Dual radiator i Chieftech

Vandkøling d.  15. juni. 2004, skrevet af System
Vist: 377 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
15-06-2004 21:07:55
Svar/Indlæg:
0/11005
Er der nogen her der har erfaring med at montere en dualradiator i et midi chieftech tower ?

Jeg har en købt en Dual radiator fra Innovatek og kommer nu i tvivl om montagen og vil gerne høre om andres erfaring :l
TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 21:24:04
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg har en Dual (2*120mm) radiator siddende i toppen af mit high tower chieftec kabinet ...

Det kan være der er plads i et midi tower ... men det er kun lige ...

Jeg kan også foreslå at fjerne den nederste af de 2 HDD cages ... og så placere radiatoren der i fronten ...

Rune

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 21:35:15
Svar/Indlæg:
153/22
Jeg har godt nok en Chenbro Gaming bomb.. Men jeg har da regnt ud at der kan både være en singel og en dual i sådan et kabinnet (medi)... Jeg skal sætte dual radi'en i imorgen, så kan det være jeg ligger nogle billeder i min profil ;) ... Det kan lade sig gøre.. men kræver en del måling og grundig placering af hardwaren... Jeg kan enda fylde alle mine 3,5 drives ud hvis jeg vil :) ... Well.. det kan godt være det ikke hjalp så meget, men jeg går vel udfra at alle medi towers er næsten ens.. (borset fra den nye lian)

Rune

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 21:41:05
Svar/Indlæg:
1498/226
Se evt min profil... jeg har sat min i fronten,og så mine diske er flyttet op til cd-rom drevene...!!

Capiz 8)

Alt kan lade sig gøre, for den der har viljen i hjertet..!!

-zeecue-

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 21:42:43
Svar/Indlæg:
230/42
Jeg har også og der er lige præcis plads nok til den. se billeder i min profil.

legebarN

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 21:50:41
Svar/Indlæg:
487/59
Jeg har en dual Dual BlackIce sidden oven på mit kabi. Altså der er boret huller til studsene så de stikker ned i kabi'et og slangerne er så monteret derpå. Det giver en ret "rå" efftekt med sådan en "nøgen" radi liggende ovenpå :)

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 22:06:57
Svar/Indlæg:
230/10
Jeg har placeret min dualradi i toppen, men jeg har modificeret strømforsyningen en smule for at få plads til fancontroller i fronten... Se evt. http://gez.1go.dk for billeder.... Jeg går i øvrigt og overvejer at installere endnu en dual-radi i kabinettet, det bliver lidt af et kunststykke, men det skal lykkes.... :)

Held og lykke med det!

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 23:06:20
Svar/Indlæg:
485/57
jeg har en thermochill 120.2 i toppen af mit, men blæserne kunne ikke være der, så de sidder uden på kabi;)

Mr.

Overclocker
Tilføjet:
15-06-2004 23:08:10
Svar/Indlæg:
74/22
Tak for jeres svar.

Jeg tror at jeg i første omgang vil se om jeg kan få plads i fronten, så slipper jeg for at skulle volde kabinettet :i

Dog kommer jeg til at mangle plads til en HD :(

Vil de (HD) tage skade af at stå på højkant ? Hvis det er muligt, så kan jeg have dem (3 stk.) stående på højkant i de to øverste 5½" slots. Findes der en egnet 'holder' til denne løsning ?

@5
Har du ikke nogle pics ?

Mr.

Overclocker
Tilføjet:
15-06-2004 23:17:54
Svar/Indlæg:
74/22
@7

'jeg har en thermochill 120.2 i toppen af mit, men blæserne kunne ikke være der, så de sidder uden på kabi'

Hmm er det derfor det ikke er med på billederne ? ;)

Mr.

Overclocker
Tilføjet:
15-06-2004 23:22:52
Svar/Indlæg:
74/22
@6

Ja tak, du har da været noget hård ved den strømforsyning ?:(

Hvad er det lige præcis du har gjort ?

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2004 00:22:03
Svar/Indlæg:
485/57

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2004 07:58:57
Svar/Indlæg:
230/10
#10 Jeg har bukket køleprofilerne så der blev plads under radiatoren. Desuden var der et par komponeneter som var for høje, så de blev loddet af og placeret ved siden af. Måske ikke just helt efter reglerne, men det virker, og der er plads... :) Det bliver lidt mere tricky at få plads til en strømforsyning til peltier også.. :00

Mr.

Overclocker
Tilføjet:
17-06-2004 22:38:10
Svar/Indlæg:
74/22
Tak for jeres bidrag.

Jeg har besluttet mig for at placere radiatoren i stående i fronten nederst i kabinettet. Derfor har jeg haft splittet kabinettet af og fået fjernet de to holdere til HD. Så troede jeg lige at jeg kunne smække radiatoren ind, men gud hjælpe mig om der ikke lige sidde en lille 'dut' under 5 1/4" holderen, der gør at der lige mangler en mm :(

Jeg tror dog at det kan løses ved at montere blæserne yderest (mod forsiden af kabinettet) og derefter at montere radiatoren på dem.

Har I nogle gode fif til hvordan jeg mest præcis får boret de nødvendige huller ? Jeg har en dual 'gill' liggende, som jeg kan bruge til skabelon, men hvordan får jeg den placeret præcis på ydersiden af kabnittet ?

Er der nogen der har nogle fif til montering, altså skruer bolte ? Jeg har tænkt på at smutte i Bauhaus, der så jeg nogle 'ok fede' umbrakko (sikkert forkert stavet) skruer, måske kan de bruges :)

Nanos

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 00:32:52
Svar/Indlæg:
180/16
hmm har du fjernet begge hd holdere? også er der stadig ikke plads.. ?:(

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 01:05:34
Svar/Indlæg:
485/57
" Har I nogle gode fif til hvordan jeg mest præcis får boret de nødvendige huller ? Jeg har en dual 'gill' liggende, som jeg kan bruge til skabelon, men hvordan får jeg den placeret præcis på ydersiden af kabnittet ? "

når du nu er igang med at skille det hele ad, så fjern popnitterne på fronten, afmonter den, placer blæsere/gitter på indersiden. Mål op, markér, bor huller og monter fronten igen med popnitter.

Den lille dut skal ikke bruges mere efter du har fjernet begge hd-holdere. Fil den væk!

Ang skruer, så er det sikkert 4mm skruer du skal bruge, Og Unbrako er da fine nok. Måske kan du finde nogle i rustfritstål?

The

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 08:15:26
Svar/Indlæg:
1836/61
Hvad med at lave et beslag til Dual Radiator så den hænger i fri luft bagpå kabinettet og dermed skal der kun laves 2-3 huller til slanger/strøm.

Fordelen er hele varmen kommer ud af kabinettet.
Endnu en fordel er at dit kabinet ikke er så trangt.
Bagdelen er et "dybere kabinet".

Mr.

Overclocker
Tilføjet:
18-06-2004 17:00:12
Svar/Indlæg:
74/22
#14 ja, der sidder simpelhen en lille dims der gør at der ikke er plads nok. Men hvis jeg monterer blæserne først ser det ud til at kunne lade sig gøre.

Fronten er pillet af og popnitterne er boret ud og hd-holderne er fjernet.

Problemet er at blæserne skal monteres ret præcis da radiatoren skal monteres herpå og der er ikke meget plads at give af. Hvis jeg samler radiator og blæsere, så kan jeg ikke komme til at markere ☹

Nå, men jeg må vel prøve mig frem.

Jeg foretrækker at have en løsning hvor radiatoren sidder inden i kabinettet, da dele på ydersiden ikke tiltaler mig :i

Det hedder i øvrigt ulempe, ikke 'bagdel' :)

Tak for hjælpen...........