Problemer med at installere Windows/Linux

Software d.  11. juni. 2004, skrevet af ladafreak
Vist: 313 gange.

ladafreak

Superbruger
Tilføjet:
11-06-2004 23:56:59
Svar/Indlæg:
28/16
Jeg har brugt det meste af min dag på at forsøge at installere et OS på mit nye a64 system... endnu uden held. Jeg er nu løbet tør for kreativitet...

Jeg kan ganske enkelt ikke udføre en installation fordi systemet hele tiden laver uforklarelige windowsfejl og bliver nød til at lukke ned... (ny fejl hver eneste gang og på et nyt sted under installationen hver gang ?:( )

Hvis der er nogen der kan fortælle mig hvad problemet er og hvordan jeg skal få windows/linux til at køre på min maskine så sig venligst til... Jeg har prøvet begge dele uden held. Den kan simpelthen ikke læse data ind uden at lave fejl.

Jeg har også forsøgt at installere et OS på min hdd i en anden computer og så putte den tilbage for at starte op på den i mit eget system. Det kan jeg heller ikke. Så laver windows en ikke nærmere defineret STOP fejl og genstarter...

Kan det være et problem med bundkortet, når jeg kan installere windows på mine hdds uden problemer med samme cd på et andet system?

*Modificeret sprogbrug - 1: Find en bedre overskrift en anden gang ;) 2: Brug kategorierne ;) - Mvh NoNig :) *

Raskolnikov

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2004 23:59:42
Svar/Indlæg:
1321/45
Det lyder lidt som et ram problem, synes jeg?

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2004 23:59:43
Svar/Indlæg:
4338/142
CD-drevet laver læsefejl ;)

Mit bedste bud...

MVH C.C.

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 00:00:58
Svar/Indlæg:
4338/142

Er cd-drevet et A-open? Mit A-open drev laver sindsygt mange læsefejl :l

ladafreak

Superbruger
Tilføjet:
12-06-2004 00:16:14
Svar/Indlæg:
28/16
nej det er et plextor... eller liteon... det er lige meget hvad jeg bruger... resultatet er det samme... og jeg kan ikke lige se hvordan det skulle være mine ram der laver konflikt for windows installation...

det jeg får oftest det er fejl i setupdd.sys eller scsiport.sys...
eller page fault in nonpaged area....
jeg er mega forvirret...

tror du virkelig det vil hjælpe at sætte andre ram i? de er sprit nye... fik dem ind af døren i går...

steen

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 01:23:29
Svar/Indlæg:
2870/65
Når der går ged i en windows installation, er det meget ofte rammene som driller. Det behøver det ikke at være her, men det tyder ikke på at det er nogle af cd-drevene som laver problemer da du har prøvet 2 forskellige.

Når tingene går fuldstændigt i kage for mig....tager jeg nogen gange den rigtigt hårde metode i brug:

1. fjerner alle partitioner på disken, laver en ny og re-formaterer.

2. laver en win-mappe på disken og kopierer hele cd-en ind i denne mappe.

3. starter op på en win98 start-diskette med Smartdrv.exe på floppyen og loader den i autoexec.bat

4. finder winnt.exe i den mappe som er lavet på disken og kører den derfra.....så går installationen i gang. Når installationen vil vide hvor install.filerne ligger (den peger selv på den) siger jeg bare OK til det....og så kører det derudaf.

En ret besværlig metode, men det virker som regelen...med mindre at der er fejl på rammene.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 10:20:36
Svar/Indlæg:
592/17
1. Du kan jo teste dine RAM med memtest.
2. Du kan også prøve at loade Default settings i Bios. Evt. Fail.
Det kan jo også bare være dit bundkort der ikke kan lide dine RAM. Der er mange muligheder.
Men kør nu en test på dem. Går ud fra du stadig har floppy drev.

Ebzen

ladafreak

Superbruger
Tilføjet:
12-06-2004 17:38:34
Svar/Indlæg:
28/16
Jeg må sige tak for rådene men jeg er stadig på bar bund....
Jeg har nu efter snart 36 timers kamp med windows installation stadig ikke fået windows på mit system.

Jeg har foreløbig prøvet at skifte hdds, både ata og sata, formatere, ompartitionere, low-level-format, osv. Jeg har skiftet ram. Har prøvet med 3 mærker og forskellige mængder fra 256 til 1gb i størrelse.
Jeg har prøvet flere versioner af windows, forskellige cder med samme windows version, og mindst 10 forskellige cd-rom drev.
Har også ændret bios indstillinger til default, fail-safe, optimal og hvad vi nu ellers har. Intet har virket... :(
Kan det være mit bundkortet der er problemet?

Jeg er efterhånden rimelig træt af det her nu, og jeg kan ikke forstå det for det hele er sprit nyt. har fået det hele med posten i torsdags men havde ikke tid til at samle før i går.

- note: Første gang jeg starede maskinen op var der ikke noget problem og jeg installerede xp som jeg nu har gjort så mange gange før... Efter installation af drivere hoppede jeg rask ind på windows update hvor jeg valgte opdateringer og begyndte at downloade. Maskinen genstartede spontant under installation af en opdatering og den har kunne nada siden da :(
Overvejer en bios update selvom jeg er sikker på at det ikke har den store betydning. :(

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 18:54:43
Svar/Indlæg:
4120/115
#1 og #6
Vil også helt klart mene det lugter af et ram problem 😉
hvis det var en læsefejl på cd'en så ville det være den samme fejl hver gang... eller hvis det var en fejl på disken ville den komme med en fejl under formateringen...

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 18:56:55
Svar/Indlæg:
1581/5
prøv at sæt cas timings på ram manuelt til det de "bør" køre.

symptomerne tyder som de fleste herinde skriver, på at det er ram problemer.

Nogle ram bliver "detected" forkert hvis de står til auto i bios'en, og det kan være skyld i random crashes.