Kan ikke få 5.1 lyd i spil med ekstern receiv

Diverse d.  13. juni. 2004, skrevet af faUs
Vist: 322 gange.

faUs

Overclocker
Tilføjet:
13-06-2004 16:21:50
Svar/Indlæg:
1/1
Hej jeg har et problem der efterhånden går mig ret meget på nerverne:)
Jeg har en Sony STR-DE485E receiver som er koblet til mit Terratec Aureon 7.1 Space lydkort(I min PC altså;).) via et digital Optisk kabel.

Når jeg ser DVD film på PCen virker de forskellige kanaler fint og receiveren viser om man bruger DB Digital eller DTS.
Men når jeg spille spil. Så når der burde komme lyd ud af bag højttalerne så enten kommer der ikke en lyd ellers så kommer lyden bare fra front højttalerne. Og der står hverken DB Digital eller DTS på receiveren. Og så viser den også at den ikke bruger bagkanalerne som den skal... Jeg har spil som feks. UT2004 hvor DB Digital logoet er bag på æsken. Hvilket jo må betyde at der burde blive sendt DB Digital signaler ud til min receiver. Og man skulle tro at det så burde virke som det skulle. Men det gør det ikke x(

På forhånd tak :D
Dennis Fausild(faUs)

be@vis

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2004 19:58:05
Svar/Indlæg:
481/150
Det kan godt være at der er Dolby Digital logo, men det er ikke ensbetydende med at det er 5.1 lyd. Der skal være vist et 5.1 symbol, ellers er der ikke 5.1 lyd på. Sådan er det også med film. Din reciever lyser kun blåt når den modtager digitale signaler.

kennlh

Overclocker
Tilføjet:
13-06-2004 20:47:13
Svar/Indlæg:
53/11
DEt er jo klart der ikke kommer 5.1 lyd ud når du spiller.... Spillene skal være lavt i surround ellers virker det ikke, og jeg har altså ikke set nogle spil der er lavet til surround i nu... Det de fleste spil er lavet til er det der hedder Dolby 2.0, hvilket er det samme som digital strereo

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 21:26:06
Svar/Indlæg:
652/24
--->>#2 Kennelh du har da vidst noget galt der....

Hitman2 er lavet til surround er det ikke?

Hvad med battlefield? hvis du spiller det orignale og der flyver en raket over hovedet på dig kan du høre det rammer i bagrunden....

suround ikke?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2004 21:36:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Det er ikke helt det samme som surround. Men ja. Det er noget af det...

-> #0

Du skal først slå det til i selve spillet. Det kan man gøre under indstillinger, hvis ikke det virker, så tjek for opdateringer...

faUs

Overclocker
Tilføjet:
14-06-2004 13:49:02
Svar/Indlæg:
1/1
Ok tak napsi. Så ved jeg hvad jeg skal ud og købe nu:D