Jeg har et forslag til et "casemod"

Case-modding d.  13. juni. 2004, skrevet af Jonaskp
Vist: 428 gange.

Jonaskp

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2004 14:06:05
Svar/Indlæg:
97/21
Jeg opdagede lige noget sjovt her idag...
Da jeg skulle skille min computer ad og der ikke var nok plads på skrivebordet, ja så endte den lige i vindueskarmen (det var jo ikke så meget der skulle ordnes).
Jeg opdagede så at når solen skinnede ind bagfra på motherboardet (altså fra den side hvor motherboardet sidder fast på et motherboard tray), så kunne man se lys igennem sådan en masse "huller" - jeg ved ikke meget om bundkort og den slags, men tror det er der hvor ledningerne er loddet fast eller sådan noget...

Grunden til at jeg kunne se dette, var at der på mit motherboard tray var et hul på omkring 2*2 cm (aner ikke hvorfor :P).

Min tanke var så om man ikke kunne sætte motherboardet fast på en plexiplade, sætte noget lys bagved og få det til at se ret fedt ud.
Tanken kom af at der jo er en del som kommer sådan noget selvlysende eller UV maling på deres MB og GFX og sådan... Tænkte at dette måske også kunne se meget fedt ud.

Desværre har jeg ikke selv muligheden for at lave det, tror heller ikke jeg ville kunne finde ud af det (er ikke rigtigt trådt ind i den fagre modding verden endnu), men det var som inspiration til andre.
Håber I kan bruge det - og hvis der er nogen som rent faktisk laver det, ville jeg meget gerne se et pic af det

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 14:16:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det er næsten rigtigt. Det er huller, hvor der er ført ledere igennem de forskellige lag af PCB'en. ;)

Men Idéen lyder skam meget fin...

Så skal du have fat i den slags plexi der bruges til f.eks. TFT-skærme ;)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 14:34:07
Svar/Indlæg:
6052/189
#1:

kan man ikke bare bruge noget lidt tykkere plexi, og så smide en koldkatode bagved ??

altså hvis man så kan få sat plexien fat i selve kabinettet...

men er der huller i alle mb's ??

og hvor mange snakker vi om?? de er vel under 1 x 1 mm ??

Jonaskp

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2004 14:38:59
Svar/Indlæg:
97/21
Så vidt jeg kunne se, så var der rigtigt mange. I det hul der var i mit tray hvor solen kom ind, var der vel omkring 10-15 "Huller" i motherboardet.