14 dages fortrydelsesret hvordan er det nu li

Diverse d.  12. juni. 2004, skrevet af Anonym2024727164915
Vist: 351 gange.

Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 22:49:53
Svar/Indlæg:
4954/69
Ja altså ved godt at man har 14 dages fortrydelses ret på et produkt man nu køber..

Men mit spørgsmål er så: Hvis man har købt et produkt som var defekt da man modtog det, og derfor har været til rma i en måned.. gælder de 14 dages fortrydelses ret så fra når jeg får det igen eller er de bare sluppet op?!

De 14 dages fortrydelses ret er der vel fordi hvis man ikke er tilfreds med produktet kan man returnere det ?:(

Og da i mit tilfælde mit bundkort som har været til RMA hele tiden så er det lidt svært at kunne teste det..

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 22:59:12
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Returretten gælder fra, da du fik det.

Dvs., at i princippet er den udløbet. Sorry about it dude :l :(





Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:01:59
Svar/Indlæg:
4954/69
-> NoNig

Argh pis.. det skod bundkort til Chaintech VNF3-250

Det virker jo nada.. det eddermanme..!! (%(#)¤"/

Kan de satme få lige op i anus.!! Simon fra Greendata vær du bare klar mandag!!! :00



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:06:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Tjah! :00

Jeg har heller ikke selv haft for gode erfaringer med det firma. Specielt ikke mht. RMA-sager...



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:11:59
Svar/Indlæg:
4954/69
-> NoNig

Nej jeg må da godt nok sige at det er irriterende... 30 dages ventetid og hvad får man... et mobo som lige kan klare sata ustabilt og ens ATA diske virker ikke hvis jeg har sata diskene i, og de kan ikke køre sammen med CD-Rom drevene.. JAMEN HEJ HEJ så kan man jo fedt bruge sine lager diske!!

Nu kan jeg sende det til RMA endnu engang og blive ved med at få det igen og igen og igen!!!!! Hvor jeg dog hader det bundkort..

Tror bare jeg holder på mit Asus K8V som jeg får bios til på mandag..



Infinity
 
Superbruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:17:12
Svar/Indlæg:
482/6
Hmm...

JEg købte engang en klods PC3700, 512MB stok Corsair XMS ram, hos ATM-data... Den virkede så ikke i mit mobo, så jeg sendte den tilbage med besked om at jeg ville benytte mig af min returret for at få mine penge igen...

Da ATM-data så fik dem gik der 14 dage før jeg fik penge og til den tid fik jeg kun 90% af mine penge igen fordi ATM-Data mente at det er ok at kræve 10% af varens pris fordi jeg jo: "havde brugt dem og de kunne ikke vide hvad jeg har lavet med dem og bla. bla. bla."...

Ud over det skulle ejg også lige svines til og kaldes en "nybegynderr, der da bare kunne have købt nogle ordentlige ram fra starten..." ( :00 ?:( ) af en af ATM-Data's medarbejdere da jeg for 5. gang ringede til dem for at rykke efter mine penge... :l

Dem handler JEG i al fald ikke med igen!! x(



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:18:07
Svar/Indlæg:
2540/228
hvis det bliver ved med ikke at virke (ca. efter 3 gange) så er det "forsinket levering" så kan du forlange dine penge igen :)



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:19:31
Svar/Indlæg:
2540/228
kan lige kigge imorgen om der er andre muligheder for dig ;)



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:23:55
Svar/Indlæg:
4263/107
#0 Jeg ville bare levere skidtet tilbage og kræve mine penge tilbage... x(

Selvom det tilsyneladene virker, så virker det jo ikke ordenligt... :i

Prøv evt. at snak med forbugerrådet, de kan måske vejlede dig... 8)



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:24:57
Svar/Indlæg:
2540/228
du kan IKKE bare forlange dine penge tilbage!



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:26:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Du får hele "smøren".

Købte engang et Abit TH7-II, med dertilhørende 4x 128MB PC800 RD-ram, 16bit.

Lortet begyndte at køre ustabilt indtil det på et tidspunkt slet ikke ville starte... "fuck!" - tænkte jeg, men jeg havde heldigvis kvitt. på både bundkort og RAM, og sandte derfor tingene ind til RMA.

Ca. 2-3 uger efter kommer lortet retur med en lam bemærking i stil med: "fandt ingen fejl! At betale: Kr. 500,-". Først var jeg lidt ":l", men kiggede på hvad der eller stod, nydeligt skrevet med håndskrift og en blå Mont Blanc kuglepen, og sugede til mig.

"Fair nok" - tænkte jeg, og satte lortet til og ville tænde...

Der skete ikke rigtig noget. Blæserne gik i gang, et lille display med digitalnumre viste en åndet kode. Og en lang og meget træls hyletone forekom. Jeg tjekkede i manualen og fandt ud af stort set Bjælde!

Og så. Jeg vil sgu da ikke betale for noget der ikke virker, og skrev i en velformuleret mail, at det ville jeg ikke finde mig i, og at de pænt kunne få bundkortet tilbage såfremt de ikke ville have yderligere bøvl med mig.

Jeg bad dem pænt om at tjekke kortet igen, og fandt de fejl, betalte jeg gerne kr. 1.000,- og ville erkende mit nederlag...

... og tiden gik... og gik... og gik!

Indtil jeg til sidst mistede tålmodigheden og ringede til dem (jeg var 15 på dette tidspunkt!). Jeg fik en vattet "tekniker" i røret... eller det vil sige. Han præsenterede sig som tekniker.

Anyway. Vi snakker lidt frem og tilbage, og han mener bestemt at kunne huske mig. "Ok! Fair nok" - tænker jeg så, og spørger ham hvad de har fundet ud af.

*Lang tavshed* - i baggrunden kan jeg høre stemmer, og der bliver snakket frem og tilbage om et bundkort der skulle være defekt.

Han vender tilbage og siger at de har tjekket det, og de fandt ingen fejl.

Mistroisk som jeg er, beder jeg ham venligst om at tjekke bundkortet. Jeg var ligeglad og ville gerne vente i telefonen.
Jeg hører ham gå et stykke væk og komme tilbage. Jeg kan ligeledes høre, at han sidder og pakker op, mens han spørger om mit navn (Og jeg havde præsenteret mig).

Det er tydeligt, at de ikke engang har gidet at pakke mit bundkort ud.

Jeg er ret sur, men vil gerne tro det bedste om folk, så for lige at tjekke ham, beder jeg ham læse serienummeret op, som jeg har noteret på et stykke papir. Han læser det korrekte nummer op, og det samme med rammene.

Jeg beder ham sætte lortet til, og så sagt, så gjort.

Jeg kan høre at blæserne gå og pludselig: En lang, øresynderrivende og MEGET træls hyletone.

Bundkortet virker ikke. De har ikke engang gidet at teste det...

Jeg gør "teknikeren" opmærksom på, at jeg har båndet denne samtale (hvilket jeg ikke havde) og bad ham om at jeg kunne snakke med hans overordnede.

Jeg satte venligt hans chef ind i sagerne, og fortalte om en "ven" der hedder "Hr. advokat".

Jeg bliver lovet bod og bedring, og får pengene tilbage for både bundkort og RAM.

... teknikerløn?

Det snakkede vi ikke videre om! :e

- Og siden da, har jeg ikke haft noget at gøre med den... "forretning".

F*CK x( jeg var gal...



Infinity
 
Superbruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:26:25
Svar/Indlæg:
482/6
#9: Inden for de første 14 dage kan han vel via den omtalte returret... men eftersom den er gået kan han da vist ikke...



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:31:50
Svar/Indlæg:
2540/228
de 14 dage er hvis du fortryder købet, dette gælder faktisk kun hvis du endnu ikke har pakket varen ud, men dog er nogle forretninger flinkere end andre på dette område.

er de 14 dage gået kan du ikke bare sådan lige få dine penge tilbage, men en aff undtagelserne er forsinket levering, hvor varen er defekt og den flere gange bliver sendt til RMA uden at komme til at virke efter dette. så kan du forlange dine penge igen :)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:37:54
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Det er noget med, at de har tre gange. Hvis det også er defekt 4. gang, er det pengene tilbage.

Men ellers kan man "kun" forlange "tilsvarende eller bedre".



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:38:14
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #10

Doh skod forretning da!

Men nu du også lidt klogere end mig vil jeg tro, så jeg havde nok troet på de havde testet det! :x x(

Minder mig og min strømforsyning som skulle være "ombyttet" hvorefter jeg fik den samme igen?.. ja det flot shg.. ind med den igen og så ellers lidt banden og svovlen!! men handler der da stadig..

btw. i må godt komme med flere forslag til hvad jeg evt. kan gøre.. som epi^zepto og et par andre foreslog at ringe ind til dem og høre ad..





Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:39:04
Svar/Indlæg:
4954/69
argh jeg gider ikke sende til rma 3 gange.. 3x30 dage = MANGE!!! x(

:)



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:40:03
Svar/Indlæg:
2540/228
Det skal så lige siges at vi de siger god for at give dig penge tilbage her hvis du ringer ind, så er der tale om en service da det ikke er lovpligtigt :)



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:43:00
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #16 lovpligtigt.. hmm ja.. well.. så skruer jeg bare charmen på ;) *waauw* :p



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:43:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

*host* "service"?! :00 *host*

Arj.

Men tro mig iDler. De fleste vælger at give pengene retur...

De færreste får noget ud af dårlig omtale. Personligt har jeg kun haft gode erfaringer med SHG.dk. Både såvel som køb, men bestemt også i RMA.

Det er der de fleste viser sig fra deres dårlige side: RMA.

Men igen, vi kan jo også blot være enkeltstående, uheldige, tilfælde ;)



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:44:56
Svar/Indlæg:
2540/228
:p ;)

skal nok lige se om jeg kan finde en lidt bedre løsning, så vi kan få de penge hevet ud af dem! ;) :)



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:47:52
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #18

Det håber jeg også på :) gad vide om man ikke lige kan snakke sig fra det.. ellers får han hele smøret så han til sidst overgir sig og giver pengene retur :)

De har da rimelig travlt om mandagen ik? ;)

-> #19

Yeah you do dat :D først på mandag jeg ringer.. så må vi se..



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:50:46
Svar/Indlæg:
2540/228
Bare få alle dine venner til at ringe på samme tid med nogle små problemer så de kan blive rigtig stressede!
så ringer du og smører godt med charme på :r
mon ikke de gir op til sidst :00



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:56:29
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #21 God ide ;)

Meen men.. ved sgu ikke rigtig hvad jeg gør hvis han nu siger nej.. måske man skulle overveje at droppe HW? bare købe sig en god stabil Dell maskine og så ellers sælge sit skrammel? :D

Tænk på alle de penge man sparer :p



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2004 23:59:38
Svar/Indlæg:
4263/107
#22 LOL, bare spørg min fætter om man sparer penge ved at købe Dell ... :e :00 ;)



wolver
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 00:00:46
Svar/Indlæg:
652/24
Det minder mig om sidst jeg var inde ved Shg med et "defekt" bundkort...(for en uge siden)

Det hele startede med at jeg bestilte en NorthQ 4001 PSU. Som tilsyndladende have brændt mit bundkort af (msi-6585).

Så jeg gik ned til Shg..(bor omkring 500 M fra det) og ville have de skulle kigge på det. Det ville de ikke, manden sagde bare at enten er der strøm igennem eller også er der slet ingenting.

Så gik jeg hjem i håb om at Lúrtet virkede. Det gjorde det selvf ikke.

Nå min Far var en gutter mand og ville forære mig et nyt bundkort. til en tusse så jeg gik ned til Shg.dk og bestile købte satte i. stadig samme problem ingen skærm startede. Så jeg tænkte brændt bundkort igen. Gik der ned igen fik dem til at kigge på det. Der var ingenting galt med det påstod de og jeg kom til at betale 100 kr uden noget resultat.

Nu var jeg blevet ret gal i skralden og tog hele lortet med ned Skærm, computer kom der ned og de kiggede på det og det virkede. jaaa........ Fejlen var... underligt nok power kablet fra stikontakten til PSuen var gået i stykker..

Det var så lige 1600 Kr der røg op af lommen hvor jeg kunne ha brugt 25 kr på et nyt power kable.... LOL!... jeg besvimede næsten.......

Sorry hvis det er forvirrende er TRÆt GAB!



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 00:05:05
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #23 hehe ;) :e

-> #24 Det var dælme uheldigt :e

:00



wolver
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 00:09:55
Svar/Indlæg:
652/24
-->>#25 Fik da nyt bundkort :i



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 00:11:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #22

Kan du så smutte ud og vaske din beskide mund! ?:(

Fy føj... sådan noget grimt noget vil vi sgu ikke høre af her på oc.dk

"Købe færdig-computer"... fyyha! x(

Mage til amatør!

:00

;) :p

-> #24

*trækker på smilebåndet*

Tjah... sådan kan det jo gå! :00 ;)



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 00:14:47
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #26

Godt du dog kan se det fra den lyse side :e men ok :)

-> #27

hehe skulle da lige se hvad i sagde til det :) :D :00 8)