GeCube Radeon X800 Pro

Diverse d.  11. juni. 2004, skrevet af Greforb
Vist: 1040 gange.

Greforb

Superbruger
Tilføjet:
11-06-2004 01:31:29
Svar/Indlæg:
359/115
GeCube er nogen af de første med et Radeon X800 Pro baseret kort i Danmark. Vi har fået fat i et eksemplar, som vi har haft under luppen...

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Moze15

Superbruger
Tilføjet:
11-06-2004 14:00:03
Svar/Indlæg:
1235/80
fed test der!
men man jeg har læst et eller andet sted at man kan mod den til x800 XT ;)
skal nok komme med et link hvis jeg ser det igen

Greforb

Superbruger
Tilføjet:
11-06-2004 14:08:41
Svar/Indlæg:
359/115
http://www.pcunleash.com/bbs/z...
divpage=1&sn=off&ss=on&sc=on&select_arrange=headnum&desc=asc&no=26

(sæt selv linket sammen)

M@D-M@X

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2004 17:02:24
Svar/Indlæg:
477/254
#2 så mangler vi lige du laver modded på kortet der og tester igen ;)

The

Chefredaktør
Tilføjet:
11-06-2004 17:10:54
Svar/Indlæg:
4741/1690
Ja - men det var der desværre ikke mulighed for denne gang da kortet skulle videre til de andre medier - som endnu ikke har haft det i hænderne.

Mvh

Hardware-TEST

The Boss

KTD

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2004 23:04:54
Svar/Indlæg:
673/535
jeg får netop denne model på mandag...
så kan det være der skal moddes lidt :D

geforce6800 ultra modellen blev så ikke lige til mig alligevel..

lad os håbe dette kort kommer til at gøre mig stolt!!!

Greforb

Superbruger
Tilføjet:
12-06-2004 11:06:04
Svar/Indlæg:
359/115
Jah, nu er den reelle pris som regel også væsentlig lavere end den vejledende pris. Det er også svært at køre med tre GeForce FX 5900XT på een gang ;)

Greforb

Superbruger
Tilføjet:
12-06-2004 16:42:48
Svar/Indlæg:
359/115
Mange tak for rosen. Om kortet er pengene værd skal du nok se efter inde i dig selv. Det er meget individuelt hvor mange penge man vil bruge på sådan noget kram. Først og fremmest skal maskinen man køber sådan et kort til, nok være dedikeret spillemaskine til de nyeste spil. Er den det, vil man helt sikkert få en del for pengene. Jeg kunne spille alle spil i 1600x1200 med anmeldte kort for første gang uden det hakker og det er STOR oplevelse.

Greforb

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2004 14:43:36
Svar/Indlæg:
359/115
#10: Der er testet med AA og AF, se testen i Aquamark, og venligst undlad at svine en test, før du har læst den. Endvidere er der testet i de første 5 forskellige spil, alle aktuelle. Hvad mere vil du ha'? Synes du ikke selv din kritik er dybt ubegrundet, for det synes jeg ærligt talt!

#11: Læs kommentar om AA og AF i ovenstående. Til din orientering handler de 3(!) første sider ikke om andet end teknologi og billedkvalitet. Det er rigtigt at selve billederne stammer fra pressematerialet ligesom i enhver anden anmeldelse, du kan finde her på nettet. Hvis du har adgang til pressematerialet vil du kunne se, at der ikke er sakset noget som helst ud af det materiale og oversat. Der er faktisk lavet et stykke research-arbejde for at få skrevet de første 3 sider. Det har faktisk taget særdeles lang tid og jeg synes egentlig resultatet er udmærket. Jeg mangler lidt at få at vide, hvad du mangler? Hvad vil du ha'? Sidst men ikke mindst er det mindste du kan gøre da at logge dig ind, inden du kommenterer på artiklerne.

Greforb

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2004 18:09:58
Svar/Indlæg:
359/115
Jeg tager det personligt, fordi det virkede som om kritikken blot var skrevet for at angribe mig. Det var trods alt ikke skrevet på verdens pæneste måde. Jeg synes det er særdeles frækt at skrive: "om igen" og generelt holde det sprog, du gør i din kritik, og jeg finder det stadig på ingen måde rimeligt.

Normalt tager det mig en hel dag at lave de benchmarks folk bruger få minutter på at kigge igennem (og derefter en dag at skrive artiklen, når den som denne skal skrives helt fra bunden med teknologibeskrivelser og fanden og hans punpestok). Jeg synes i forvejen det er temmelig meget tid at bruge på noget, som jeg reelt ikke får ret meget for. Hvis jeg var fuldt lønnet og, ligesom dem, der tester for store udenlandske sites, kunne slippe for at skulle lave alt muligt andet, kunne jeg uden problemer lave de tests du efterlyser, men det er ikke muligt på nogen måde at få tid til. Det er næsten umuligt at gøre det bedre, hvis man også har andre gøremål i sin hverdag, end lige at teste grafikkort. Tro mig, jeg ville hellere end gerne bruge endnu mere tid på de tests jeg laver og lave dem endnu bedre, men det kan bare ikke lade sig gøre. Med fare for at lyde hellig, tror jeg ikke der er ret mange der er klar over, hvor meget tid, det tager at udføre alle de tests, der er forbundet med en anmeldelse, men jeg kan godt forstå at du gerne vil have tests med AA og AF i alle de tests vi udfører.

En anden ting. Du skriver, at Aquamark og 3D mark ingenting er værd. Det er jeg dybt uenig med dig i. Aquamark er rent faktisk baseret på et spil, som jeg i skrivende stund selvfølgelig har glemt, hvad hedder, men det er sådan set også ligemeget. Faktum er, at det i bund og grund er et spil man benchmarker i, men under nogen langt mere kontrollerede omstændigheder end sædvanligt. I almindelige spil er der sindsygt mange fejlfaktorer (bl.a. derfor, det tager så lang tid at teste). Dem slipper man for her, hvor alle de der detaljer, man normalt kan bruge ugevis på at indstille i forskellige sjove .ini filer, er preindstillet. Faktisk mener jeg, Aquamark er ganske godt til benchmarking og det er jeg ikke ene om. Det er bl.a. derfor langt de fleste andre medier også bruger programmet til deres tests. 3D Mark giver ikke et reelt billede af ydelsen i virkeligheden. Altså det er svært at sige noget om, hvor godt et grafikkort yder i et spil ud fra dets 3D Mark score. Til gengæld er 3D Mark temmelig godt til sammenligning. Det understøtter som regel alle de nyeste teknologier, som mange spil endnu ikke har implementeret, og derfor kan det give et godt billede af, hvordan kortene ligger i forhold til hinanden helt overordnet. Som man senere ser i spiltestsne, lyver 3D Mark sjældent. De kort, der får høj score og dermed ligger højt i forhold til andre kort i 3D Mark, får som regel også en høj score i alle andre testprogrammer.

Sidste ting du spørger til, kan jeg hurtigt svare på. Det bliver lavet om hurtigst muligt. Det er lige blevet vedtaget på vores sommerfest. Det er muligt allerede at gøre det nu, så det afhænger egentlig bare af, hvornår redaktionen giver mig lov.

Greforb

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2004 01:10:28
Svar/Indlæg:
359/115
Jeg skal overveje det med AA og AF en ekstra gang. Jeg mener faktisk der er plads til udvikling. Bedre anmeldelser betyder ikke nødvendigvis, at det behøves at tage længere tid at skrive dem. Faktisk er jeg for eksempel i gang med at forsøge mig med nogen testscripts, så jeg bare kan sætte min computer i gang inden jeg tager afsted om morgen og så har den testet alt, når jeg kommer hjem igen. Det er ikke sikkert det kan lade sig gøre, men jeg forsøger at arbejde i den retning.

Jeg har foreslået det med en anden farve på søjlen på det produkt der testes, men det blev nedstemt for et stykke tid siden. Jeg skal gerne foreslå det på næste redaktionsmøde. Iøvrigt er der helt nye sager på vej mht. til de der grafer, men der går et godt stykke tid endnu. Mere kan jeg ikke sige.

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2005 20:25:27
Svar/Indlæg:
3944/384
Amen Techmonk hvor lame er du? Flere tests i spil? Er FEM IKKE NOK? Og synes det er godt Gløggforb tager forskellige Benchmark programmer med...MANGE går op i hvad kortet score i disse programmer! Gløggforb kan ikke tage hensyn til bare dig... Det er flertallet der bestemmer... Og Gløggforb har gjort det godt! Faktisk var det ham der overbevidste mig om det var et GeCube Radeon X800PRO kort jeg skulle have og det sidder i min maskine nu! Godt kort...ATI rulzz!