lære hver dag :)

5# 5% er det nok til at beskytte mod alger og korrision?

legebarN

Superbruger
Tilføjet:
10-06-2004 16:06:55
Svar/Indlæg:
487/59
For det første er der delte meninger om Brasso hjælper på ydelsen, vidst nogen med at det ligger et lille lag ovenpå, og derved forringer varmeoverføringe.

For det andet vil je gmene at de 5% kølervæske er mere passende, 1/3 kølervæske vil også forringe ydelsen, fordi at den blanding transporterer varmen dårligere.

Korrosionsmiddel skal kun bruges hvis der findes forskellige metaller i dit system, oftest Alu og kobber. I et rent kobber-system (som fx mit :) er det ikke nødvendigt.)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2004 16:20:26
Svar/Indlæg:
2664/97
7# tror ikke der er dobbelte meninger om det hjælper på ydelsen. Tror de fleste vil sige det ikke gør, hvilket jeg også tror. Men det jeg vil frem til, er hvor meget det ca vil forringe min ydelse. altså hvor mange grader varmere bliver min cpu? hvis ikke det er andet end et par grader så gør jeg det sku, for den trænger sku til at blive flot igen.
5% oki, lyder fint. Det må det så blive jo :D

Jeg har både alu og kobber ;)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2004 18:51:00
Svar/Indlæg:
2664/97
Nogle der ved hvilke køle hoveder der kan sættes på et x800xt/pro ?
ellers nogen kommentare til 0#

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2004 13:02:16
Svar/Indlæg:
2664/97
Damn. er lige gået igang med at rense mine kølehoveder, og mit reservoir. Jeg har givet mit maz4 noget brasso, og det har da også hjulpet lidt. Men inde i mit reservoir er der alger, og de sidder mega fast, men kan fjerne det meste med en skrugetrækker, men hvis nu de sidder lige så godt fast inde i min radiator, kan man så godt fjerne dem med varm eddike??

Jeg har også tænkt på at få boret hullerne i mit reservoir lidt op, så de er lidt større, for hvis jeg ikke husker helt galt så er det kun 8mm det tyndeste sted, og det er jo ikke serlig meget.