-> #0
Det er ikke alle alm. digitale kameraer der lige umiddelbart kan bruges som alm. webcam.
Jeg har så til gengæld "opdaget" en lille fidus. :i :00
Jeg har nemlig et TV-kort i. Dvs, at det fungerer jo netop som et "capture device", på linje med f.eks. et alm. webcam. Fidusen ligger så netop i, at jeg kan sætte mit digi-cam til i TV-in (det gule phonostik) og dermed bruge mit digi-cam som webcam.
Jeg opdagede det ved, at mit messenger uprovokeret pludselig satte DR1 ind, som det signal der blev sendt til min kontaktperson. Jeg kiggede noget, og fandt så ud af hvordan tingene hang sammen.
Det fede er til gengæld så, at jeg kan bruge min fatters DV-cam som webcam. Det leverer en pænt ok billedkvalitet, plus at der er en masse fede funktioner i kameraet der gør det sjovt, at bruge det som webcam.
Billedprocessoren i alm. digitale kameraer og alm. DV-cams er af en noget kun bedre kvalitet, end den der er i mange alm. webcam's. Selv min kammerats Logitech 4000'er kan ikke matche billedkvaliteten fra mit digi-cam og min fatters DV-cam. :e
- bare en idé ;)
"Ulempen" er så, at man i forvejen skal have et TV-kort/TV-in funktion i sin computer.
(I.e. stand-alone TV/Mpeg-kort, eller TV-in på sit - f.eks. - grafikkort)
Ellers giver det knap så megen mening! ;)
PS.: 'Pirates of the Caribbean' er knap så spændende via en videokonference! :00 ;) :p