Min kammerat skulle have en fødselsdagsgave og da hans kabinet var fra den gang hvor "Aptiva" var fremme mente, mente vi at det var på tide at han fik skiftet det ud med noget pænere.
Vi gik ind på edbpriser og fandt hvad vi mente var det bedste køb. Desværre var der blandt de kun to forhandlere der solgte kabinettet ikke nogen "kendte" så vi valgte det sted der var billigst.
Kl. ca 22, tirsdag d. 20/4-04 bestilte vi ved "sælger 1" 1 stk kabinet og 1 stk floppydrev. Alt var vel; vi fik en bekræftelse på at ordren var modtaget - den sædvanelige smøre.
Jeg gik derefter i seng, stod op onsdag og gik på arbejde, og kom først hjem kl 22 om aftenen. Jeg tjekker min mail og til min store ærgrelse havde jeg modaget en mail hvori der stod at kabinettet var i restordre til 10/5-04. Det kunne vi ikke bruge til noget da gaven skulle gives lørdag den 24/4-04. Jeg sender en mail til dem hvor jeg fotælller dem at jeg bestilte i den tro at varen var på lager (hvilket fremgik af deres hp) og derfor ønskede at annullere ordren . Jeg afsluttede med "send venligst bekræftelse herpå." Så går jeg ind på "sælger 2"'s hp og bestiller samme varer der. Derefter går jeg i seng.
Jeg står op torsdag, går på arbejde, og kommer hjem omk kl 22. Da jeg kommer ind af døren ser jeg at der står en kasse på mit gulv; kassen er på størrelse med et kabinet, hvilket det også er. Jeg vidste med det samme at pakken var fra "sælger 1", da "sælger 2" umuligt kunne nå at have fået den frem til mig så hurtigt.
Jeg tjekker min mail for at se om pakken fra "sælger 2" er sendt og det er den desværre. Jeg indser at dette vist kræver en samtale med sælger.
Fredag formiddag den 23/4 kl 10.05 ringer jeg til "sælger 1" og snakker med "Hans". Det krav som jeg præsenterer for "Hans" er, at siden dette er 100% deres fejl, kræver jeg at få fuld kompensation, således at dette ikke kommer til at koste mig en krone. "Hans" forstår mit problem og indvilger i at refundere købesummen + 2 x porto, jeg skulle bare sende det til dem. Fint tænkte jeg:)
Torsdag den 29/4 er den første dag jeg har mulighed for at sende pakken til dem. I pakken ligger selvfølgelig kopi af faktura, kopi af postkvittering samt et kort brev:
Vedr. returnering
Disse varer returneres i henhold til telefonsamtale med " 'Hans' " af fredag d. 23/4-04 kl 10.05.
Returneringen sker med henvisning til en fejl begået af Jeres computersystem, hvor jeg blev meddelt at mine varer var i restordre, hvorefter jeg modtager dem alligevel. Jeg har efter meddelelsen om at mine varer var i restordre, i god tro, bestilt mine varer andetsteds, og ønsker derfor at returnere dem, hvilket ifølge aftale med "Hans" vil ske med fuld kompensation for porto, således at episoden er 100% omkostnings fri for mig.
Beløbet, der efter mine udregninger er tale om, er:
Købesum+(2 x porto) = 498+(2 x 142,59) = Kr 783,18 (incl. Moms)
Alternativt til check, kan pengene også indsættes på konto; Nordea reg. kontonr.
Vedlagt er kopi af fakturra og kvittering fra postdanmark samt kopi af mail fra jer.
Jeg takker i øvrigt for god behandling.
Med venlig hilsen
Via mit T&T nummer kan jeg se af de modtager pakken fredag den 30/4 og så er det jo bare at vente.
Og jeg venter... onsdag den 12/5 kl 1045 beslutter jeg mig for at ringe til dem og høre hvad der sker. Jeg får igen fat i "Hans" og forklarer situationen kort; han kan heldigvis godt huske mig. Han lover mig at undersøge sagen og ringe tilbage til mig indenfor 1½ time. Jeg venter igen, og kl 1445 - 4 timer senere - ringer jeg selv til "Hans". Det havde han da godt nok lige svedt ud siger han og sætter mig på vent for lige at undersøge det. Han vender tilbage efter et par minutter med meddelelsen at de ikke har modtaget pakken. Det protesterer jeg naturligvis imod og giver ham mit T&T nummer så han måske kan identificere underskriften. Det kan han mener han og han lover mig at ringe tilbage efter han lige har været nede på lageret og finde personen; jaja tænker jeg.
Ikke desto mindre ringer han tilbage 2 minutter senere og fortæller at han havde fundet pakken. Men jeg havde ikke lagt nogen faktura i. Efter lidt snakken frem og tilbage troede han på mig - tror jeg, og bad om mit kundenummer. Han siger så at de vil sætte pengene ind på min konto. Jeg spørger ham hvor meget de havde tænkt sig at sætte ind, og efter lidt betænkningstid siger han at fakturaen lød på 640.- Hvortil jeg svarer at så skal der lægges 140 i porto til. Dvs 780.- Det bliver vi enige om, og han lover mig at pengen er på min konto fredag 14/5; derefter afslutter vi samtalen.
Pengene går ikke ind den dag men tålmodig som jeg selv synes jeg er venter jeg til mandag med at ringe. Jeg snakker selvfølgelig med "Hans". Han siger at det tager 5 dage for pengene at nå frem så der går nok lige et par dage til. Jeg bider vreden i mig og siger ok.
Fredag den 21/5 er der forløsning: Pengene er gået ind... men ikke dem alle kun de 640.- er sat ind. Jeg ringer med det samme til "Hans" og det kan han selvfølgelig ikke forstå.... Men lover at han nok skal tage sig af det... jaja tænker jeg.
Jeg når at ringe torsdag den 27/5, onsdag den 2/6, onsdag den 9/6, alle dage med samme svar "de skulle være sat ind jeg ´kan ikke forstå det" Først fredag den 11/6 sker der noget... han beder om mit kontonr for så vil han da lige prøve det... og mindsanten om det ikke virkede; jeg har i dag mandag den 14/6, 56 dage efter de bøffede i det, fået alle mine penge tilbage.... aahhhhh