S-ATA disk?

Diverse d.  19. juni. 2004, skrevet af System
Vist: 246 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
19-06-2004 16:31:01
Svar/Indlæg:
0/11005
Lige et par sprgsml om SATA (Ve sku intet om det, andet end de er hurtigere :r ):

- Kan man boote fra SATA diske uden at installere drivere til controlleren? (På samme måde som man gør med alm. IDE i slot1?)

- Hvor meget hurtigere er SATA? (Kan det betale sig at købe?)

På forhånd tark! ;)

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2004 16:37:53
Svar/Indlæg:
1996/65
#3 ... man kan godt boote fra et SATA drev ... men man kan ikke gøre det uden drivere ... foreksempel skal man angive 3. parts drivere for at finde drevet ... når man instalere windows ...

Men når styresystemet har fået driverene ... Så er der intet problem ...

Omkring hastigheden ... så er SATA dreve ikke specielt hurtigere end deres tilsvarrende pATA (IDE) modstander ... men fordelen ligger i at SATA dreve bruger mindre CPU kraft når dataene på harddisken skal behandles ...

Såe man føler ihvertfald at computeren bliver hurtigere af at man bruger SATA drev ...

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2004 16:38:55
Svar/Indlæg:
4338/142
Nej du kan ikke boote direkte til SATA, du er nødt til at installere en driver først.

Ja det kan godt betale sig.

;)

MVH C.C.

Nick

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2004 00:41:33
Svar/Indlæg:
112/4
vælg en Western Digital Raptor WD740GD
http://www.edbpriser.dk/Listpr...
der har deb hurtigste søgetid blandt alle ide og sata disk du kan få
og så er den næste 100% lydløs :e

Seekers-

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2004 00:49:08
Svar/Indlæg:
197/34
ved ik om sata er kan betale sig, jeg har ihvertfald købt mig en PATA igen, fordi der var alt for meget bøvl med den SATA harddisk jeg havde, måske når de optiskedrev også bliver SATA så ville jeg seriøst overveje det, igen :) Jeg syntes ikke at mærke foreskel i hastigheden eller det kan også siges sådan her: hvis du kom og ombyttede min PATA til en SATA mens jeg sov så ville jeg ikke kunne mærke nogen forskel næste dag jeg brugte PC'en.

Hvis du er en overclocker freak og elsker 3Dmark 03 og PCmark04 så køb den.