Jeg skifter tilbage til P4 om ikke så lang tid og jeg har ikke fulgt med i udviklingen af P4 bundkort de sidste par måneder.
cpu'en jeg har købt er en 2,4 C 800FSB så jeg går vel udfra jeg skal ha 865PE eller 875P chipsæt... Jeg tænkte på om intel har fået fjernet PAT fra 865PE eller er det bare tomme rygter.
#3 jeg syns ikke bios indstillingerne er ret gode har læst testen og der står man kun kan indstille cpu volt i 0,1 v skridt og rammene kan max få 2,8 V...det er ikke optimalt...
#4 Nej, det er rigtig nok, men tror det bliver svært at finde et bundkort der kan gøre det ret meget bedre, hvis de skal holde sig inden for dit budget.
Adjustment of the FSB frequency. The formal range stretches from 100 to 400MHz;
The AGP/PCI busses can be clocked independently: Auto, 66.66/33.33MHz, 72.73/36.36MHz, and 80.00/40.00MHz. Thus, you can just fix the AGP/PCI frequencies and don't worry about them at FSB-overclocking;
Control over the CPU voltage. The Vcore can be raised from the nominal CPU voltage to 1.9v stepping 0.025v. That's flexible enough;
Control over the memory voltage. The Vmem can be set to Auto, 2.55v, 2.65v, 2.75v and 2.85v;
Control over the AGP voltage. The Vagp is adjustable from 1.5v to 1.8v stepping 0.1v;
You can change the ratio of the memory clock rate to the FSB one. At over 200MHz FSB, the following FSB:Mem ratios are available: 3:2, 5:4, 1:1, 4:5, and 3:4.
#13 P4P800 deluxe og non-deluxe er næsten ens.. selve brættet er næsten identisk udover en anden chipset køler og firewire mener jeg det er.. også lidt ekstra tilbehør.
Jeg er fuld tilfreds med mit P4P800, men nu hvor deluxe er så billigt kan man ligeså godt købe det.
Bedste/hurtigeste board til OC med luft er ASUS P4C800. Basta. Abit har stadig problemer med stabillitet over 2.8 volt på Max3. ASUS volter generelt lidt kraftigere ved 2.8 end Abit men det er i småtingsafdelingen.
Alternativt så kig på et Abit IC7-G max2.
Det vil i sidste ende ikke være dit bundkort som sætter begrænsningen hvis du vælger et af ovenstående.