Lian Li PC65

Vandkøling d.  21. juni. 2004, skrevet af System
Vist: 563 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
21-06-2004 22:49:51
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har lidt besvær med at få plads til min radiator.... - Den er ca.19x16x4 cm vil jeg tro

Jeg bruger ikke alle 5,25" slots..

Lige for tiden bruger jeg 3 til
Digidoc
CD-Brænder
DVD

Men kommer snart til at bruge 4 slots til:
Fanbus+temp måler (håber den fylder INGENting ligesom min digidoc...
DVD-Brænder
CD-Brænder
DVD

Vil jeg kunne smække sådan en.... 3x120mm fan radiator i toppen eller vil der ikke helt være plads til det??? Hvordan har i andre gjort der har det kabinet.... :) - Har også overvejet ekstern radi iform af en stueradiator... Men, er lidt nervøs for at blande de mange metaller... Selvom jeg har korrisions beskytter i vandet (er mit waterwetter så vidt jeg husker), hvad synes i jeg skal gøre??

Mvh. Marc Bro Beier / 12k

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2004 23:00:43
Svar/Indlæg:
839/19
Jeg har et PC-65B og jeg har 3 drev pladser optaget. Som jeg ser det så er der ikke rigtig plads til en trippel, en dual kan måske præsses ind men så heller ikke mere.

Jeg valgte at lave noget eksternt, altså min kuffert.

Et eller andet siger mig at du skal fuske temmelig meget hvis du vil have det ind i kabinettet.

/Kingu

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2004 23:07:10
Svar/Indlæg:
3799/43
ehm montere væskekøleren uden for kabinettet eller køb en midre svære er det da ikke ellers skal du smide den i bundet af dit kaby

Heide

Superbruger
Tilføjet:
22-06-2004 08:25:36
Svar/Indlæg:
89/4
Jeg kører med en EVO240 i toppen af mit PC-65. Har ikke lige nogle opdaterede billeder i min profil, men kan da smække nogle op i aften efter fodboldkampen.

Du kan se hvordan jeg kørte med stueradiator. De billeder ligger i min profil lige nu. Det var nu ikke den store succes. køleevnen var fin nok og jeg kørte mit system passivt, men vandet i slangerne blev brunt efter et par uger. Jeg skiftede vand 2 gange men resultatet var det samme :(

Mvh
Martin

Don

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 11:41:02
Svar/Indlæg:
644/8
-> 1_2_know
Er der en speciel grund til du både vil have cd og dvd brænder i din comp, din dvd brænder kan jo helt sikkert også brænde cd'er

Heide

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2004 08:33:55
Svar/Indlæg:
89/4
Man kan vist købe andre studser til aquacomputers EVO radiatorer, men du skal vist gå efter en anden radiator end den jeg har. Grunden hertil er at den kun er 8mm indvendigt og vandet har et langt gennemløb. Det er vist bedre hvis vandet spiltter op i 4 kobberrør den ene vej og kører tilbage i 4 rør. Håber du forstå hvad jeg mener. Det nedsætter i hvert fald flow ved langt gennemløb istedet for udsplitning. Der har været nogle anmeldelser om forskelle herinde mener jeg. Mener du skal kigge på heattransformer eller andre istedet.

Mvh.
Martin.

Glemte billeder igår efter kampen. Det skulle jo fejres lidt :x

Heide

Superbruger
Tilføjet:
25-06-2004 13:27:37
Svar/Indlæg:
89/4
Så har jeg fået smidt lidt nye billeder i min profil. Som du kan se fylder blæsere + radiator de første 1½ 5 1/4 slots. Har lige plads til den ekstra harddisk som du kan se.

På et af de andre billeder kan ses hvor lidt plads der er fra radiator til PSU.

Du kan også se hvordan jeg med en smule savning har fået min pumpe monteret der hvor evt diskettedrev skulle have siddet. efter at have passeret pumpen kommer vandet ud til venstre for pumpen, lavet et 90° knæk og løber op til radiatoren.

Ang indbygningskit. Du har ret i at aquacomputer har lavet et rigtigt lækkert inbygningskit til deres EVO radiatorer. Jeg tror bare jeg ville gå efter en multipass radiator hvis jeg skulle købe en idag. Det kan jo være at der er andre radiatorer der passer til indbygningskittet fra aquacomputer eller andre radiatorer der kommer med et lige så fedt indbygningskit. Her må jeg være dig svar skyldig.

Men når alt dette er sagt, så er EVO ikke en dårlig radiator. Man mister bare list flow ved singlepass + 8mm rør. Men der er der andre herinde der ved meget mere om en mig. Prøv evt at søg i forum.