Maze # på NB

Vandkøling d.  11. juni. 2004, skrevet af System
Vist: 189 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
11-06-2004 09:50:35
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har netop bestilt mit nye vandkølingssæt. Jeg har derfor et maze 3 hoved til overs, så var det jeg tænkte :"Det smider jeg sgu da på NB´en."
Kan det lade sig gøre?
Jeg tænkte på at anvende Zalman to-komponet lim, men jeg ved ikke om jeg kan få det af igen hvis det ikke virker.

Nogen erfaringer eller meninger?

Morten
DiRtBaG

Superbruger
Tilføjet:
11-06-2004 10:42:26
Svar/Indlæg:
99/16
Jeg har netop snakket med Asetek om det samme, da jeg får et Epox EP 8KDA3+, hvor der ikke er huller til mit kølehoved på nordbroen. Svaret jeg fik var, at det skulle der ikke være noget i vejen for, men at jeg skulle huske, kun at ligge et meget tyndt lag på.
Iøvrigt er det bedste du kan gøre, når du skal have det af igen, er at ligge bundkort i en forseglet pose og smide det i fryseren i et par timer. Det efter kan du med forsigthed vippe den af igen. Husk at bruge en skarp/tynd "kniv" som du kan få imellem kølehoved og chipset.

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2004 10:50:05
Svar/Indlæg:
230/10
Jeg har læst i en anden tråd herinde (kunne ikke lige finde den...) at nogen blandede lidt almindelig kølepasta i limen så den ikke var nær så stærk, så skulle det være nemmere at få køleren af igen... Men det kan jo være at personen giver sig til kende.. ;)

DiRtBaG

Superbruger
Tilføjet:
11-06-2004 12:13:16
Svar/Indlæg:
99/16
Når nu det er 2 komponent lim, er det vel bare at sparre lide på hærderen, det plejer jeg at gøre og jeg har ingen problemer med at få "tingene" af....

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2004 13:25:28
Svar/Indlæg:
2664/97
Det kommer MEGET an på hvilket chipset det er du skal sætte den på. Hvis du som jeg et hvor der ikke er HS på, så det kun er kernen der sidder der, så skal du IKKE gøre det. Så skal du derimod montere det med strips, i de 4 bøjler der er, eller finde på en anden metode. Jeg har fået lavet 2 små metal stænger, de kan måske ses på et af billederne i min profil, og det er meget smart.