oplevelser ang. nethandel

Diverse d.  21. juni. 2004, skrevet af BOOOMER
Vist: 420 gange.

BOOOMER

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2004 23:45:14
Svar/Indlæg:
170/29
Jamen som overskriften siger..

Jeg er en af dem der gerne betaler mindre for en ting og det her eksempel er feks. et bundkort af mærket Abit ic7.
Bundkortet har jeg købt ved HS Data Service på Bornholm. jeg bestilte det d. 18 og fik det i dag d.21 det er helt ok med leveringen.
Men så da jeg åbner pakken finder jeg hurtigt ud af at boardet har været brugt da der er støv på chipsæts blæseren, så jeg griber knoglen med det samme og ringer den lange vej til Bornholm.
Det er så heldigvis en flink fyr jeg kommer til at snakke med, vi snakker frem og tilbage om det her board.. På et tidspunkt siger han til mig at boardet er lige som nyt selv om det kommer fra RMA, så blev jeg sq lidt gal på ham og sagde at når man har betalt for en vare som burde være ny ville man nok være så skuffet hvis man fik noget brugt. jamen det kunne han så godt forstå.
Så kom vi frem til at jeg sender boardet tilbage så jeg kan få et helt NYT fra ham. Men nu må vi se hvad der sker.
Men så nu her til aften hvor jeg åbner pakken igen for at nærse boardet kan jeg se at de ringe som skal holde blæseren til chipsættet var den ene gået løs.. Det får mig bare mere til at undre over hvad det er for en forretning, samt den cd der følger med, med driverne var meget ridset.. det er bare som om de slet ikke har haft det board til RMA.. Det er bare min vurdering.

kom med noget respons.
?:(

Hilsen BOOOMER

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
22-06-2004 16:49:10
Svar/Indlæg:
1016/19
Jeg kender ikke selv HS Dataservice, men et hurtigt kig på EDBpriser.dk's kundevurderinger giver ikke noget helt dårligt indtryk. Din sag kan godt "bare" have været en smutter.

Men selvfølgelig skal du da ikke acceptere en brugt vare - specielt ikke, hvis den oven i købet ser brugt ud. Hvis sælgeren vil have lidt penge hjem ad den vej, så må han sælge sine brugte ting som demo-varer eller noget i den stil. Ikke som ny-varer.

Så jeg ville i hvertfald insistere på at få en ny vare - og det gælder også evt. CD'ere, kabler og manualer. Faktisk er der overhovedet ingen grund til at sælgeren åbner kassen eller tager boardet ud af den anti-statiske pose.

Hvis han sender dig noget brugt een gang til, så ville jeg kræve handlen hævet. Det mener jeg at du uden videre har ret til i dette tilfælde.

BOOOMER

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 10:02:23
Svar/Indlæg:
170/29
Det er jo lige det... men han sagde ikke en gang noget om at jeg kunne få varen billigere..men det kan være at jeg skal ringe derover igen.
For han lovede at han ville sende noget til mig så jeg kunne sende boardet derover på deres bekostning. og jeg har ikke modtaget noget endnu.
Så jeg tror jeg lige ringer derover en gang til.
Han lovede mig også at jeg ville få et nyt board inden slutningen af ugen.

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2004 16:38:48
Svar/Indlæg:
1016/19
Et gammelt ordsprog lyder, "det pibende hjul får mest olie" ;)

I dette tilfælde betyder det, at du nok gør klogt i at "holde dem lidt i ørerne". Ikke på en irriterende eller ubehagelig måde, men bare sådan så de ved, at du ikke er et af de problemer som bare forsvinder af sig selv, hvis man ignorerer det.

F.eks. ville jeg da mene at det i dit sted er helt i orden lige at slå på tråden i al venskabelighed for at checke status på ordren.

BOOOMER

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2004 19:19:40
Svar/Indlæg:
170/29
boardet er sendt tilbage nu... Så håber jeg at jeg får et nyt på lørdag.. Jeg snakkede med dem med mit venlige sind 🙂 ved så ikke om det hjalp men de kunne godt forstå mig, da han indrømmede at det var en fejl at jeg havde fået det kort.

Så må jeg bare håbe på at jeg får et HELT NYT board.

BOOOMER

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2004 22:35:36
Svar/Indlæg:
170/29
jeg har fået et nyt kort.. et helt ubrugt.. hehe.

Så jeg er fint tilfreds igen nu...

takker for alt den respons jeg har fået..