-> #0
Kun hvis varen er defekt.
Hvis der ikke er noget i vejen, er forrretningen ikke forpligtet til at godtgøre dine forsendelsesomkostninger. Men er der noget i vejen med varen, og er det dermed krævet af dig at sende den, er det en "unødig" udgift for dig som kunde at skulle betale forsendelse.
Jeg er lidt i tvivl om i præcist hvilke sager, at man kan pålægge forretningen at kompensere for dine økonomiske udgifter mht. refundering af varer.
Det er sjældent pålagt forretningen, men ydes gerne som en god service. ;)
Men prøv at søge på det. F.eks. forbrugerstyrelsens hjemmeside, der er også gode links, til at arbejde videre med. Eller du kan slet og ret slå op i købeloven. Den ligger frit tilgængelig på nettet, så det er jo bare at slå den op.
Men, som sagt:
Det er ikke pålagt forretningen, i så tilfælde, at varen ikke er defekt! ;)
Grunden til at jeg er lidt i tvivl er netop, at man som forbruger der sender en given vare til RMA, selv betaler porto. Men ikke teknikerløn f.eks. Men prøv lige at slå det op. Det er nok den bedste måde at få det afklaret på ;)