Dårlig kvalitet på PC-TV + afspillet video på

Diverse d.  15. juni. 2004, skrevet af System
Vist: 177 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
15-06-2004 15:57:18
Svar/Indlæg:
0/11005
Har lige købt et Sandberg S-video-Scart sæt til min Acer Ferrari og nye fjernsyn. Har sat det hele op og min computerskærm vises nu på fjernsynet.
Desværre når jeg afspiller video på computeren vises det kun på computeren og på fjernsynet er der så sort, meget mærkeligt.

Noget andet er kvaliteten, har et Radeon Mobility 9200, men kvaliteten på fjernsynets (ellers så gode kvalitet) er manglende og har prøvet ved hjælp af egenskaber at tweake det, men intet hjælper.

Håber der er nogen der har prøvet lignende og kan hjælpe..
På forhånd tak.
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 16:04:57
Svar/Indlæg:
4120/115
Sikkert fordi du køre med splitskærm (HYDRAVISION) så hvis du prøver at smide mediaplayeren ud af højre side af pc skærmen skulle det gerne komme over på tv'et 😉

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 16:11:03
Svar/Indlæg:
4120/115
Ang. kvaliteten skal du jo også lige tænke på at TV'et kun har har 425 linier at lege med (hvis jeg husker rigtig) så derfor bliver opløsningen du køre med fra pc'en jo gnidret ig uskarp! Desuden er den højeste opløsning du kan køre ud på TV-out vist kun 800x600 (måske endda 1024x768 på nogle kort), men den opløsning har stadig kun de 425 linier at blive vist på... så derfor skal du sætte opløsningen ned, hvis du vil have et skarpere billede, og op hvis du vil have indholdet mindre, men på bekostning af kvaliteten 😉

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 16:14:07
Svar/Indlæg:
1996/65
Grunden til at videoen kun vises på den ene skærm ... skyldes at Radeon grafikkort køre med overlay video ...

Såe hvis du har sat computer skærmen til at være primær skærm og sat TV'et som clone ... så vises videoen som standard kun på primær skærmen ... dette kan ændres ved at ændre i overlay indstillingerne ...

start en video/film ... og gå ind under advancerede indstillinger for skærm ... og derinde under skulle du gerne have et faneblad som hedder overlay ... der er der en knap som hedder Clone eller klon-tilstand ... og derinde skal du vælge theater/teater-tilstand ...

Så sker der det at så snart du køre en video på computeren så bliver videoen vist normalt på primær skærmen ... og den bliver vist i fuld skærm på sekundær skærmen (TV'et) ...

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 16:17:57
Svar/Indlæg:
1996/65
#2 ... PAL standarden understytter 720*576 i opløsning ...

Og et normalt PAL tv signal er på 625 linjer ... (de sidste 49 linjer er Text-TV) ...

Jeg glemte lige at sige at ved at køre overlay ... så køre sekundær skærmen også i den laveste opløsning som er nødvendig for at lave god video ... Såe ved at benytte overlay behøver man heller ikke tænke på opløsning ...