-> #4
Du får hele "smøren".
Købte engang et Abit TH7-II, med dertilhørende 4x 128MB PC800 RD-ram, 16bit.
Lortet begyndte at køre ustabilt indtil det på et tidspunkt slet ikke ville starte... "fuck!" - tænkte jeg, men jeg havde heldigvis kvitt. på både bundkort og RAM, og sandte derfor tingene ind til RMA.
Ca. 2-3 uger efter kommer lortet retur med en lam bemærking i stil med: "fandt ingen fejl! At betale: Kr. 500,-". Først var jeg lidt ":l", men kiggede på hvad der eller stod, nydeligt skrevet med håndskrift og en blå Mont Blanc kuglepen, og sugede til mig.
"Fair nok" - tænkte jeg, og satte lortet til og ville tænde...
Der skete ikke rigtig noget. Blæserne gik i gang, et lille display med digitalnumre viste en åndet kode. Og en lang og meget træls hyletone forekom. Jeg tjekkede i manualen og fandt ud af stort set Bjælde!
Og så. Jeg vil sgu da ikke betale for noget der ikke virker, og skrev i en velformuleret mail, at det ville jeg ikke finde mig i, og at de pænt kunne få bundkortet tilbage såfremt de ikke ville have yderligere bøvl med mig.
Jeg bad dem pænt om at tjekke kortet igen, og fandt de fejl, betalte jeg gerne kr. 1.000,- og ville erkende mit nederlag...
... og tiden gik... og gik... og gik!
Indtil jeg til sidst mistede tålmodigheden og ringede til dem (jeg var 15 på dette tidspunkt!). Jeg fik en vattet "tekniker" i røret... eller det vil sige. Han præsenterede sig som tekniker.
Anyway. Vi snakker lidt frem og tilbage, og han mener bestemt at kunne huske mig. "Ok! Fair nok" - tænker jeg så, og spørger ham hvad de har fundet ud af.
*Lang tavshed* - i baggrunden kan jeg høre stemmer, og der bliver snakket frem og tilbage om et bundkort der skulle være defekt.
Han vender tilbage og siger at de har tjekket det, og de fandt ingen fejl.
Mistroisk som jeg er, beder jeg ham venligst om at tjekke bundkortet. Jeg var ligeglad og ville gerne vente i telefonen.
Jeg hører ham gå et stykke væk og komme tilbage. Jeg kan ligeledes høre, at han sidder og pakker op, mens han spørger om mit navn (Og jeg havde præsenteret mig).
Det er tydeligt, at de ikke engang har gidet at pakke mit bundkort ud.
Jeg er ret sur, men vil gerne tro det bedste om folk, så for lige at tjekke ham, beder jeg ham læse serienummeret op, som jeg har noteret på et stykke papir. Han læser det korrekte nummer op, og det samme med rammene.
Jeg beder ham sætte lortet til, og så sagt, så gjort.
Jeg kan høre at blæserne gå og pludselig: En lang, øresynderrivende og MEGET træls hyletone.
Bundkortet virker ikke. De har ikke engang gidet at teste det...
Jeg gør "teknikeren" opmærksom på, at jeg har båndet denne samtale (hvilket jeg ikke havde) og bad ham om at jeg kunne snakke med hans overordnede.
Jeg satte venligt hans chef ind i sagerne, og fortalte om en "ven" der hedder "Hr. advokat".
Jeg bliver lovet bod og bedring, og får pengene tilbage for både bundkort og RAM.
... teknikerløn?
Det snakkede vi ikke videre om! :e
- Og siden da, har jeg ikke haft noget at gøre med den... "forretning".
F*CK x( jeg var gal...