Vandkøling af printer.

Vandkøling d.  17. juni. 2004, skrevet af petter78
Vist: 391 gange.

petter78

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2004 09:17:05
Svar/Indlæg:
316/10
Nu har min kæreste efterhånden set på mig vandkøle computer i så lang tid at hun fik lyst til at prøve, da hun godt kan lide en udfordring valgte hun at prøve på vores printer, desværre har hun åbenbart ikke helt forstået de grundlæggende principper, for det blev i hvert tilfælde med en balje vand direkte ned i printeren under en vinduespudsning. Jeg var på stedet i løbet af et par sekunder og trak straks strømmen, men det var for sent, printeren var død på stedet og må antages ikke at have lidt. Lugten af død printer kommer noget hurtigere end lugt fra andre døde ting, lige med det samme lugtede det meget. Efter at have givet den førstehjælp med hårtører i afklædt tilstand og den havde fået hvile natten over forsøgte vi at give den lidt strøm for at se om vi igen kunne få liv i den, stendød og igen lugt.
Men en ting har min kæreste lært, det eneste hun kunne sige udover øv var: Forced upgrade!
Så jeg har luftet tanken om en farvelaser når nu holdningen også er sådan hos hende, der kunne dog være andre ting der var lidt sjovere at lave en forced upgrade på, men jeg kan da glæde mig over at det er første stykke hardware som er død pga direkte kontakt med vand (ikke pga vandkøling, for der er røget andet også).
Til sidst vil jeg da lige sige at jeg står med en del toner til en HP 1200 Laserjet, så hvis nogle har sådan en er jeg muligtvis aftager.

Don

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2004 09:28:31
Svar/Indlæg:
644/8
efter 3 linier trode jeg hun seriøst ville lave et vandkølings anlæg til en printer :D:D

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2004 09:30:50
Svar/Indlæg:
1720/3
Hehe, vandkølet printer - hvorfor ikk...!
´
Men alligevel sur for printeren :e

petter78

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2004 09:32:33
Svar/Indlæg:
316/10
Der sidder jo faktisk en blæser i den som støjer pænt meget, problemet er bare at den laver luftcirkulation omkring tonere, så det er lidt svært at erstatte den med en køleblok.

~csspawn~

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2004 09:35:24
Svar/Indlæg:
72/5
heh grineren historie :D

Jokerman

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2004 10:04:17
Svar/Indlæg:
141/80
forced upgrade, den må jeg lige huske 🙂
stakkels pige, nu vil hun sikkert aldrig vaske vinduer nær din computer igen :P

fiskerthomas

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2004 11:04:14
Svar/Indlæg:
28/7
Bare lige til orientering, så dækker din indboforsikring skaden. :)

Michael

petter78

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2004 11:16:18
Svar/Indlæg:
316/10
#6 Det vil jeg da lige undersøge nærmere, tak.

fiskerthomas

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2004 11:21:53
Svar/Indlæg:
28/7
Det var så lidt. Men om det kan betale sig, kommer an på din selvrisiko ;)

Grunden til at det kan lade sig gøre er, at det bliver betegnet som en brandskade (pga. kortslutningen) og ikke et uheld/dumhed ;) du skal bare huske at sige at printeren var tændt da vandet kom i, ellers dækker de vist ikke...

Michael

petter78

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2004 11:39:00
Svar/Indlæg:
316/10
#8 Printeren står altid på standby, så ja, den var tændt. Jeg vil mene det godt kan betale sig, jeg har faktisk fået en printer erstattet af dem før, dengang var det fordi min overbo rodede med de fasteinstallationer og fik smidt en ekstra fase på så han gav lige 20 værelser på et kollegie sådan noget som 315V, mit lys blinkede mærkeligt, jeg troede den vekslede imellem 110V og 230V, men sådan var det ikke. Der røg min printer og en telefonsvarer som de dækkede uden selvrisiko. Der røg også flere anlæg og andet godt, den var helt gal.

Tech

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2004 13:27:09
Svar/Indlæg:
297/73
*LOOOL* fed historie... ihvertfald fortalt på den rigtige måde...

men lidt surt med printeren.

Du må bare fortælle hende at man skal være Cand. Vand. før man begiver sig ud på så avanceret vandkøling som at smide en balje lige i madkassen på printeren.