Gforce 4 Ti4200 - streger hen over skærmen!

Diverse d.  13. juni. 2004, skrevet af Illgor
Vist: 256 gange.

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 12:19:55
Svar/Indlæg:
512/68
Hej
Jeg har lånt et kort som nævnt og når jeg sætter det i maskinen så er der streger lodret skærmen - store brede streger hvor farverne flimrer indeni (de er der lige fra opstart). Jeg kan komme helt ind i win, og når jeg bevæger musen hen over stregerne så skifter stregerne farve.
Er det helt kaput eller hva?
Håber der er nogen der har en ide til hva der er galt!
En sikkert vigtig tilføfelse: Der sidder en Zalman kølerprofil på http://www.edbpriser.dk/Listpr... som blir temmelig varm!
Det har ikke været OC'et før!
Jeg er en smule bange for at jeg er kommet til at beskadige kortet...lige da jeg havde lånt kortet satte jeg det nemlig i maskinen - og der var ingen streger, men det gik i stå efter kort tid! (da min ven havde det gik det os i stå når han spillede!!) - nok pga. varmen.
Så tog jeg den passive køling af og satte det på igen (hvis nu at det ikke var sat ordentligt på) og så begyndte det med stregerne!!
Jeg har desuden prøvet at koble hd+optiske drev fra hvis det skulle ha noget at gøre med strøm - det hjalp ikke.

Kan jeg ha beskadiget kernen der så den laver sådan en fejl?

PFT

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 12:25:02
Svar/Indlæg:
6624/113
[url] dimsen virker ikke og gør linket ubrugeligt... ;)

Det kort er defekt. Længere er den ik. Specielt hvis det har været gået ned på grund af varme, kunne det godt tyde på at fejlen er der... :D

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 12:29:28
Svar/Indlæg:
512/68
hmm...
EDIT af link: http://www.edbpriser.dk/Listpr...
hvordan redigere man i sit indlæg?

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 12:30:29
Svar/Indlæg:
512/68
NEDtur...!
Så det er fuldstændigt umuligt at gøre noget?

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 12:30:33
Svar/Indlæg:
6624/113
Under "Community"

<------- Derude.. ;)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 12:39:14
Svar/Indlæg:
6052/189
hm...

har du noget airflow i din maskine ??

ved ikke om man kan komme til, men mærk efter om rammene på kortet er glohedende...

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 13:25:23
Svar/Indlæg:
1262/95
#3 Jeg har fikset så dit link virker i #0

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 13:28:39
Svar/Indlæg:
512/68
Devil>tak
Tonnil> jeg har prøvet at sætte en 40 cm blæser op ved siden af gfx kortet - og det kørte da os fint, men stadig med stregerne!
Hvis rammen er de blokke der sidder for enden (væk fra VGA porten) med Samsung påskrevet og en kode, så ja - mener at de blir pænt varme!

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 13:30:05
Svar/Indlæg:
3329/182
Jeg synes nu det lyder som at noget af kernen mangler = brækket af eller beskadiget. Tag evt. køleren af igen og tjeck...

Ellers vil noget andet køling nok være at foretrække, men hvis det er der lige fra start og computeren har været helt kold før så er det sandsynligvis ikke pga. varme da kortet ikke flyver op på 80grader lige sådan - vupti - :00

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 14:02:43
Svar/Indlæg:
512/68
Jeg har den af nu - og jeg kan ikke umiddelbart se at der skulle være knækket noget af!
Der er jo en stor firkant hvor kernen (går jeg ud fra) er den runde del som ligger inde i denne firkant (med påskrevet tekst om hvilken model mm). Det undrer mig så at denne runde del faktisk er nedsænket i forhold til resten. Dvs når jeg kommer kølepasta på og skraber hen over med mit dankort for at jævne det ud - så ligger der et pænt tykt lag på den runde del (man kan ikke se igennem) og næsten ingenting på resten!
Er dette normalt - eller kan det have noget med problemet at gøre?

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 14:28:53
Svar/Indlæg:
512/68
Sådan ser kernen ud: http://www.overclocking.dk/bil...
Sådan ser det ud i win når jeg kører med grafikkortet: http://www.overclocking.dk/bil...

Dane

Superbruger
Tilføjet:
14-06-2004 00:01:20
Svar/Indlæg:
270/104
Havde samme problem med et Gf4 kort - de samme striber.
Var kommet til at kappe en af de hårfine ledninger på printpladen da jeg skulle pille køleren af.
Fandt enderne og fik loddet en ledning på. Kortet virker perfekt igen.

RainMaker

Superbruger
Tilføjet:
14-06-2004 00:20:58
Svar/Indlæg:
637/15
det lyder som et defekt kort,
der ligger et ved min side med det samme problem
(TI4200 fra Palit) og det har kørt overclocket i lang
tid, der er monteret rimelige store køleprofiler på ram'en, og det er også dødt efter snart 2år i tjeneste, så tror bare ikke at de skal holde længere, desværre..

det er rigtig GPU'en på TI-kortene er ikke særlig plan
, men på mit eget (MSI) var det også tilfældet, så jeg
greb en plan køleprofil og noget kort 120 og gik igang med
at slibe det hele ned.. og stoppede da alt tekst fra coren var cæk, så måtte jeg jo være nede ved den kant jo :)
det gav keine ekstra overclock, men det gav et drastisk
temperaturfald, også værd at tage med :)

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 00:21:04
Svar/Indlæg:
592/17
Kan også være en modstand der er afbrudt.
Har prøvet det med et Voodoo3. Store fede streger hen over skærmen. Det fordi dengang jeg var ung & dum (nu er jeg så gammel og dum) Og clockede helt vildt med store køleprofiler og blæsere, der smuttede der lige en køleprofil ned og ramte kortet mens det kørte. Så kom der lige nogle fede streger hen over hele skærmen.
Gik igang med at fejlfinde: tog omkring 4-5 timer at måle alle modstande. Så kunne jeg lære det!! :e
Hvis du har måle & loddeteknikken iorden så bare gå i krig.
Dejligt med lidt SMD fejlfinding!! *LOL* :e :e :e

Held og lykke!

Ebzen