Prescot køling= luft/H2o?

Diverse d.  10. juni. 2004, skrevet af steen
Vist: 137 gange.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2004 21:35:09
Svar/Indlæg:
2870/65
Har varmeproblemer med en Prescot cpu.....igen igen.

Forleden kørte den fint med en Zalman 7000 cu køler på (som i øvrigt sidder godt fast - så den sidder ikke skævt på cpuén). I dag får jeg alarm fra bios.

Forleden kunne man med ro holde på Zalman profilen, idag kan man ikke, der er den sgu lidt mere end lun.

Nu skal jeg så have løst dette problem. Enten får jeg byttet den Proscot ud med en Northwood cpu eller også må jeg investere i noget vandkøling.

OK, den med at få byttet cpu ud med en Northwood er vel spørgsmålet om at høre herinde om nogen vil bytte...sikkert også det nemmeste. Mener at Northwood også fås med 3 Ghz og HT og 800 mhz fsb....(sorry min uvidenhed - er ikke Intel mand) ?

Hvis jeg derimod finder på at få noget vandkøling kunne jeg godt tænke mig at høre om det er meget besværligt med vandkøling, hvad koster det og hvordan kan det nemmest gøres?

Nogen som har nogle rigtige gode forslag... :e

Mattias

Superbruger
Tilføjet:
10-06-2004 21:38:29
Svar/Indlæg:
287/14
Hvad for en model er det ? :)

*OT* Du bruger vel ik rigtig et S3 kort i din AMD64 maskine ?:(

Mattias

Superbruger
Tilføjet:
10-06-2004 21:39:23
Svar/Indlæg:
287/14
Ok det er en 3ghz stod bare ik så specifikt :)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2004 21:48:19
Svar/Indlæg:
2870/65
Cpu´en er en 3 Ghz Prescot med 800 mhz fsb og 1 MB cache.

*OT* - Jo, du har set rigtigt....der sidder (sad) et old-tusse-gammelt S3 kort i min maskine :e Grunden er, at den maskine kørte som server....jeg er åbenbart lidt af en Skotte, vil ikke ofre et godt GFX kort på en server.

Skulle måske lige opdatere den profil...da maskinen ikke kører som server mere og har nu fået et GFX kort i igen. :e