oc.dk' s holdning->nævne forhandlerna

Om siden d.  14. juni. 2004, skrevet af WizzD
Vist: 1157 gange.

WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2004 17:37:04
Svar/Indlæg:
55/13
Hejsa
Jeg har haft en rigtig! dårlig oplevelse med en fohandler på nettet og kunne godt tænke mig at dele den med jer. Men jeg er ikke klar over oc.dk's holding til at man nævner pågældende forhandler ved navn?!?

I må ikke misforstå - der er ikke tale om, at jeg vil 'voldsvine' forhandleren og nedgøre denne på værste infantile vis, men blot at jeg vil fortælle min 'historie' (måske whine en smule :( ) så andre har mulighed for at vælge denne forhandler fra.

Jeg har læst reglerne til forummet igennem, men der står ikke noget om netop dette.

Hvad siger reglerne?

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 17:39:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Reklame uden kommission er forbudt. Men "whining" over forhandlere er ikke.

Såfremt det sker på ordentlig vis! ;)



OcBedstefar
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2004 17:45:05
Svar/Indlæg:
398/29
det er der vist mange der har gjort før dig :P bare "fyr" løs



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 17:57:23
Svar/Indlæg:
839/19
Ja, må vi høre din historie så vi kan blive det klogere..?

/Kingu



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 18:03:49
Svar/Indlæg:
2664/97
Jeg synes nu ikke at bare fordi man har haft en dårlig oplevelse at man skal lave en tråd med det, og fortælle om det bare for at fortælle noget. Men opretter man derimod en for at få hjælp til et "opgør" med en forhandler, så er det helt fint. Vi er her jo for at hjælpe hinanden. Men hvis bare du har haft en alm. dårlig oplevelse synes jeg ikke det er noget at dele, for det er der mange der har, med alle forhandlere, ikke kun bestemte.

men hvis du stadig synes den skal ud, fordi den er lidt anderledes, eller meget grov på nogen måde, så synes jeg da også det er helt fint, og du kan sagtens nævne navne, og sådan, men husk nu. Der er altid 2 sider af en historie ;)



WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2004 18:11:45
Svar/Indlæg:
55/13
#4
Point taken!

Jeg ved ikke om den er specielt grov, men jeg tror jeg laver et indlæg med den... Dog først efter landskamp ;)



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 18:22:34
Svar/Indlæg:
2664/97
5# hehe ja, ikke noget med at forstyrre i kampen :p hehe Men du laver bare et indlæg, det skal du være helt velkommen til :D



B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 19:42:33
Svar/Indlæg:
3640/1231
OC har ikke nogen decideret holdning til det.

Dog skal man huske at stort set ALLE forhandlere m.m. kommer ud for dårlige oplevelser.
Jeg har da også haft en dårlig oplevelse i Bilka en enkelt gang.

I mange tilfælde blæser man for meget op over en enkelt dårlig oplevelse. Jeg siger ikke at det kan forsvares hvis forhandleren virkelig har nosset i det, men alligevel.

Tag nu en butik som har serviceret eks. 1000 kunder, som alle er tilfredse. Dem hører man ikke noget fra.
Så kommer der et enkelt dårligt tilfælde, som så virkelig trækker butikkens omdømme ned, og måske får mange til ikke at handle der, selvom det kunne være den butik med lavest klage procent.

Det er jo ikke så heldigt :r

Men igen, en uretfærdig behandling kan aldrig forsvares ;)



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 20:07:47
Svar/Indlæg:
3346/81
Jeg kan kun ventilere min personlige holdning - hvilket er:

Har du ransaget din egen samvittighed?
Har du anvendt fornuft og omtanke i din kommunikation med leverandøren?
Har du konsulteret Forbrugerstyrelsen?
Hvis ja - og det kan bidrage til at andre ikke handler med en uheldig leverandør - så præsenter det i et ordentligt sprog.

Tomgun

Don't whine - unless they really fucked you!




steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 21:27:17
Svar/Indlæg:
2870/65
#7

Det er kun til dels korrekt at man ikke hører om alle de gode handler.

Jeg synes da at jeg flere gange herinde har set folk spørge om en vis forhandlers omdømme....og fået mange positive svar...forstået på den måde, at folk kan fortælle at de ikke har haft problemer med den enkelte forhandler.

Det tæller da noget i mine øjne, at folk kan fortælle at de kun har haft gode oplevelser med en bestemt forhandler. :e



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 21:35:54
Svar/Indlæg:
4338/142
Synes det er ok at man deler historien om en dårlig handel, vi har trods alt ydringsfrihed i lille DK.

Men..... Når det er sagt, så vil jeg give Tomgun ret i at sprogbruget skal være rimelig upartisk - ved ikke om historierne ang. chippen.dk vækker hukommelsen hos nogle. Han dummede sig ja - men hold da ferie hvor blev han grillet (ikke kun på oc.dk)

Over & Out!

C.C. 8)



#11
Dane
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2004 21:41:07
Svar/Indlæg:
270/104
Selvfølgelig skal det frem i lyset hvis man som kunde bliver behandlet dårligt.
At sidde og tænke over om det mon bare er lille mig, der har været uheldig, hjælper jo ikke meget hvis så alle gør det.
Nej, ud med sproget, - det er det eneste en uhæderlig forhandler har respekt for, - i forvejen står han som regel stærkere end forbrugeren.
Ang. #7 - En forhandler der har haft 1000 tilfredse kunder bør vel også formå at gøre den sidste tilfreds
Iøvrigt plejer der på sådan en tråd at følge diverse kommentarer, - også fra folk der har haft gode erfaringer med den pågældende forhandler.
Og netop det giver jo andre en reel mulighed for selv at bedømme.



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 21:59:07
Svar/Indlæg:
3346/81
#11 - At gøre den sidste tilfreds? Har du prøvet? Det kunne jo være at den sidste var en tand for meget? Eller hva'?

Tomgun



#13
Dane
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2004 22:17:44
Svar/Indlæg:
270/104
#12 - Det var det jeg mente: det er jo så netop det, der er op til alle vi andre at bedømme :)



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 22:34:55
Svar/Indlæg:
2870/65
Er helt enig, selvfølgelig skal han/hun prøve at gøre den sidste kunde tilfreds også....skulle gerne være det som man laver penge på i den sidste ende.

Men som Tomgun også ganske rigtigt peger på....ikke alle er lige nemme at stille tilfreds.

Men hvis forhandleren har gjort en indsats, må han jo også vide det med sig selv...og det kan jo være nok ind imellem. :e



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 22:38:16
Svar/Indlæg:
2540/228
Heh skulle vi ikke bare få den historie? :00



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 22:42:47
Svar/Indlæg:
4263/107
#15 Det har jeg også tænkt på i lang tid... :00



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 22:53:20
Svar/Indlæg:
4954/69
Sad også og undrede mig over hvad der holder denne tråd igang.. ihvertfald ikke #0..



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 22:57:32
Svar/Indlæg:
835/72
Tja vi venter kun på vi får den historie!!



WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:16:13
Svar/Indlæg:
55/13
Beklager... der kom lige et par ting... desuden er den ret lang.

Det er rigtig at man ikke kan som sælger kan gøre alle tilfredse, men som køber forlanger jeg at sælger forsøger at yde ordentlig service når jeg vælger at handle hos netop dem. At reklamere for god service er jo netop også noget sælgerne gør. Når jeg så som kunde ikke får det jeg er lovet så bliver jeg harm og så får jeg lyst til at dele det med andre så man har mulighed for at tage stilling.



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:20:30
Svar/Indlæg:
835/72
det gør ikke noget bare smid den ind så kan vi selv tage stilling til det!! så kan vi jo se hvad vi selv har af erfaringer jeg har selv handlet ved de første 15steder nogle gange får man god behandling andre gange ikke det er meget forskelligt der er også stor forskel på firmaer hvor de har flere sælgere det kan også gøre en forskel!!



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:23:19
Svar/Indlæg:
4338/142
Kl.23 38 poster manden - nogen der vil satse en øl :i



Silent
 
Skribent
Tilføjet:
14-06-2004 23:28:46
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #23 F5 Er ikke din ven på oc.dk ;)



#23
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:29:21
Svar/Indlæg:
4657/53
Jeg sidder også og ventet på den historie ;)
nu er tråden snart 6 timer gammel og den er ikke kommet i nu.



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:31:06
Svar/Indlæg:
835/72
lol samme indlæg 3gange!!



WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:38:03
Svar/Indlæg:
55/13
Min kammerat skulle have en fødselsdagsgave og da hans kabinet var fra den gang hvor "Aptiva" var fremme mente, mente vi at det var på tide at han fik skiftet det ud med noget pænere.

Vi gik ind på edbpriser og fandt hvad vi mente var det bedste køb. Desværre var der blandt de kun to forhandlere der solgte kabinettet ikke nogen "kendte" så vi valgte det sted der var billigst.

Kl. ca 22, tirsdag d. 20/4-04 bestilte vi ved "sælger 1" 1 stk kabinet og 1 stk floppydrev. Alt var vel; vi fik en bekræftelse på at ordren var modtaget - den sædvanelige smøre.

Jeg gik derefter i seng, stod op onsdag og gik på arbejde, og kom først hjem kl 22 om aftenen. Jeg tjekker min mail og til min store ærgrelse havde jeg modaget en mail hvori der stod at kabinettet var i restordre til 10/5-04. Det kunne vi ikke bruge til noget da gaven skulle gives lørdag den 24/4-04. Jeg sender en mail til dem hvor jeg fotælller dem at jeg bestilte i den tro at varen var på lager (hvilket fremgik af deres hp) og derfor ønskede at annullere ordren . Jeg afsluttede med "send venligst bekræftelse herpå." Så går jeg ind på "sælger 2"'s hp og bestiller samme varer der. Derefter går jeg i seng.

Jeg står op torsdag, går på arbejde, og kommer hjem omk kl 22. Da jeg kommer ind af døren ser jeg at der står en kasse på mit gulv; kassen er på størrelse med et kabinet, hvilket det også er. Jeg vidste med det samme at pakken var fra "sælger 1", da "sælger 2" umuligt kunne nå at have fået den frem til mig så hurtigt.
Jeg tjekker min mail for at se om pakken fra "sælger 2" er sendt og det er den desværre. Jeg indser at dette vist kræver en samtale med sælger.

Fredag formiddag den 23/4 kl 10.05 ringer jeg til "sælger 1" og snakker med "Hans". Det krav som jeg præsenterer for "Hans" er, at siden dette er 100% deres fejl, kræver jeg at få fuld kompensation, således at dette ikke kommer til at koste mig en krone. "Hans" forstår mit problem og indvilger i at refundere købesummen + 2 x porto, jeg skulle bare sende det til dem. Fint tænkte jeg:)

Torsdag den 29/4 er den første dag jeg har mulighed for at sende pakken til dem. I pakken ligger selvfølgelig kopi af faktura, kopi af postkvittering samt et kort brev:

Vedr. returnering
Disse varer returneres i henhold til telefonsamtale med " 'Hans' " af fredag d. 23/4-04 kl 10.05.

Returneringen sker med henvisning til en fejl begået af Jeres computersystem, hvor jeg blev meddelt at mine varer var i restordre, hvorefter jeg modtager dem alligevel. Jeg har efter meddelelsen om at mine varer var i restordre, i god tro, bestilt mine varer andetsteds, og ønsker derfor at returnere dem, hvilket ifølge aftale med "Hans" vil ske med fuld kompensation for porto, således at episoden er 100% omkostnings fri for mig.

Beløbet, der efter mine udregninger er tale om, er:
Købesum+(2 x porto) = 498+(2 x 142,59) = Kr 783,18 (incl. Moms)

Alternativt til check, kan pengene også indsættes på konto; Nordea reg. kontonr.

Vedlagt er kopi af fakturra og kvittering fra postdanmark samt kopi af mail fra jer.

Jeg takker i øvrigt for god behandling.
Med venlig hilsen

Via mit T&T nummer kan jeg se af de modtager pakken fredag den 30/4 og så er det jo bare at vente.

Og jeg venter... onsdag den 12/5 kl 1045 beslutter jeg mig for at ringe til dem og høre hvad der sker. Jeg får igen fat i "Hans" og forklarer situationen kort; han kan heldigvis godt huske mig. Han lover mig at undersøge sagen og ringe tilbage til mig indenfor 1½ time. Jeg venter igen, og kl 1445 - 4 timer senere - ringer jeg selv til "Hans". Det havde han da godt nok lige svedt ud siger han og sætter mig på vent for lige at undersøge det. Han vender tilbage efter et par minutter med meddelelsen at de ikke har modtaget pakken. Det protesterer jeg naturligvis imod og giver ham mit T&T nummer så han måske kan identificere underskriften. Det kan han mener han og han lover mig at ringe tilbage efter han lige har været nede på lageret og finde personen; jaja tænker jeg.
Ikke desto mindre ringer han tilbage 2 minutter senere og fortæller at han havde fundet pakken. Men jeg havde ikke lagt nogen faktura i. Efter lidt snakken frem og tilbage troede han på mig - tror jeg, og bad om mit kundenummer. Han siger så at de vil sætte pengene ind på min konto. Jeg spørger ham hvor meget de havde tænkt sig at sætte ind, og efter lidt betænkningstid siger han at fakturaen lød på 640.- Hvortil jeg svarer at så skal der lægges 140 i porto til. Dvs 780.- Det bliver vi enige om, og han lover mig at pengen er på min konto fredag 14/5; derefter afslutter vi samtalen.

Pengene går ikke ind den dag men tålmodig som jeg selv synes jeg er venter jeg til mandag med at ringe. Jeg snakker selvfølgelig med "Hans". Han siger at det tager 5 dage for pengene at nå frem så der går nok lige et par dage til. Jeg bider vreden i mig og siger ok.

Fredag den 21/5 er der forløsning: Pengene er gået ind... men ikke dem alle kun de 640.- er sat ind. Jeg ringer med det samme til "Hans" og det kan han selvfølgelig ikke forstå.... Men lover at han nok skal tage sig af det... jaja tænker jeg.

Jeg når at ringe torsdag den 27/5, onsdag den 2/6, onsdag den 9/6, alle dage med samme svar "de skulle være sat ind jeg ´kan ikke forstå det" Først fredag den 11/6 sker der noget... han beder om mit kontonr for så vil han da lige prøve det... og mindsanten om det ikke virkede; jeg har i dag mandag den 14/6, 56 dage efter de bøffede i det, fået alle mine penge tilbage.... aahhhhh



WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:38:45
Svar/Indlæg:
55/13
Sorry for F5... :r



Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:39:21
Svar/Indlæg:
1498/226
Du havde sq ret... 23:38,03

Flot der...

Capiz 8)


WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:42:08
Svar/Indlæg:
55/13
#20
Jeg tror du har ret mht til de store firmaer der har flere sælgere, og jeg tror virkelig at den stakkels telefonmand er overbebyrdet...



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:43:50
Svar/Indlæg:
4338/142
WOW jeg ramte næsten på sekundet :o

You owe me one Capiz 8)



Silent
 
Skribent
Tilføjet:
14-06-2004 23:44:12
Svar/Indlæg:
3223/205
Damn 56 dage meget lang tid, men se det på den lyse side du fik alle dine penge tilbage.



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:49:04
Svar/Indlæg:
4338/142
#25 forstår din frustration 2 mdr. x(



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:49:09
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #25

Det må jeg sige.. jeg ville godt nok være irriteret!! ;)



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:50:29
Svar/Indlæg:
835/72
jeg har flere gange oplevet meget stor forskel på service som eksempel er der et firma jeg et par gange har handlet med, hvor jeg desværre også har haft et par problemer når jeg ringer til det firma ved jeg at jeg skal snakke med alle andre end jimmy for han er altid stresset og glemmer alt og lyder altid sur så derfor hvis jeg undgår ham får jeg god service!



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:53:14
Svar/Indlæg:
835/72
men jeg har et sted hvor der stadig hænger penge for porto heldigvis kun 56.5kr eller noget i den stil!
så jeg fårstår din vrede eller hvad man kalder det!! vær glad for at du fik dine penge!!



WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2004 23:56:03
Svar/Indlæg:
55/13
Jeg ved sq heller ikke hvorfor jeg ikke truede med bål og brand...

For at gøre historien bedre/værre (døm selv) så var både kabinet og floppy drev fra sælger 2 defekte så jeg førte samtidig en reklamationssag med postdk... (kassen var beskadiget, men den gamle der tog imod tænkte ikke på at se efter)
De skal til gengæld have stor ros. Jeg sendte pakken mandag eftermiddag og tirsdag middag ringede de og sagde at sådan et småbeløb ville de ikke blive uvenner med mig over. Jeg havde pengene torsdag! Hurtig ekspedition - Det er sq da service!!!



Der_Meister
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:03:32
Svar/Indlæg:
610/87
#35

sæt navne på de butikker !! ?:(



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:07:19
Svar/Indlæg:
4338/142
#36

Hørt!

Ihvertfald på nr. 1

:00



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:07:36
Svar/Indlæg:
835/72
ja det ville være rart med nogle kommentarer på nogle butikker!! altid rart med nogle gode historier om ngle butikker så harman lidt at gå efter



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:10:40
Svar/Indlæg:
2502/221
Jeg vil sige: Så længe det er en velfomuleret tråd, -MED mening, og ikke bare " den fucking Lorte butik *biip biip* skal dø, og brændes ned"..
Ellers synes jeg det er OK, at forhanlerene kommer frem i lyset hvis de har dummet sig (hvilketm der er visse butikker der TIT gør)
MEN vi skal så heller ikke glemme, de gode oplevelser ved butikkerne :D

for dem er jeg sikker på der er mange af!



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:15:10
Svar/Indlæg:
835/72
#39 tænker du på nogle specielt?? :)



WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:16:38
Svar/Indlæg:
55/13
Sælger 1 er www.multimediaworld.dk



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:16:58
Svar/Indlæg:
6624/113
Der skal ikke navne på de to butikker - det tjener intet formål...?



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:18:48
Svar/Indlæg:
4338/142
#41

Tænkte det nok - dem har jeg også haft probs med :00

De solgte mig på et tidspunkt en xp 1800+ bulk som havde rester af kølepasta på (brugt)

:x



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:20:07
Svar/Indlæg:
835/72
Hmm har også dårlige erfaringer med www.multimediaworld.dk
jeg anbefaler ikke nogle at bruge dem ikke med de erfaringer jeg har eftersom jeg ikke står helt alene så er det nok ikke kun et enkelt tilfælde så kan det godt tyde på at de har et lillet problem men det er jo selvfølgelig ikke sikkert!!



Der_Meister
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:30:34
Svar/Indlæg:
610/87
#44

de er da heller ikke på edbpriser vel ??



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:32:57
Svar/Indlæg:
4338/142
#45

Nej - men hvis du bor i KBH, så ligger de på Falconer Allé lige ved frb. centret.



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:34:24
Svar/Indlæg:
835/72
de var vist engang kan ikke huske hvordan jeg "kom" til at handle ved dem!!



WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:35:36
Svar/Indlæg:
55/13
#42
Jeg mener at navns nævnelse kan berettiges fordi det giver folk mulighed for at vælge.
Jeg mener desuden at jeg har fortalt historien på en sober måde og ikke som #39 siger " den fucking Lorte butik *biip biip* skal dø, og brændes ned"..
Hvis butikken ikke vil have dårlig kritik kan de jo yde en ordentlig service!
Jeg har sendt www.multimediaworld.dk en mail med et link til denne tråd, med en invitation til at komme og forsvare sig hvis de mener at min udlægning er forkert.



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:37:20
Svar/Indlæg:
4338/142
#48

Det var dumt - der er da på ingen måde grund til at drage dem ind i det ?:(




Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:39:54
Svar/Indlæg:
2540/228
kan jeg nu heller ikke se idéen i :l



Der_Meister
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:44:44
Svar/Indlæg:
610/87
#50

jeg tvivler på de vil gøre noget som helst...



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:46:42
Svar/Indlæg:
835/72
jeg kan heller ikke se nogle ide i at de bliver blandet ind du kunne nøjes med at ringe til dem og sige hvad du mener det gjorde jeg og jeg har ikke hørt fra dem siden og jeg er i grunden også ligeglad for jeg gider ikke have mere med det selvskad at gøre!! jeg har lavet en liste over de firmaer jeg har handlet med og de firmaer mine venner har handlet med og skrevet gode og dårlige ting på den måde kan jeg se hvor der er godt og hvr der er dårligt at handle!! det vil jeg give videre som godt råd så kan man altid huske hvad der er godt og hvad der er dårligt ved forskellige firmaer!



WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:51:26
Svar/Indlæg:
55/13
Tråden startede jo med at gå på hvor vidt man skal nævne forhandlerens navn hvis man er blevet behandlet dårligt. Jeg mener at jeg, ved at informere dem om at jeg har givet dem dårlig kritik, retfærdigør at nævne deres navn.



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:56:47
Svar/Indlæg:
4338/142
#54

Men måske du skulle skrive dette inde på

http://www.forbrug.dk/klage/

istedet - ja jeg lyder lidt pissed, men at involdvere biksen i denne tråd er jo at tage disskusionen bag deres ryg, for først at involdvere dem til sidst - når alle har konkluderet.

Nåh men jeg skal sove nu....godnat alle

P.S. WizzD tag det ikke personligt ;)



Find.HTX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:57:55
Svar/Indlæg:
835/72
det syntes jeg også!! men i det hele taget så kan jeg godt lide at få at vide godt/skidt om firmaer så slipper man selv for at handle ved de værste steder jeg gider nemlig ikke alt det bøvl!!



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 00:59:09
Svar/Indlæg:
2540/228
butikken kan jo ikke bruge den her tråd tl andet end at de nu ved at deres budget muligvis kommer til at se dårligere ud næste år.... men f*ck it

sov godt folks :p



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 01:01:30
Svar/Indlæg:
4338/142
#56

Nu skal vi heller ikke overvurdere vores evner Commodore :e :e :e :e :e



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 01:02:42
Svar/Indlæg:
2540/228
arh come on! :e



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 14:27:44
Svar/Indlæg:
2664/97
56# ja det er os forbrugere der har magten i sidste ende, men tror nu ikke en sådan tråd har den store effekt på nogen.. måske amnge sidder og tænker der vil jeg ikke handle.. men en som mig har alligevel glemt det om en uge :r :p

til jer der ikke mener at butikken bør indrages i denne siskution#
Jeg synes netop at de bør skrive med, og prøve at forsvare sig, på en ordenlig måde. Det at man bare sidder og snakker om dem gavner jo ikke nogen på nogen måde, andet end der bare kommer en masse dårlig snak. Så hvis de har mulighed/overskud til at køre videre i denne sag synes jeg da de burde gøre det. Men tvivler på der er så meget at hente for dem. :00



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 14:36:39
Svar/Indlæg:
2664/97
de har jo et E-mærke hvilket betyder at det er en ordenlig butik. http://www.e-maerket.dk/sw146....



#61
Dane
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 14:48:16
Svar/Indlæg:
270/104
Det kunne jo være at multimediaworld opfører sig ordentligt og sender de portopenge til kunden, når de nu ser at deres forretningsmetoder bliver diskuteret blandt potentielle kunder.
Jeg synes bestemt ikke der har været udvist god kundeservice i denne sag, så det er kun rimeligt vi andre får historien med navns nævnelse.
Som sagt før: Det er det eneste forhandlerne har respekt for ;)



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
15-06-2004 15:16:28
Svar/Indlæg:
14079/622
Ret surt for dig.. Men det lyder til at "Hans" ikke gør gør det i ond mening. :00

Men sh*t happens for os alle.. Det var ligesom da mine forældre skulle have bredbånd hos CC (ikke CrisCornell, men Cybercity :e).
Montøren kom til tiden, satte det op og sagde det virkede. Desværre var deres central nede den dag, men han kunne komme i kontakt med cc fra forbindelsen...
Dagen efter virkede det ikke - og derfor måtte min far ringe ind. Og efter et par gange, fik han af vide, at han skulle sende routeren ind, så han kunne få en ny - for det måtte jo være den der var problemet.
Så efter 5-10 opfordringer, fik vi ENDELIG en "Xpert" fra cc til at se på det.
Han fandt hurtigt fejlen: En computerfejl på deres central :o

Men alt dette havde ikke været sket, hvis centralen ikke var nede den dag :00 ;) så man har lov til at være uheldig.'
Desværre afspejler det nok, at de folk der er ansat, har ALT, alt for travlt :l



Rune
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 15:57:12
Svar/Indlæg:
153/22
#7 ENIG!!! :e .... stoppede altså med at læse resten efter 10 :00 .. Undskyld hvis der var andre emner igang.. men jeg følger bare lidt op på #0 :)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 17:01:36
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg vil sige at det vidst den første tråd som omhandler dette emne, der er blevet ført i et så pænt sprogbrug (specielt #25) :)

til det med at nævne firmanavnet og oplyse firmaet om denne tråd, syntes jeg er en rigtig god ide, da man altid skal have historien fra begge parter, før man har et fornuftigt grundlag, at danne sin mening på.

en anden god ting, var at #25 først nævnede firmanavnet efter sin historie, da man ikke nåede at danne fordomme før man havde læst historien (tænker især på trådene om chippen, hvor man også flyttede fokusset væk fra selve butikken over til ejeren af den)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 17:04:07
Svar/Indlæg:
6624/113
Jamen lad der ingen tvivl være om at denne tråd er et lysende eksempel på hvordan det kan fremstilles.. :D

Dog er jeg stadig af den personlige mening at det ikke kan andet end at skade butikken at nævne deres navn...



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 17:23:19
Svar/Indlæg:
2664/97
64#+65# ja det er længe siden man har set en tråd som denne hvor der er blevet holdt en så god tone :)



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 18:01:31
Svar/Indlæg:
2175/186
http://overclocking.dk/forum.a... <- læs her :) har lavet en lille hp :)



WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 23:39:13
Svar/Indlæg:
55/13
Det var min intention fra starten at tonen skulle holdes pæn og altså uden "råben og skrigen", bandeord osv. Den slags fører alligevel ikke til noget andet end folk - og specielt sælger - ikke tager det seriøst.
Jeg arbejder selv i kundeservice i en større supermarkedskæde og ved af erfaring at man meget hellere vil yde god service for en som taler pænt, frem for en der råber og bander. Faktisk så synes jeg at kunden gør sig selv til grin ved det. Og jeg fatter ikke at folk tror de får mere ud af at kalde ekspedienterne kællinger og ludere - hvilket jeg har været vidne til.

#65
Som jeg skrev i et tidligere indlæg: hvis det ikke ville have dårlig kritik så kan de bare levere en ordentlig service. Så det er efter min mening at deres egen skyld hvis deres navn skades. Jeg har ikke skrevet under på at jeg har tavshedspligt og ikke må snakke om hvordan jeg har opfattet handlen, eller i dette tilfælde returneringen, hvis man kan kalde det det.



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2004 03:47:34
Svar/Indlæg:
1581/5
#65 hvis det er at skade butikken at fortælle om deres måde at behandle rma sager på, så er det vidst kun deres egen skyld?




Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2004 10:36:25
Svar/Indlæg:
6624/113
#69 - Enig, men vi har jo stadig ikke hørt deres version af sagen? ( Selvom jeg i dette tilfælde tvivler stærkt på der findes en logisk forklaring.. :00 )



Diller
 
Superbruger
Tilføjet:
16-06-2004 12:12:35
Svar/Indlæg:
76/1
Jeg tror ikke at i skal regne med at multimediaworld reagerer på denne tråd. Det er en stor butik og der er sikkert nok retningslinier for hvad man skal gøre (ignorer). Og når nu det er en stor butik er der nok en god chance for at der slet ikke er nogen der kan huske sagen - selvom det var sket for et par uger siden, tror jeg stadig ikke at de kunne huske det.

Med det sagt har jeg købt masser af stuff via IMW fordi det var billigt og har aldrig haft nogle problemer. Dog har jeg heller ikke kørt RMA sag hos dem...so

nå ja og så er en forretning på falconer formentlig en af de businesses der står til at tabe mindst - på sådan en tråd her - af alle IT-butikker fordi de ligger hvor de gør. Der er rigtigt mange af deres kunder der ikke handler på internet og så er falconer alle jo stedet.....



WizzD
 
Superbruger
Tilføjet:
16-06-2004 16:51:56
Svar/Indlæg:
55/13
#71
Jeg er ikke i tvivl om at Hans godt kan huske mig.. jeg skulle bare præsentere mig og så vidste han hvad det drejede sig om. Ydermere var Hans tilsyneladende den eneste "telefondame" for det var ham jeg snakkede med hver eneste gang, og sandsynligheden for at jeg skulle ramme ham, hver eneste gang jeg ringer, og der var flere til at tage telefonen, er ikke stor!

Jeg tror såmænd ikke at problemet ligger i at Hans ikke vil yde en god service... jeg tror han er overbebyrdet... hvilket også passer med at han skulle være den eneste "telefondame". Og det er jo et gennemgående problem mange steder: at det i sidste ende er finanserne der afgør hvor god service man kan yde.