Effektiv luftkøling og PSU

Luftkøling d.  16. juni. 2004, skrevet af PBM
Vist: 177 gange.

PBM

Superbruger
Tilføjet:
16-06-2004 13:06:23
Svar/Indlæg:
309/23
Jeg må starte med at indrømme at jeg ikke er en erfaren overclocker, men jeg har lige opdaget denne fremragende side og så blev interessen vakt...
Desværre kan jeg ikke få særlig meget ud af min CPU i øjeblikket (den er kun helt stabil ved ca. 3 GHz). Jeg tror det kan være fordi jeg har for dårlig køling (box køler), men kan strømforsyningen også have noget med det at gøre?

Hvis jeg skal have ny PSU og køling, hvad er så godt hvis jeg vil overclocke? (Jeg har ikke sindsygt mange penge da jeg også skal købe et nyt grafikkort, så vand køling er for dyrt) Jeg overvejer at købe et HIS Excalibur X800Pro IceQ da det også hjælper til kabinetkøling...

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
16-06-2004 13:34:02
Svar/Indlæg:
1016/19
Du skriver ikke noget om dine temps eller spændinger, men mit gæt er, at det er kølingen som stopper dig. Man kommer normalt ikke sindsygt højt op med en box-køler. Det behøver ikke nødvendigvis at være vand, men der er langt mere effektive luftløsninger på markedet.

Men jeg synes at din disposition lyder god - du får garanteret mest VROOMM ud af dine penge ved at skifte fra 9600 til x800.

Med hensyn til at et gfx hjælper med til at nedsætte temperaturen i kabinettet - Jeg tvivler. Også selvom det hedder IceQ. Hvis du mangler udluftning, så smid hellere et par støjsvage 80mm blæsere i.... 8)

PBM

Superbruger
Tilføjet:
16-06-2004 13:40:52
Svar/Indlæg:
309/23
Mine temps er ca. 37-38 idle, men den kan godt komme op på 58-60 grader i spil...
Med hensyn til spændinger så ved jeg ikke hvordan man ændrer dem, jeg kører bare standard. Kan det hjælpe at ændre på dem? og kan det også hjælpe på OC at købe en bedre PSU?

Jeg har også set nogle PSUer med blæsere der suger luft ud - er det noget værd?