Sælger reagerer ikke....gode råd der virker e

Diverse d.  19. juni. 2004, skrevet af trh55
Vist: 2089 gange.

trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2004 13:45:32
Svar/Indlæg:
48/14
Jeg har købt et gfx her på sitet (13.6.), og (14.6) været i dialog med sælger frem til betalingen , overført beløbet (14.6) & talt tlf. med sælger s.d. der "..var på vej til posthuset..".
Sidenhen her jeg mailet og lagt beskeder på tlf.svarer - dels for at få et Track&Trace, dels spurgt til en melding der kunne kaste lidt lys over 'radiotavsheden'.
Men jeg har intet hørt frem til nu, og er i tvivl om hvad der skal til for at sagen kommer videre.

Ser frem til en brugbar og konstruktiv tråd om dette.

Bedste hilsener
Torsten.

trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2004 22:06:26
Svar/Indlæg:
48/14
Jeg har hørt fra sælger her til aften.
mvh.
Torsten.



Turki
 
Superbruger
Tilføjet:
22-06-2004 14:19:43
Svar/Indlæg:
29/7
Heh heh sikkert fordi han så denne tråd og var bange for at der var nogen der ville give dig en råd der ville koste ham dyrt på en eller anden måde :D



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 09:10:13
Svar/Indlæg:
48/14
Jeg hørte som sagt fra sælger søndag aften, han oplyste pr. mail at det købte kort var defekt, og at han havde et andet han kunne tilbyde - eller at første handel gik tilbage. Jeg ønskede flere oplysninger vedr. tilbuddet om et 'erstatningskort', og har derefter skrevet, samt ringet flere gange dagligt sidenhen uden at opnå kontakt.

Det er faktisk ikke særlig behageligt at skulle ulejlige sælger og bruge hans og min tid på indtalte tlf.beskedder - og - det kan jo ikke udelukkes - der kan jo faktisk være sket manden et eller andet ubehageligt der forhindrer ham i at kontakte mig.

Så lige nu afventer jeg en eller anden form for kontakt fra ham så jeg kan komme videre med dette køb
..og en kende meningsløst med al den tid der blir brugt 'uden nytte'...
Så "gode råd" og brugbare erfaringer er stadig aktuelle og velkomne.

mvh.



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 11:48:58
Svar/Indlæg:
48/14
Jeg har talt med sælger, der lover at sende det købte kort idag.

mvh.



JDV1
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 12:29:29
Svar/Indlæg:
52/4
Hvem er sælger egentlig bare lige så vi andre ikke handler hos ham, for det er han åbenbart ikke anstændig nok til. Desuden burde han blokkeres fra det her forum x(



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 16:17:32
Svar/Indlæg:
48/14
#5 - jeg har forsøgt at maile til dig uden held - adressen virker ikke.



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 00:07:58
Svar/Indlæg:
48/14
Jeg talte med sælger i forgårs - og han lovede at han nu ville sende grafikkortet, og jeg bad ham om at maile T&T til mig. Jeg har dog ikke modtaget mail eller pakke fra postvæsenet.

Hvad gætter du - kære læser - på der kan være sket?



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2004 15:22:18
Svar/Indlæg:
48/14
# 8: ..det har jeg hele tiden overvejet, eller rettere - hele tiden tænkt "hvad gir mest mening ligenu?" - og når jeg så har talt med sælger (2-3 gange) forventer jeg selvfølgelig at han holder det han siger han vil gøre - sådan er verden jo indrettet.

Jeg ser også nu, at det han siger der vil ske - ikke sker! Og så er det et godt spørgsmål: "vil det blive ved med at være sådan..?" eller sker det der at han holder hvad vi har aftalt?

Jeg har "bladret" mange sider tilbage i salgsforummet, og der er indtil flere tråde der fortæller om samme erfaringer med samme sælger - som jeg gør mig ligenu. Det fremgår også at sælger har skiftet brugernavn undervejs - så måske er han på sitet pt. under et nyt nick?

Fortsat god søndag & god kamp iaften.
mvh.





trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2004 20:47:07
Svar/Indlæg:
48/14
Mandag d. 28.6 - jeg har lagt 5-6 tlf.beskeder til sælger - og havde et spinkelt håb om at når jeg kom hjem lå det købte og handlede kort. Men nej....stadig intet kort, ingen svar fra sælger - der er som gået under jorden.
Det føles ret uretfærdigt - jeg handler med andre & ingen problemer, kun god tone og overholdte løfter/aftaler - og her: jeg er stadig venlig og ikke en s... sker der.
Tålmodigheden løber ud ligesom sandet i timeglasset.....

mvh.



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 08:44:56
Svar/Indlæg:
48/14
Tirsdag d. 29.6 - jeg fandt dette link idag - der gik ca. en måned før end køber fik sin HDD.

http://www.hol.dk/traad.asp?fI...

mvh.



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 10:30:54
Svar/Indlæg:
1293/104
Det må være muligt for redaktionen/de ansvarlige her på sitet, at finde ud af hvem det er, evt via mailadresse. Jeg kan kun se at det er en sag for politiet, da der klart er tale om bedrageri. Har selv lidt samme problem med en forhandler, som har lovet i en uge at sende mig den Zalman jeg har betalt for. Alle mine mails til dem, bliver ignoreret.

THR55: Jeg håber du hænger på sagen, så vi kan få stoppet sådan en gut.

Mvh.



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 11:07:13
Svar/Indlæg:
48/14
# 13. Allerførst - tak for dit bidrag, det 'luner' på en kold, våd, sommerregnvejrsdag, hvor datteren er på vej til sit første Roskilde.

Dernæst: Redaktionen her på sitet ved da godt hvem sælger er - det fremgår af sælgers profil.

For mig er det vigtigt at der er debat om disse situationer - jeg tror at dette sites troværdighed, omdømme og brugbarhed er afhængig af at vi som brugere oplever det som et meningsfyldt sted at være - fx. at indgåede aftaler holdes/ord og handling følges ad.

Det gir ingen mening for mig at bruge et site som dette, hvis min 'færden' på stedet (indlæg, handler, debat) gir mig 'negative' mindelser. Det er mit liv for kort til!

Og køb/salg er en utrolig vigtig kilde til at vi kommer - det er da med til at holde stedet i live, er medvirkende til at vi gider bruge tid på at skrive sammen, etc..

Såeh - joew.... ;)

Back to business....



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 11:44:32
Svar/Indlæg:
1293/104
Held og lykke med din datter ;) Nå, det skal nok gå.
Heldigvis er det et fåtal som er sådan. Jeg har selv købt og solgt lidt her på siden, indtil videre uden problemer, og kommer nok til at sælge noget mere, da jeg har købt et parti hardware fra et konkursbo.

Det som bare irriterer mig GRÆNSELØST er at sådan en gut gentagne gange får lov at snyde folk, uden at der bliver grebet ind. Det er stadigvæk en sag for politiet, da der klart er tale om bedrageri. Men det kræver selvfølgelig at alle berørte personer rotter sig sammmen, og laver en anmeldelse.

Personligt bruger jeg efterkrav, og kontrollerer varen på posthuset.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok fortsat bombardere ham med mails og telefonopringninger. Men det er selvfølgelig nemt at sige. :l

Mvh.



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 12:23:18
Svar/Indlæg:
48/14
#15 - Jeg er enig; det er første gang jeg er i en situation som denne!
Og - tak for dine gode råd! det er altid godt at overveje tingene fra flere sider. :i



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 12:24:18
Svar/Indlæg:
48/14
Enig - hvad angår fåtallet...
Og: jeg ser frem til at handle med dig når konkursboet er klar til at blive delt..... 8)



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 23:22:06
Svar/Indlæg:
48/14
Onsdag d. 30.6 - jeg er i dag blevet opfordret til at undersøge på hvilken måde Politiet kan inddrages. Nytter det? hvad er Politiet forpligtiget til at foretage sig?

Jeg hører gerne fra andre der har konkrete erfaringer fra "villet" kontakt med Politiet i sager hvor sælger ikke overholder hvad der er aftalt.
Iøvrigt har jeg ringet 3-4 gange til sælger uden at der blir ringet tilbage.



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2004 14:34:23
Svar/Indlæg:
1293/104
Du bliver nok nød til at forhøre dig hos dit lokale politi. Spørgsmålet er om du kan få nogen af de andre her på sitet til at melde sig, så I er flere.

Jeg lurede over om der er mulighed for at din bank tilbagefører pengene ?:(

Som beskrevet i #13 har jeg selv problemer med en forhandler. Har endelig, efter flere mails, fået svar i dag. Problemer med leverandør og bla bla bla.

Good luck !!

:) :)



#18
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2004 15:28:33
Svar/Indlæg:
3640/1231
Der er desværre en del tilfælde hvor køber/sælger brænder aftalen af.

Sådan for at i ikke skal tro at redaktionen bare ser passivt til, kan jeg fortælle jer at netop dette emne har været til debat flere gange på vores redaktions-møder.

Sidste gang, blev aftalen den, at vi nedsætter et "regel" sæt.
Vi kan ikke tvinge nogle til at følge det, men det vil bestå af nogle gode råd i forbindelse med online køb private imellem.

Desværre kan vi ikke selv gøre noget i disse tilfælde, da vi jo ikke har bemyndigelse eller administrations-muligheder for sådanne sager.

Politiet er altid en god udvej, da det nok også vil få den "skyldige" til at tænke sig om en anden gang.
Det kan være svært at få indblandet politiet i en "mindre" sag, så det vil altid være en fordel hvis man er flere som kan anklage.

Men igen, hvis du er blevet snydt for penge/varer, så kontakt politiet. Det er deres pligt at hjælpe dig ;)



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2004 18:14:53
Svar/Indlæg:
1293/104
Jeg kan kun give B@ng ret. Som tidligere sagt: Har du betalt for noget du ikke har fået, og sælger forsøger at narre dig, er der tale om bedrageri, og politiet kan inddrages. Det er deres pligt !!! Stor sag eller ej. Så vidt jeg forstår har du også hans adresse eller ihvert fald hans kontonummer. Dermed burde det ikke være umuligt for politiet at finde ham. Måske han er kendt for lignende sager. Om der så kommer noget ud af det, er en anden sag. Men måske det kan forskrække ham lidt. "Gud, der var sgu en som ikke fandt sig i at blive snydt".
Klø på :) :)



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2004 19:41:10
Svar/Indlæg:
48/14
# 20 & # 21 - allerførst tak for jeres engagement og bidrag. I bidrager med noget forskelligt - også udfra forskellige positioner, og især B@ngs bidrag har betydning. Meget brugbart at høre at I får debatteret emnet, og konstruktivt at der kommer konkret handling ud af det.
Uanset hvad der måtte ske mellem sælger og jeg synes gir det lidt mere mening for mig når min situation blir andet og mere end min egen 'private', personlige situation.
Jeg trot det kan have vældig stor betydning for os brugere, at vi ved hvad der er overordnede holdninger og (især) praksis - når det gælder - her på sitet. Det kan have den betydning, at brugerne imellem støtter når der er brug for det, sådan som I støtter mig nu.
Havde der været total "radiotavshed" havde min lyst til at give mig til kende været mindre, og tråden havde mistet sin mening.

Så - godt gået af jer! jeg ser positivt fremad.... ;)



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 14:52:20
Svar/Indlæg:
48/14
Torsdag d. 8.7: sendt en sms til sælger idag, hvoraf det fremgik at jeg var blevet rådet til at involvere politiet. Sælger reagerede voldsomt, og begrundede den manglende forsendelse med "midt i en flytning, ingen bil, posthuset ligger i lige i nærheden, ingen svartid på mobil da al tiden er blevet brugt på at aflytte købers daglige tlf.beskeder" - og - skrevet med stort "jeg har aldrig snydt nogen, ALDRIG!!!..."

Følgende link kunne med en god mening ses som en nuancering af sælgers udsagn:

http://www.overclocking.dk/for...

http://www.hol.dk/traad.asp?fI...

http://www.hol.dk/traad.asp?fI...

http://www.hol.dk/traad.asp?fI...

http://www.hol.dk/traad.asp?fI...

(bladr ned til # 77 - 78)...

Der er altså før gået fra 14 dage til 3-4 uger før end der er et nogenlunde brugbart resultat. Jeg er idag af sælger blevet lovet at kortet vil være der i løbet af denne uge.....hvilket betyder at det er 3 uger siden at betalingen blev overført.

mvh... :l



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 08:58:05
Svar/Indlæg:
1293/104
Måske lysner det i øst. 8)



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 09:23:15
Svar/Indlæg:
48/14
Til alle jer der har brugt tid på at læse denne 'trælsomme' tråd:

D. 9.8 fik jeg tilsendt mit købte gfx. Det tog altså ca. 8 uger fra betalingen blev overført, og så til gfx'et var i hus.
Fik jeg det jeg havde købt? ja og nej....jeg havde købt et helt nyt kort, men fik et kort der så nyt ud (og givetvis osse er det), men alle plomberede poser var brudte...

Og hvad har jeg brugt i tid, 'ressourcer', mv.? ja - hvis jeg regner på tidsforbruget i kontakt til sælger, sms, tlf.beskeder, mv. så er det blevet et 'dyrt' kort - frustrationer og uindfriede forventninger (3 gange sagde sælger at kortet var sendt....), der efterlader en vis mistro og skepsis, der dog har det med at 'fordampe' igen - livet er kort til den slags ærgelser, og der er langt mellem de 'uheldige' oplevelser her på sitet.

God, tryg og sikker handel fremover!! Lov kun det I er sikre på at I kan holde - og bliv ved med at holde hvad I lover....

Fortsat god sommer!
8)

mvh.
T.



joergensen
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2004 11:47:29
Svar/Indlæg:
121/20
har lige læst din tråd hurtigt... hvis det er en autoriseret = 'rigtig butik' du har købt hos over internettet og ikke modtaget din vare som lovet, så er det bare at henvende sig hos banken og bede om at få pengene igen :)

hvis det derimod er en privat person du har købt brugt hos så har du et problem (men kan gå til politiet som nævnt), men så kan du vel ikke forvente at varen er ubrugt / plomber er ubrudte...



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 14:11:40
Svar/Indlæg:
48/14
Hej Joergensen - blot til orientering:
Re: nyt/brugt...sælger (privat) skrev i sin tråd - citat: "Winfast Geforce FX 5700 128 DDR. Nyt, aldrig pakket ud, så alt medfølger og - i originalindpakning."
...så jeg forventer at alle poser er 'plomberet', og at det er et spritnyt kort.
Meen - det ville føles lidt meningsløst at 'rejse' et nyt problem, efter at det tog 2 mdr. at få 'løst' første problem: at få et gfx hjem, så man kan komme videre - btw.....
:00



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2004 14:26:52
Svar/Indlæg:
1293/104
Nå, så lysnede det alligevel :) ja, skid på at det var åbnet. Virker det, så glem det andet. Jeg har mangler iøvrigt stadig mine varer fra Topdata, som er bestilt og betalt for cirka 2 måneder siden. Det bliver ikke til andet end at det kommer i start af næste uge osv. Undskyldninger har han nok af. At han gider for en køler til knap 200.
Men i morgen er sidste chance han får, så vil jeg have pengene tilbage.



trh55
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 09:24:40
Svar/Indlæg:
48/14
Hej FIDDOO...
Jep - jeg er enig, og ja: det gir bestemt mening at glemme det andet...
Re. Topdata - enig: at de gider for et beløb på knap 200,-!!
Ubrugelige undskyldninger genererer "negativ indtjening" der langt, langt vil overstige de 200,-; dernæst kunne man få den tanke, at der er alt for lidt at lave i firmaet, siden det kan 'betale' sig at bruge tid på at undskylde...

Btw: du sagde på et tidspunkt at du selv ville have en masse hardware til salg? Har jeg misset det i løbet af min ferie - eller er det på vej?

God weekend & især tak for supporten undervejs.

:)



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2004 17:31:55
Svar/Indlæg:
1293/104
Ja, nu har jeg så kræve at få pengene tilbage, men forventer egentlig ingenting.
Jeg regner med at have en del til salg søndag eller mandag. Noget specielt du mangler ?



#29
MKJ
 
Superbruger
Tilføjet:
15-08-2004 15:33:14
Svar/Indlæg:
34/20
Jeg synes personligt at det med at folk snyder og ikke sender varerne og noget pis, og disse mennesker som gør det, skal have en seriøs lærestreg på en eller anden måde..

jeg vil også helst betale med kontooverførsel, men med dette kan man lære at betale med postopkrævning, men koster jo så lidt mere, det ved jeg. Men som sagt det mest sikre. Nogle få ting jeg har solgt, er sendt per postopkrævning, som jo altså er det mest sikre.



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2004 17:56:50
Svar/Indlæg:
1293/104
Ja, jeg mangler så stadig mine penge fra Topdata. Har rykket for dem gentagne gange, men har intet modtaget, og har nu truet ham med advokat. Så må jeg se hvad der kommer ud af det. Han skal eddermame ikke tage røven på mig.



#31
foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2004 18:20:56
Svar/Indlæg:
1685/240
Har selv oplevet noget lignende da jeg købte min nuværende telefon. Bestilte telefonen april 2003, da kostede den 1999,- Jeg bestilte den pr. Efterkrav, da forretningen ikke havde E-mærket, og jeg ikke havde handlet med det før.
Et par dage senere blev jeg kontaktet af sælger, at han ikke kunne sende pakker pr. efterkrav hvis værdien oversteg 500,- så han sagde jeg skulle overføre pengene til hans konto. Det gjorde jeg så, og gik så hjem i den tro at nu ville min nye telefon komme inden for en uge el. lign. Jeg skulle blive klogere. Der skulle gå 2 uger, hvor ingenting skete, hvorefter jeg mailede sælger, han sagde at han ikke havde dne på lager, og på grund af helligdage mm. så ville han sende den den efterfølgende mandag.
Fint tænkte jeg så, men igen skulle jeg blive klogere. Jeg fandt så inde på hans forum en tråd hvor 3 andre stod i samme situation som mig, og som havde meldt ham både til EDBpriser, (hvor han fik en reprimande) og politiet.
Alt i alt endte jeg med at få min telefon, men dog efter at jeg måtte have kontakt til både EDBpriser, forbrugerrådet, en masse andre kunder, og sælger selv.

Min pointe er at selvom sælger virker som en reel person på det info man kan skabe sig ud fra hvad man kan se online såsom hjemmesider el. lign., så er det ikke altid nok.

Sørg altid for at sikre sig firmaet er i orden. find andre køberes erfaringer og prøv at undgå betaling før produktet er landet.

Glæder mig at høre at trh55 fik sin vare, og FIDDOO jeg håber at dit også ordner sig.

\\foo`



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2004 16:35:10
Svar/Indlæg:
1293/104
For en god ordens skyld, skal det siges at Topdata dags dato har betalt det skyldige beløb til mig. Sagen er hermed afsluttet.