Hjælp til TV-out opløsning

Software d.  20. juni. 2004, skrevet af Rododendon
Vist: 353 gange.

Rododendon

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2004 21:11:22
Svar/Indlæg:
316/11
Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende problem?

Kan det ikke lade sig gøre at have 1600x1200 på hvoed skærmen, og en klon på TV-out der IKKE fylder mere end skærmen så det hele kører rundt?

ELLER: Engang fik jeg det stillet op sådan at der var fullscreen film med Win Mediaplayer 9 mens der var alm. skrivebord på min TFT..Hvordan gør man det??

Et godt fif ønskes - på forhånd tak!

Mvh. Rododendon

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2004 21:22:07
Svar/Indlæg:
485/57
du skal vælge "full screen overlay" på din 2. monitor (tv'et), så kan du køre med desktop på comp og film på tv.

ang 1600x1200 og tv problemer. Det hedder jo "klon" ;) derfor er der den samme opløsning på tv som på monitor. Du kloner jo din monitor over på tv'et.

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2004 22:43:53
Svar/Indlæg:
1996/65
Man kan få skrivebord på Skærmen .... og film på TV udgangen ... ved at benytte windows egen indbyggede skrivebords udvidelses funktion ...

Det man gør er at man går ind under "egenskaber for skærm/indstillinger" ... og så markere man skærm nummer 2 .. og sætter et hak nede i "udvid windows skrivebordet til denne skærm"...(overstående er hvis man har dansk windows xp) ....

Så har man 2 seperate dele af et skrivebord ... og så trækker man bare afspillerenover på skærm nr 2 (TV'et) ... og sætter afspilleren til fuldskærm ... så har man video/film på den skærm og man har mulighed for at bruge det fulde skrivebord på computerskærmen ...

FuZioN

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2004 23:11:48
Svar/Indlæg:
131/27
#2 når jeg trykker fuld skærm i media player efter jeg har trukket vinduet over på tv'et (skærm 2) så sker der ikke noget på tv'et, men den bliver til fullscreen på min computer skærm (skærm 1).
Har du et bud på hvad problemet kunne være?
skal ens proceslinie foresætte over på den anden skærm?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2004 23:54:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Du skal huske at sætte TV'et til at være "primary monitor". Så skal du nok se løjer! ;)

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2004 01:39:27
Svar/Indlæg:
1996/65
#4 ... nej det jeg foreslår gør at windows anderkender TV'et som en udvidels af skrivebordet ...

Man skal ikke ind i advancerede indstillinger og aktivere TV'et ... men bruge windows indbyggede multi screen funktion ...

#3 ... jeg ved ikke lige hvorfor det ikke virker for dig ... men det virker fint for mig, godnok bruger jeg 2 vga skærme men ideen er den samme ...

Og omkring Det med processlinjen .. nej hvis man bruger windows skrivebords udvidelses funktionen så skal skærm nummer 2 (tv'et) kun have baggrunds billedet ...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2004 01:42:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

I know...

Jeg er 100% med på hvad du foreslår. Men han skal stadig sætte "bytte rundt" på de to store "1" og "2" taller.

Jeg ved ikke om der er tale om en software-fejl. Men "tricket" fungerede altså på alle mine nVidia med 'nView' og på mit ATi... så jeg ved ikke rigtig.

Jeg ved godt hvad det er du snakker om. Men Medieplayeren fatter det bare ikke. :l

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2004 02:06:08
Svar/Indlæg:
1996/65
#6 ... det er en mærkelig computer jeg så har ... fordi på min computer virker det ...

Så længe at det kun er 2D det der bliver vist ... hvis jeg prøver at køre noget 3D i fuldskærm ... så bliver det automatisk sendt til primær skærmen ...

Men hvis det ikke virker for manden ... så kan han jo altid bruge Overlay ... sådan at videoen bliver vist i fuldskærm på TV'et ... og kun i vindue på computerskærmen ...

Rododendon

Superbruger
Tilføjet:
21-06-2004 05:06:37
Svar/Indlæg:
316/11

Det virker!

Tak for det!

Mvh. Jesper