Fejl på harddisk ...

Diverse d.  19. juni. 2004, skrevet af Nesdunk
Vist: 337 gange.

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2004 16:39:31
Svar/Indlæg:
420/72
hej @ all

Sidder lige og bøvler med en harddisk, som der er nogle problemer at boote op på ...

Ligeså snart den skal til at loade windows (efter det med PCI tjek-noget), så snasker den bare, altså der forsvinder nogle bogstaver og sån, og den fryser totalt ...

Jeg prøvede så at sætte en anden harddisk i, hvorpå der lå en gammel wndows installation, og når man starter windows op kan jeg sagtens finde harddisken, og kan også sagtens bruge den.

Så jeg tænker lidt at det nok er boot-sektoren der er snasket (gebrokken) :00 ... men kan man genoprette boot-sektoren uden at miste det data der ligger på ..?? ?:(

For det ville dælme være ret :e

/Nesdunk

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2004 17:03:55
Svar/Indlæg:
1996/65
Det er muligt at Overskrive bootsektoren på en harddisk uden at det går ud over resten af indholdet ...

Hvis du har en windows 2K/XP cd'rom ... så stopper du den i computeren ... og går ind i recovery consollen ...

der skal du bruge Fixboot ... og Fixmbr komandoerne ...

hvis du har flere drev i maskinen ... så sørg for at køre Fixboot på alle drevene (Fixboot c:, Fixboot d: ... osv.) og sørg for kun at køre Fixmbr på det drev windows ligger på ...

rever

Superbruger
Tilføjet:
19-06-2004 21:45:24
Svar/Indlæg:
454/31
Kan man ikke også gøre det i fdisk ? fdisk /mbr ? eller gør den noget helt andet ?