sajmon# De andre har svaret på noget af det, så jeg vil unlade at gentage dem ;)
Det er ligegyldigt om du bestiller som gave teaterrekvisit, ect. Så snart beløbet er over xxx (150kr tror jeg det er eller nget) så SKAL der betales moms. Også selv om du har hørt andet.
Jeg har snakket MEGET sammen med Theis (america4sale.us) omkring moms og alt det lort. For begge mine pakker blev taget af dem, og det der sker er at de bare ender et giro kort som man betaler, også kommer en pakke. Mere enkelt kan det sku ikke udtrykkes :) Og nu kan jeg ikke lige huske hvad det er der bliver lagt oven i.
Men så kan man jo bare få pakkens verdi nedskrevet, ja det kan man sagtens. Men hvis T&S synes pakkens verdi er for lav kan de(og de må GODT) tage pakken og åbne den, og vurdere om den på skrevne verdi passer. Og hvis den er alt for lav, finder de den pris den ville koste i DK også bliver man nød til at betale op til det, + der kommer en masse andet på. + at det tager en måned eller 2 at få en sådan sag ordnet. så ikke overdriv når i skal have det nedskrevet.
En ting til dem der vil handle i USA. Sørg for at alle jeres pakker bliver sendt express. Så går det hurtigere at få pakkerne, + i har et T&T nummer på pakken, så man altid kan følge den. Det koster dog lidt ekstra. men det er det værd synes jeg.
15# Så skal du også lige huske at tage højde for porto. den er stor hvis det vejer meget, men det kan du jo snakke om med Annette.