Problemer med køler

Diverse d.  19. juni. 2004, skrevet af Nizro
Vist: 174 gange.

Nizro

Overclocker
Tilføjet:
19-06-2004 11:17:30
Svar/Indlæg:
36/20
Jeg har for nyligt lige sat en nydelig ny computer sammen. Her for et par dage siden begyndte der så at ske noget mærkeligt. Når jeg tændte den, efter den havde været slukket i et par timer, var der en af blæserne der lød mærkeligt. Det er umiddelbart lidt udefinerende, idet jeg har 5 kabinetblæsere og så 1 til CPU og 1 til grafikkortet. Men, jeg tror jeg er nået så langt, at jeg kan sige at det er CPU-blæseren der lyder skummelt.
Jeg er så nødt til at tænde og slukke 2 gange for computeren, og så lyder den igen normal. Blæseren er den boxede fra AMD.

Nogen der har en idé om hvad der kan være galt?

RainMaker

Superbruger
Tilføjet:
19-06-2004 11:25:40
Svar/Indlæg:
637/15
det lyder som sagt som en blæser..
men prøv at hive de kabinetblæsere fra, så det kun er CPU blæseren (self den i PSU'en) der er tilbage.. holder det så op jamen så er det jo nemt at afgøre at det ikke er din CPU blæser.. og lige omvendt.. der er ikke så meget andet at gøre end at du må prøve at udelukke div blæsere, tar nok lidt tid men det er som regl det eneste der er at gøre.. ellers kan en MEGET! for sigtig finger på blæserne også gøre det, og så se om det kan få den til at holde deres mund.. det er hurtigere, men også lidt værre, da man kan risikere at brænde dem af.. (har dog ikke selv været udsat for det) men man ved jo aldrig :)

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2004 11:36:45
Svar/Indlæg:
2175/186
Kan bare være noget støv e.lign.... prøv at fyr noget luft på den :) fra kompresser e.lign.

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2004 11:45:45
Svar/Indlæg:
4338/142

Giv cpu-blæseren en dråbe hobbyolie mellem magneten og spolen, det burde hjælpe.