OC på MSI K8N Neo Platinum

Bundkort / CPU d.  12. juni. 2004, skrevet af skøt
Vist: 209 gange.

skøt
 
Overclocker
Tilføjet:
12-06-2004 17:15:07
Svar/Indlæg:
57/10
Ja, så har jeg fået leget lidt med dette board, og har et par observationer at dele med evt. kommende købere :e

CPU: AMD64 3200+ clawhammer 2ghz/1mb
Køling: Zalmann CNPS700a-alcu
Ram: 2x256mb elixir pc3200 cl3

Som man nok kan regne ud af ovenstående, er det rammen der sætter grænsen. Og overall performance er derfor heller ikke vandvittig imponerende, men det er hverken boardet eller cpu'ens skyld ;)

Det skal også lige påpeges at jeg er for fattig/nærrig til at have prøvet noget ekstremt, vcore har ikke været over 1.65 og vdimm ikke over 1.75, vandkøling kunne sikkert også give lidt mere.
Jeg har heller ikke stabilitets testet med prime95 i længere tid, så det jeg her kalder stabilt skal tages med et gram salt.

Ram: Best performance: 2x198mhz at cl2.5 (alt over 198mhz og jeg må op på cl3)
CPU: Højeste super-pi stabile setting: 10x243 - 2430mhz ved vcore 1.6
Board: Højeste HTT(fsb):245 (ved HTTx4), kunne max. boote med 23xmhz, alt derover skulle sættes med clockgen
Cpu Temps*: ved stock cpu idle 37c load 50c | ved 2400mhz idle 38c load 56c
(*)zalmann er monteret med std. kølepasta, da jeg havde glemt mit as på kontoret :00

Bedste superpi(1m) var 39sec.(10x243mhz, ram sat async (166)) egentligt udemærket når man tager ram-settings i betragtning.

Erfaringer med boardet:

Ingen problemer (dog har fjolserne limet backplaten på, og det var ikke så sjovt at skulle brække den af for at montere Zalmann's backplate)

Shipping bios version 1.1 er ok, der er en beta bios 1.2b5 tilgængeligt, som mange får lidt bedre overclock/stabilitet ud af.
Den kan findes i denne tråd MSI's forum:
http://forum.msi.com.tw/thread...

CPU'er med Newcastle-core rapportere tilsyneladende urealistisk høje temperature (omkring 20c for meget) MSI kender problemet og arbejder på et bios-fix, men det er ikke klar endnu.

Tip: sæt agp til 67 istedet for 66, så "låser" agp/pci korrekt! (ifølge Clockgen/Corecenter)

Presset for højt nægter pc'en at poste og cmos må cleares med jumper, ikke noget problem, men gør det lidt tungt at fintune, har derfor anvendt clockgen til fintuning.

Hvis man vil clocke meget, er det nok en god ide at overveje en aktiv køling på chipset, det bliver temmeligt varmt

Alt ialt er jeg mere end tilfreds, 20% overclock på luft og konservative volts, massere af features og i det store og hele et behageligt board at arbejde med.

Med en pris lige nu på 1200kr her i landet. mener jeg det er et rigtigt fornuftigt board.

Det var en lang post, men jeg håber denne info kan være til hjælp for dem der stadig prøver at finde ud af hvilket amd64 board de skal købe....

CODAY
 
Superbruger
Tilføjet:
12-06-2004 17:27:42
Svar/Indlæg:
321/63
#0 hvor købte du det henne?



skøt
 
Overclocker
Tilføjet:
12-06-2004 17:30:40
Svar/Indlæg:
57/10
Fra overclcokers.co.uk i england, men hkautomation fik det på lager igår til 1200 (ved dog ikke om der er udsolgt)
Multimedie-eksperten skulle have det den 17juni, ved ikke om der er andre i dk endnu ?