Blazk>> De ældre Mac's bruger disse grafikkort ja - til at vise grafikken på skærmen med. Når grafikken skal beregnes, er det altså processorpower der bruges.
Til andre der lovpriser Apple's maskiner>> Jeg har nu arbejdet med Macintosh i 7 år, og har prøvet alt lige fra før de hed PowerMac, til PowerMac, G3, G4 og G5, og jeg må bedrøve jer med at Macintosh's maskiner IKKE længere er hurtigere end PC'ere til grafiske opgaver.
Mac har stadig en stor force når det gælder lyd, og det er der nok ikke nogen der nogensinde kommer til at tage fra dem.
Grunden til at Mac er det foretrukne i den grafiske branche, er blandt andet farvestyringsmulighederne, skriftshåndtering og skriftstypekompabilitet - 2 af de vigtigste ting indenfor det trykte medie - og også 2 af de ting der kan volde størst problemer hvis ikke de er iorden!
Desuden findes der voldsomt store firmaer som simpelthen aldrig ville kunne forsvare at skulle omlægge hele produktionen fra Mac til PC miljø - forestil jer et sted som New York Times, med X-antal arbejdsstationer til DTP'ere og journalister - det ville være en uoverskuelig opgave både økonomisk og risikomæssigt.
Jeg sidder som systemansvarlig grafiker på en grafisk virksomhed, og tanken har strejfet mig mange gange - omlæg for fanden hele svineriet til PC'ere - jeg tør bare ikke. Selvom vi IKKE har voldsomt mange maskiner, er det stadig for stor en risiko at løbe, ved at gå fra Mac til PC i sådan et miljø og sådan en branche.
Ja - et reklamebureau ville kunne gøre det uden problemer, men kun fordi de ikke selv skal modtage jobs udefra, og fordi de ikke selv trykker det de fremstiller - de skal bare lave skidtet færdigt, og sende det videre, og så er det her (blandt andet folk som mig) der må tage skraldet og få lortet til at virke ;)
Misforstå mig ikke - Mac er en fantastisk maskine at arbejde med. Den er dejligt stabil (men det er en ordentlig PC'er jo også), men så har den noget som PC'ere ikke har, nemlig jordens absolut fedeste brugerflade! Mac OS 10 er i mine øjne det absolut fedeste og bedste styresystem nogensinde - hvad jeg ikke ville gi' for at kunne få det smidt på min PC'er x(
*** DETTE VAR SUPERFLYDK DER SKREV FRA POLLEDK's MASKINE ***