Filmdownload=bankrøveri

Diverse d.  18. juni. 2004, skrevet af mbm
Vist: 645 gange.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 09:16:32
Svar/Indlæg:
3746/627
Hørte lige i radioavisen at man vil have strafferammen for download af film/musik hævet så det svarer til bankrøveri.
HVAD FANDEN ER DET DER SKER.
Er det bare mig der synes det er ved at gå totalt over gevind.
De må sku da snart til at styre sig.
Hvad med at sætte straffen op på vold og voldtægt.
Kunne i lige forstille jer at en person der havde downloadet 50 film skulle sidde i spjælet i 4år, mens en der har slået en mand ned slipper med 3 måneders ubetinget fængsel.

Tech

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 09:27:30
Svar/Indlæg:
297/73
Helt enig,

Det danske straffe ret system er totalt latterligt. Er hverken Cand. Jur. eller noget andet... det er udelukkende udtalelser efter egen opfattelse.

Voldtægt får man også næsten ingen ting for, og tror det ville være lettere for pigen hvis de bare havde slået hende ihjel. Prøv at tænk at skulle leve med det resten af sit liv.

Det danske straffe ret system, burde komme op til KRAFTIG revidering.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
18-06-2004 09:32:06
Svar/Indlæg:
7881/1165
jeg synes det er i orden!! Det er et stort problem, og hvis den eneste måde der fungere, er at sætte straffen op. Så er det OK. At jeg også synes at straffen for vold og voldtægt er for lav er så noget andet. Men om for mig. For så kan folk bare lære at købe deres programmer, fil og musik istedet. Der er trods alt nogle der sidder og bruger deres tid på at give os forbrugere et godt resultat. Og at stjæle det fra dem, er næsten som at begå indbryd i deres hus!! Det synes jeg ik der er nogle der kan være bekendt.
Tror heller ikke nvidia ville være særlig glade for, at nogle kopierede deres Geforce6800 og gav dem væk gratis!! For det er praktisktaget det samme!!
Så tomlen op fra mig. Synes det er fint nok!

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 09:41:16
Svar/Indlæg:
3746/627
Vi kan hurtigt blive enige om at det skal stoppes.
Men den måde det køres op på for tiden synes jeg er helt ude i hampen. APG der render rundt og lejer CIA eller B.S. Christiansen.

Kan godt se at en fyr der har downloadet flere tusinder af film og kopieret og videresolgt dem i stor stil og tjent mange penge på det. Han skal straffes. -Ingen tvivl om det.

Men at helt almindelige mennesker der downloader en film i ny og næ. At de skal straffes hårdt synes jeg virker tåbeligt.

Hvis vi nu skal snakker love og regler hvordan er det så med:
Download af TV-serier -må man det?
optage musik fra radioen?
Optage film fra TV?

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 09:42:30
Svar/Indlæg:
566/150
de er jo syge i hoverne....

FLD

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 09:43:33
Svar/Indlæg:
417/68
#2 er næsten som at begå indbryd i deres hus!!

Det er jo det, det er.! Men forskellen fra indbrud til voldtægt eller vold er for mit vedkommende MEGET langt. vi kan ikke være uenig i at folks moral skal ændres til det bedre når vi snakker PHP, men at sætte strafferammen tæt på bankrøveri, som kan medføre fysiske og psykisk efterfølger er sq da helt hen i skoven.!

red_martians

Moderator
Tilføjet:
18-06-2004 09:48:35
Svar/Indlæg:
7881/1165
De to sidste må du godt... da du for håbentligt betaler licens 😉 og at det bliver på et analog medie eller analog modtagelse! Digitalt ulovligt, f.eks. digtialt TV-signal til DVD. analogt signal til DVD er lovligt!!
Download... aldrig, hvis det er copyright!!
APG er nogle skiderikker... helt enig... Det burde være politiets arbejde. og fint nok hvis politiet tog sig det samme arbejde som APG gør idag. Jeg har ik meget til overs for dem der downloader dagen lang. De kender alle risikoen, kender alle APG, og har efter alt sandsynlighed en dårlig smag i munden, hver gang vi høre om en APG-sag. Det er i orden. Og dem der downloader en enkelt film eller 2... de høre altså derunder også!! Men vi ved alle at APG ikke går efter de små, men dem der har flere tusinde ulovligt dowloadede filer på deres computer/computere!!

Berg

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 09:50:06
Svar/Indlæg:
254/8
FLD>> ENIG!

- der er sq noget galt i danmark - men desværre også i resten af verden....

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 09:55:11
Svar/Indlæg:
3746/627
Det vil sige at hvis TV serien vises i fjernsynet må jeg godt optage den.

Men hvis den hentes fra nettet er det ulovligt :x

Personligt ser jeg ikke lige forskellen

Man skulle tro dem der har laver disse regler var totalt hjernedøde

red_martians

Moderator
Tilføjet:
18-06-2004 09:55:17
Svar/Indlæg:
7881/1165
5# nææææ... du kender da ret sikkert også risikoen. Vi har hørt det i utalige kampagner, ser det konstant på nettet osv. Nix ingen respekt for dem der downloader, de er med til at ødelægge økonomien. Ja hvis de bare kunne holde sig fra danske film og musik så var det næsten i orden. Men det downloader de også i stor stil. hvilket betyder: dårligt kørende foretninger, sort arbejde, ingen skat for mistet fortjeneste, osv. Jeg vil lægge det tæt op af falskmøntneri og dokumentforfalskning. Og det gør den da heldigvis også nu!! For det er et problem. Et af de helt store!!
Som sagt.. jeg synes også at straffen for vold og især voldtægt burde sættes mange gange op. Men det har ikke ret meget med det at gøre, det er en hel anden sag. For det er mange penge det handler om, og det kan ødelægge meget, for både kunstnere og staten selv.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
18-06-2004 09:58:17
Svar/Indlæg:
7881/1165
8#... ja, det er helt i orden, hvis du optager den fra tv'et. Da dit signal ret sikkert er analog. Du må fra nettet, hvis den er lagt ud på en offentlig tilgængelig side... f.eks. Zulu og langt fra las vegas. Så er det i orden, for så er det Zulu selv der har givet lov!! Forskellen er at du betaler licens for fjernsynet ikke for din computer. Optager du den igennem et TV-tunerkort... Så er det også OK!! Men du må self stadig ikke dele det med andre!!

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 09:59:20
Svar/Indlæg:
3746/627
Det vil sige at hvis TV serien vises i fjernsynet må jeg godt optage den.

Men hvis den hentes fra nettet er det ulovligt :x

Personligt ser jeg ikke lige forskellen

Man skulle tro dem der har laver disse regler var totalt hjernedøde

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 10:01:54
Svar/Indlæg:
684/95
Syntes fandme ikke det er iorden straffen er/bliver så høj for pirat kopiering... det er sq min overbevisning at de rigtige forbrydere er de svin der sætter spil til at koste 400-500, dvd'er 200 og musik 150... Det er kraftedme en forbrydelse uden lige, hvem fanden har så råd til at købe noget som helst!!!

Og idag er der altså (stort set) ingen der downloader og sælger film videre, der er ingen penge i det mere efter ADSL er blevet hvermands eje, og de stakler der ikke har inet kan fint låne en kammerats HD... så det er ikke fordi det er en eller anden skjult mafia ordning som bare sælger milliarder af brændbare cd'er om ugen... det stoppede lige godt i de sene 90'ere...

Ja og nu er der nok nogen der er ravene uenige men jeg syntes faktisk helt seriøst at det er iorden at folk kopiere et par spil eller 2, for hvem har råd til at give 500-1000kr i måneden på spil + endnu mere hvis man gerne vil have en film... det er jo så sindsygt!!!

Og ja, jeg kan godt se at jo mere der bliver kopieret jo flere virksomheder går der ned, men så kunne de sq bare prøve at arbejde på at spillene kostede måske 200, en film 100 og en cd 70... så er jeg sikker på salget vil stige 120%

Ja det var så mit sure udbrud som jeg ikke forventer nogen er enig i, men dem om det...

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 10:02:27
Svar/Indlæg:
3746/627
tror nu ikke det er sådan at de mister de milliader de snakker om.
Personligt ville jeg ikke købe 2% af det jeg har downloadet.

FLD

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 10:08:17
Svar/Indlæg:
417/68
#9> 5# nææææ... du kender da ret sikkert også risikoen. Med det vil du fortælle.?

Ja hvis de bare kunne holde sig fra danske film og musik så var det næsten i orden.

Hvilken moral :00 Lol.!

red_martians

Moderator
Tilføjet:
18-06-2004 10:08:31
Svar/Indlæg:
7881/1165
13#... se så er du jo også lidt dum!!... tænk hvis du bliver nakket. Så skal du betale for alt det, og det du er ligeglad med😉 Jeg forstår jer altså ikke!! Det er kunstværker i stjæler, og det er ret sikkert også jeres skyld at CD/DVD-priserne ligger så højt som de gør. Det er ikke mange år siden. at en normal CD kostede mellem 100 og 120kr. 3-4år siden som jeg husker det.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
18-06-2004 10:10:41
Svar/Indlæg:
7881/1165
14#... det var mest som i et samfundsmæssigt perspektiv.... For er da generalt imod download... for mange ha da lagt et stykke arbejde i det!! Så ja... det var mest set i forhold til danmarks pengepung!! Men ja... Der burde slet ikke downloades noget, som helst i den retning!!

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 10:20:05
Svar/Indlæg:
3746/627
hvis jeg bliver knaldet for at have downloadet 10 film det sidste år og får en bøde på 50.000 kr.
Så får i edermandme "Falling Down" med Michael Douglas i reel live at se.
Grunden til at jeg løber "riskikoen" som du nævner det er simpelthen at jeg kan tro at det danske lovsystem sætter sådan ublu straffe for så latterlige små "forbrydelser"

palle

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 10:26:49
Svar/Indlæg:
2307/37
#15, Den her "Det er kunstværker i stjæler, og det er ret sikkert også jeres skyld at CD/DVD-priserne ligger så højt som de gør." HOLDER OVERHOVEDET IKKE!!!!

Salget af musik cd'er er gået ned i Danmark de sidste par år, men det skyldes kun for en lille dels vedkommende piratkopiering. Det nedadgående salg skyldes dårligere produkter kombineret med for høje priser, der får folk til at lade være med at købe her i landet. Det er jo påfaldende, at salget af cd'er på Jersey (ø i den engelske kanal) og i Australien er steget helt vildt de seneste år - grunden er at de store, billige online forhandlere som f.eks. CD WOW holder til her. Hvorfor antager den danske pladebranshe at vi forbrugere hellere vil betale 150 kroner for en cd med Madonna, som vi kan få for 8,99 pund incl forsendelse på nettet????

Så inden du hidser dig selv for meget op med store gloser red_martians, så sæt lige tingene i perspektiv ;)

Emerpus

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 10:36:12
Svar/Indlæg:
626/20
Findes den historie på nettet? Kan nogen evt. komme med et link? For jeg synes da også det lyder fuldstændig ude af proportioner med de strafferammer... ?:(
I øvrigt viser al forskning at strengere straffe generelt ikke hjælper til at nedbringe kriminalitet. Snarere tværtimod, fordi folk bliver mere kriminelle af at sidde i fængsel. :00

Remulus

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 10:41:02
Svar/Indlæg:
108/42
Det er jo typisk det danske rådne retssystem...

Hvor morbidt det end lyder, så kunne være sjovt at se, hvad der skete hvis justitsministerens søn blev smadret af 4 voldsmænd og datteren blev tæsket og groft voldtaget af 4 udelændige...

Mon gerningsmændende så ville få en "behandlingsdom med 4 pædagoger" som de plejer??...

Ja, go figure...

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 10:43:06
Svar/Indlæg:
3746/627
det er i Radioavisen hver time.
Kender dog ikke til det uddybende. hørte det bar lige med et ½ øre.

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 10:49:27
Svar/Indlæg:
1548/24
#12 hørt
#13 der er meget meget mere end lige piratkopiering der har noget at sige i den sag... som sagt vil de fleste ikke bruge penge på meget mere end 2% af hvad de downloader, og de fleste undersøgelser viser at de der har mindst penge og donwloader mest (kollegier, universiteter osv) faktisk er den gruppe hvor salget af cd'er, spil og film er steget mest, til trods for stigende priser.
Og så er betalingsbalancen og verdens forbrugsmønster også noget det har rigtig meget at sige i hvor mange penge vi går og bruger "unødvendigt" udgifter. Jeg giver SS ret i at hvis de satte priserne lidt mere realistisk og ikke efter grådighed så ville salget stige virkeligt meget og de ville tjene lige så meget som før hvis ikke mere.

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 10:50:42
Svar/Indlæg:
1548/24
#20 det kunne faktisk blive ret så interesant at følge med i :e

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 10:56:32
Svar/Indlæg:
2502/221
2# flot at sammenligne med grafikkort.. så er det dem der PRODUCERER dem der er synderen!
og taler vi om fysiske ting.. at download en fil er noget andet.
vær lidt mere hellig..

3# ja enig, dem der sælger i stor stil = Tjener penge på andre beskostning, dete r DEM de skal gå efter.
dem der en gang imellem downloader en film burde de da ikke gå SÅ meget op i!
Det bliver jo nok RET svært at stoppe anyways med den udvikling af især internet, og portaler osv.

9# de kunne også bare overveje at sætte priserne på deres lort ned! de fleste danske kunsterer laver aligevel også lorte musik.. så køber du en cd med 2 opblæste hits, og resten er noget lort, og ja, det var så 150kr. ud af vinduet, på en cd man er træt af 3 uger efter..

12# kan godt se din pointe, og er enig.. måske er dine priser LIDT for lave, men enig, de ville sælge meget mere.. det hjælper jo ikke på salget at alt stiger 10kr. pr. år

13# netop, det burde være begrænset hvad de taber.. hvis det nu lykkedes dem at få fjernet de møgdyr der STORsælger STAKKEVIS af film, og video osv.
Så kan det umuligt være store beløb, for det er MEGET begrænset hvad folk anyways gider at købe, og så er der jo radio, og optager for resten, for ikke at tale om alle de online radio kanaler i alle genre man bare kan bruge.

15# hold nu op med at piv sådan!
tro ikke en skid på de taber penge, jo måske, men det er fordi d3e bruger SÅ FANDENS mange penge på at udgive småfisk der ikke er en skid værd, DROP popstars, og alt det crappy shit de bruger penge på!

17# jeg nægter at tro du får stor bøde for 10 film!
Tror slet ikke de gider tage sig af det!
ellers bliver det max nogle tusinde kroner.

18# helt enig,..

Desuden mener jeg det med online musik køb, såsom TDC, og det ipod værk der har lanceret, hvor man akn købe enkelte numre osv, er fremtiden, det er jeg ret sikker på..
For som 18# er inde på, FOLK gider ganske enkelt ikke købe deres LORT!

Der er ALT for mange "kunstnerer" idag, og meget er det er noget skod, seriøst, der findes SÅ mange bare på det danske markede, og det hjælper ikke de laver alle mulige programemr for at finde flere.

Kan godt være jeg Whiner (men overgår dog ikke red_martians :00 )

Og til sidst:
kan godt være det er ulovligt, MEN jeg vil skide HØJT, og flot på APG, deres metoder er ikke noget som jeg på nogen måde vil give min respekt for.
"Jeg bryder ulovligt ind på hans pc, og ulovligt downloader hans filer, for at se om han MÅSKE har downloadet noget ulovligt" FLOT
:00 :o

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 11:00:48
Svar/Indlæg:
2502/221
""Hvor morbidt det end lyder, så kunne være sjovt at se, hvad der skete hvis justitsministerens søn blev smadret af 4 voldsmænd og datteren blev tæsket og groft voldtaget af 4 udelændige... ""

20# lad os prøve? så skal han NOK få ændret lidt i nogle holdninger!!

2# ja self, alt stiger, har da også noget at sige, men igen, det ER jo grådige priser, for de fleste CD´er osv ER simpelthen ikke det værd de koster.

Hver gang jeg ser en disney film, så hidser jeg mig seriøst op, ved godt det måske er underligt, men hvorFOR skal de koste 25% mere end alle andre??
Kan ikke huske det precise, men mener det er 200kr, for en VHS film, og 250-260kr, for en DVCD det er jo sygt?

:e

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 11:01:11
Svar/Indlæg:
2502/221
DVD sku der stå D:

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 11:04:19
Svar/Indlæg:
684/95
""Hvor morbidt det end lyder, så kunne være sjovt at se, hvad der skete hvis justitsministerens søn blev smadret af 4 voldsmænd og datteren blev tæsket og groft voldtaget af 4 udelændige... ""

Ja alt imens hendes computer blev angrebet af en hacker der snuppede et eller andet frækt fra hendes PC... Gad nok vide hvad der ville komme i medierne...

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 11:15:48
Svar/Indlæg:
2502/221
27# nåå det er måske noget du kender til?

Emerpus

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 11:17:15
Svar/Indlæg:
626/20
Jeg har godt nok svært ved at forstå hvorfor I falder i svime over udtalelserne i #20. For det første synes jeg det virker temmelig racistisk at foreslå, at justitsministerens datter skal "tæskes og voldtages groft af 4 udlændinge". :l

Desunden synes jeg det er ret plat at tale ned om pædagoger og behandlingsdomme, når det rent faktisk forholder sig sådan, at forskellinge behandlingsinitiativer virker langt mere dæmpende på kriminalitet end fængselsdomme. ;)

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 11:18:48
Svar/Indlæg:
3746/627
så stopper du inden jeg brækker mig

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 11:25:31
Svar/Indlæg:
684/95

Nej det skulle jeg ikke mene... hentyder du til jeg kan hacke mig ind på hendes pc eller banke hendes søn? for ingen af delene er jeg vist særligt god til:)

Emerpus

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 11:26:00
Svar/Indlæg:
626/20
#30 ...Nej, så dybt vil jeg alligevel ikke synke, at jeg gider spilde ord på sådan en kommentar...

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 11:27:08
Svar/Indlæg:
684/95

Jo jo... prøv prøv :e

Ej sorry for lidt for meget OT:)

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 11:28:05
Svar/Indlæg:
2502/221
29# -OK-

30# hehe :e

31# det var nok mere ang. "et eller andet frækt fra hendes PC" jeg mener du måske dér kom ind i billedet? hehe

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
18-06-2004 11:30:02
Svar/Indlæg:
4295/306
Det er jo ren lobyisme...

Det er de store virksomheder der støtter og påvirker politikerne og de bekymrer sig om penge (økonomisk kriminalitet).

...så derfor!

Samtidig er de jo fløjtende ligeglade med en eller anden lille pige der bliver voldtaget - couldn't care less!

:00

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 11:30:22
Svar/Indlæg:
684/95

Ha ha... ja til det frække har jeg så sandelig ingen kommentar til:)

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 11:43:46
Svar/Indlæg:
2732/41
2# Problem? Musik industrien får 90% af alt salg af musik mens kunstnerne kun får de resterende 10%, der er også nogle som Metallica der ikke har noget imod at man henter deres musik,
og dengang da Winamp og Napster kom der sagde pladeselskaberne at salgt af cder faldt drastisk, men faktisk steg det, prøv lige at undersøge det Før du siger noget..
;)

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 13:36:43
Svar/Indlæg:
1016/19
At nogle få copyright-indehavere føler sig trådt på, burde overhovedet ikke være samfundets problem. Det er et civilt anliggende - det har vi ophavsrets-loven til at klare.

At der skal lovgives på kryds og tværs, sparkes døre ind og idømmes straffe svarende til volds og narko-kriminalitet er grotesk. Det svarer næsten til at sende direktøren for SHG 5 år i spjældet fordi de sendte mig et forkert motherboard... hmmm, måske alligevel ikke sådan en dårlig ide... :e

But anyway.....

I bund og grund drejer det sig om en musik-branche som har valgt at kæmpe imod den teknologiske udvikling ved at gå i åben krig med deres kunder. Der lobbyes og presses som aldrig før, og der spenderes millioner af $$$.

Og det virker. Du finder ikke eet web-site som ikke er hunde-angst for bare at nævne noget som kunne gå imod APG. Også OC.DK ryster i bukserne på dette punkt. Indlæg som bare minder om noget i den retning bliver modereret væk hurtigere end et fad flødekager i en diæt-klub.

Man kan også se flere indlæg i denne tråd fra folk som er blevet revet med af kampagnerne og synger med på APG-slagsangen: "de pirater ska' bare ha' grovfilen".

Men jeg skal da ikke holde mig for god, for min mening er da også til salg. Men en lousy kampagne er ikke nok - der skal skam kontanter på bordet. Mon APG gi'r et bud? :e

palle

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 14:48:46
Svar/Indlæg:
2307/37
#37 - ROFL :e :e :e

Få lige styr på din historie - Metallica er det sidste band i verden, der ville give lov til download af deres musik. ;)

Du tænker nok på f.eks. David Bowie, der har lagt én plade (men ikke resten) ud til fri download.

dashhi

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 15:40:04
Svar/Indlæg:
378/106
synes det er helt fair, nok de sætter straffen op.. men de skulle også snart se at kigge lidt mere på andre forbrydelser..

og så lade vær med at smide folk ud efter 2-4 år...

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 15:56:09
Svar/Indlæg:
1016/19
#41 Enig! Men den straf som skal skærpes er loven om krænkelse af brevhemmeligheden - hvilket bør omfatte aflytning af internet kommunikation som ikke er beregnet for een selv. Så kan vi få flyttet nogle af alle de advokater fra retssalen til fængslet.... ;)

DaMooze

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 16:17:19
Svar/Indlæg:
469/83
jeg synes at apg skulle skydes :00

Benz

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 16:19:29
Svar/Indlæg:
434/11
Jeg er efterhånden af den overbevisning at vi nærmer os et totalitært samfund, hvor det er pengemændene der bestemmer lovene (læs: APG). Men ikke kun APG, men også i mange andre henseender.

Hvor meget straf skal Coca Cola, Statoil og Nestle (og mange mange flere) have i straf for ikke at betale en eneste krone i skat i Danmark ? Et spørgsmål der måske kan sætte tingene lidt i perspektiv.

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 16:21:58
Svar/Indlæg:
2453/80
#44 for ikke at nævne en hvis hr. møller :00

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 16:48:37
Svar/Indlæg:
1016/19
...og MacDonalds... :00

Bam4k

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 16:49:31
Svar/Indlæg:
685/107
Var det ikke noget lig ½-1 milliard for i film der blev downloadet for, bare her i danmark, om året? Mener jeg jeg hørte i radioen.

anyways. Jeg vil da godt kunne forstå hvis man smider dem i fængsel som systematisk downloader og sælger film videre i stor stil. Så er det jo på højde med almindelig økonomisk kriminalitet. Men jeg tror ikke at de 'små fisk' som bare henter lidt film i ny og næ ryger i brummen.

Jeg vil dog stadig give alle ret i at det er underligt at økonomisk kriminalitet ofte bliver straffet hårdere end nogle voldsdomme.

Ang. Metallica så giver de dem der har købt deres seneste cd lov til at hente de numre som der ikke var plads til på skiven. Andet tror jeg ikke de har givet lov til.

correct me if im wrong, but dont flame me :f

Rune

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 16:55:05
Svar/Indlæg:
153/22
#12 100pct. enig!!!!!.... jeg har stort set ikke set et nyt spil i over et år fordi de koster op mod 400+ kr!!! og jeg er slet ikke enig med at det er lig bankrøverri.. self. skal man straffes! men sq da ikke have 10 år i spjælet for at have en die hard dvd fra nettet, som desuden er blevet sendt 20 gange i tv!

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2004 17:18:07
Svar/Indlæg:
2353/24
der er hvis nogle ef jer der aldrig følger med i politik :00

Vores justitsminister hedder Lene Espersen (en kvinde), og mener at hun har 2 børn (ikke sikker), og det er ikke andet end et par år gammelt, da hun fødte det lige efter at hun var blevet minister.

hvis i tænker tilbage, så kan i nok huske at der var en masse omtale af at hun skulle have et puslerum på hendes kontor.

min mening.
jeg mener også at cd, dvd, mm.priserne er ALT for høje, og at de vil sælge over dobbelt så mange cdeer, hvis prisen kun var 100 kr.
og strafferammen for voldsdomme (incl. voldtægt) skal sættes MEGET i vejret.

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2004 17:48:07
Svar/Indlæg:
1016/19
Faktisk så synes jeg at DVD-priserne generelt er rimelige for gode film. Man får sq meget for hvad der svarer til et par biograf-billetter.

Men det er da rart at der er mulighed for at "smugkigge" først, så man ikke kommer til at spilde sin hårdbeskattede indkomst på g@rb@ge... :)

Musik CD'er er vildt overprisede, men de skal jo også financere APG, lobbyismen og hele kampagnen for at overbevise verdenen om, at det er forkert at aflive en forældet snylte-industri.... :00