Ny Router hvilken?

Diverse d.  15. juni. 2004, skrevet af -eXo-
Vist: 266 gange.

-eXo-
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 22:19:08
Svar/Indlæg:
172/48
Jeg står og skal have en ny router, antal porte er min 8 og max er begrænset af prisen da det helst ikke skal over de 1000kr.

jeg kan finde router til 300kr og andre til 1000kr som ser ud til basisk at kunne det samme er det bare software og indgange der øger prisen?

nogle der kna anbefale en god en?
den skal kun burges til uddeling af internet. skal køre 24/7

micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 22:37:04
Svar/Indlæg:
4120/115
Har selv haft et par af de billige til omkring 500kr. og de har begge to indeholdt Realtek chipset... Og de har begge to gået ned regelmessigt pga. af en DHCP lease der udløber (ved godt det lyder underligt men jeg har snakket med chef teknikeren ved Surecom, og det er ham der har sagt at det var pga. af DHCP leasen...) Men det er åbenbart noget som er ret generelt på Realtek chipsettende... Men ellers har de da kørt upåklageligt!

Lige nu køre jeg med en TRENDnet, og selvom det også er et forholdsvist billigt mærke, så benytter de udelukkende chipset fra Broadcom, og routeren er ikke gået ned en eneste gang, og min TRENDnet switch der også benytter Broadcom chipset, er mere stabil end min kammerats HP ProCurve 2324 der nok koster 3 gange så meget! :e
Så det siger jo også lidt om kvaliteten på dem 😉

Men hvis du går efter en let opsætning, så er det nok D-link... men jeg kan bare ikke li dem... men det er jo en smags sag.



Mr_Bean
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2004 23:33:27
Svar/Indlæg:
34/19
Linksys plejer nu at være udemærket. men vis man vil sætte nogle former for servere op kan man rende ind i problemer.




criminalis
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2004 23:52:29
Svar/Indlæg:
201/42
D-Link er da suveræne! og så køb da en switch ved siden af som #1 siger... Det er da for genialt, desuden sparer du nok lidt kabel længde da alle pc'er nok ikke står lige ved siden af hinanden ;)