#8/9 Silicone dims - man kan købe - på tankstationer f.eks. - en lille stift, næsten som en læbepomade/skopudse-halløj - med silicone i, som man normalt anvender til f.eks. dørlister på en bil.
Det er ikke nødvendigt, det var kun hvis der fandtes en i husholdningen.
Mht. alger og snask i vandet:
Prøv at hæld det gamle vand igennem et kaffefilter bare for at se hvad det er der egentlig var i vandet - det kan selvfølgelig godt være alger/mikroorganismer - men det kan skisme også være rester af f.eks. teflontape fra stutserne.
Mikroorganismer sidder overalt - også på huden/fingrene etc. så omhældning af demin vand til flere forskellige ting er ikke af det gode.
Så vil jeg gerne hamre dagens største pæl igennem myten om at demin vand er sterilt (altså frit for bakterier og lager) - DET ER DET IKKE!
Demin vand er fedt fordi der ikke er kalk i - så kog det bare, så er du ihvertfald sikker på at de tusser der var i ikke er levende længere.
Jeg har desværre hørt mange der har har haft negative resultater med det dims der følger med Aseteks sæt - så "Ren Pool" eller Algols Algedræber, eller 1/4 kølervæske, eller WaterWetter virker fornuftigt.
Jeg legede lidt med husholdningssprit - det er ikke velegnet til de reservoirer man normalt anvender, f.eks. det fra Asetek - spritten opløser lortet - det er ikke fedt 🙂
Tomgun