Hvad med en chat på oc.dk?

Om siden d.  22. juni. 2004, skrevet af epi^zepto
Vist: 821 gange.

epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 11:54:15
Svar/Indlæg:
3329/182
Hey

Her gennem det sidste stykke tid har jeg lagt mærke til hvordan flere og flere tråde slutter af med at være hyggesnak om alt andet end hvad tråden omhandler.

Kunne det evt. være en ide at oc.dk fik en chat? Det kunne da være fed... :p



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 11:55:08
Svar/Indlæg:
2540/228
irc? :)



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 11:55:56
Svar/Indlæg:
3329/182
#1 Argh hold nu op - en webbaseret chat her på siden ;)



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 11:56:57
Svar/Indlæg:
2540/228
hehe det forstod jeg godt, påpegede bare at der jo var irc man kunne føre de lange hyggesnakke på



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 11:57:23
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg synes det ville være en fed ide.! ?:(

Og grunden til at jeg synes at det er en fed ide, er at jeg skammen både har Icq og MSN, men bruger det aldrig, pga. man bliver flodet med ligegyldige spøgsmål, og intetsigende "Hej, hvad laver du", og mere bliver det ikke til.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 11:57:33
Svar/Indlæg:
4263/107
#2 Jojo, vi hygger os da enormt på IRC :f

tøz^zepto 8)



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 12:00:24
Svar/Indlæg:
1996/65
Ja jeg spørger også bare ... hvad er der galt med irc ... !??

Overclocking.dk har jo længe haft en uofficiel kanal på quakenet (overclocking.dk) ...



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 12:08:51
Svar/Indlæg:
4263/107
I har vel ret: der bliver lamet lidt grumt til tider @ IRC :r



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
22-06-2004 12:09:49
Svar/Indlæg:
258/12
I er meget velkomne til at snakke med på #overclocking.dk

Vi kan nemlig godt lide det :)

Jeg vil dog opfordre til en god saglig tone ;)



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
22-06-2004 12:11:12
Svar/Indlæg:
258/12
Desuden vil en webbaseret chat belaste serveren unødvendigt.



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 12:12:14
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg brugte mIRC og var få gange på dengang OC.dk, jeg stillede et par spørgsmål, og fik næsten altid samme svar.

RTFM, og så kom jeg ikke der mere.



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 12:15:05
Svar/Indlæg:
1503/128
Det har været oppe at vende mange gange i tidens løb, og idéen er egentlig også god nok - synes jeg ihvertfald...

Det der ikke tiltaler mig, er at der så vil være endnu en belastende "dims" til at trække serverne endnu længere i knæ, og desuden - som nævnt - findes der jo en glimrende IRC kanal :)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 12:28:18
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det er som en meget god idé. Men de/os brugere der gør det, har som regel ICQ, IRC eller MSN Messenger vi kan fortsætte på. Vi har som også et PM-system hvor brugerne indebyrdes kan sende beskeder til hinanden...

Men som de andre siger, så er der jo også #overclocking.dk. Det er nok mere den uofficielle overclocking-chat kanal. Dog har de to instanser intet med hinanden at gøre.

Men som der blev sagt i en anden tråd. Det er brugerne der skal holdes sig selv og de andre i ørene, ikke "os".

Så bliver der spammet i en tråd, så plejer folk som regel venligt at bede sig det frataget. Men ellers er det jo op til folk selv.

Hvis jeg må være lidt kynisk, så er mange af funktionerne på oc.dk jo netop til stede pga. folks... ehm... "dovenskab".

Så spørgsmålet er jo blot, om man vil belaste serveren yderligere med noget så "ligegyldigt" et eller andet sted. Når brugerne nu en gang har så mange gode alternativer.

Lige nu har crew'et der står bag programmering/server en "nice to have" og en "need to have"-liste. Men som de også selv siger, blev ved med at komme med forslag. Man ved jo aldrig hvad der kan ske.

Men lige nu er det er prioriteringsspørgsmål, og lige netop Dark-Mixer har påtaget sig (d)en kæmpeopgave at finpudse oc.dk's programkode (eller hva' det nu hedder :00).

I har allerede set det som midlertidige nedbrud (genstart), småfelj i forummet osv. Men hav tålmodighed. "Belønningen" er en bedre, hurtigere og langt mere effektiv oc.dk! :e



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 13:32:26
Svar/Indlæg:
2664/97
0# nej det synes jeg ville være en dårlig idé. grunden.. ja, det har de andre sagt.

De tråde hvor jeg ser det ender ud med lidt hyggesnak er for det meste hvor 0# har fået svar på sit spørgsmål, og så gør det jo ikke så meget at der lige er nogen der afslutter en samtale der inde.



gogge
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 13:48:16
Svar/Indlæg:
589/75
Irc bruger jeg fordet meste sker næsten altid noget på #overclocking.dk ;)



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 14:12:01
Svar/Indlæg:
1548/24
en webbaseret chat her på oc.dk ville ikke være nogen dårlig ide! specielt for os som ikke bruger IRC og heller ikke har intentitioner(eller noget!!!) om at gøre det.

Men problemet ud over selve kodeningen må jo self være at finde en server og båndbrede! nu ved jeg ikke hvad der skal til af hw til at drive en webchat med måske 50-100 mennesker på (kan ikke forstille mig at der skal så meget til)! men mon ikke det kunne financeres hvis det er det eneste problem?



#16
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 15:05:07
Svar/Indlæg:
2694/107
www.blah.lir.dk under IRC... direkte afgang til #overclocking.dk @ Quakenet

/Ash



Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 15:49:28
Svar/Indlæg:
1604/60
Ikke til mig tak :)



#18
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 15:52:38
Svar/Indlæg:
2694/107
jeg kan nu heller ikke personligt se hvad overclocking.dk skal med en chat.
ligesom dengang vi fik indført gæstebogen... der er jo aldrig nogle der bruger den.
brug irc eller smut på www.ofir.dk :e

/Ash



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 18:07:33
Svar/Indlæg:
3329/182
#5 Det var da utroligt som i går amokk med øgenavne til mig :p

#6-8 Hmm... Nu er det ikke alle der bruger IRC - det er sikkert et ganske fint program og det er skam udemærket. Men en chat for 50-100 personer, mange flere tror jeg ikke der er tale om på en gang vil ikke belaste serveren ret meget. Men det kommer jo alt sammen an på refreshtider og sådan noget.

#12 Man kunne opstille nogle simple regler og sætte serveren til at logge hvad der bliver skrevet - finder nogle bruger en person stødende kan man anmelde ham og beviset ligger i loggen. Er der grund til det - BAN IP! Det er stort set den måde folk lære det på.

Det er også udelukkende et forslag og hvis serveren kommer til at køre så godt som I siger så tror jeg heller ikke det vil være et problem at trille en sølle chat for 50-100 mennesker rundt, men man kunne evt. lave en afstemning på om der skulle være en chat eller ej. ;)

#13 Hmm... Ja, men der er nu ikke noget være end når man søger efter en gammel tråd fordi man søger information istedet for at skulle oprette en ny tråd - vi er nogen som benytter os af det :)
Det er så træls når halvdelen af tråden indeholder ugyldigt information som slet ikke burde være der. Derfor synes jeg det er lidt synd at trådene bliver spammet til sidst - også selv om opretteren af tråden har fået sit svar.

#19 Læs det jeg skrev til NoNig

Alle -> Personligt synes jeg det kunne være fedt med en chat da man derved kunne undgå noget af alt det "affald" som bliver smidt i diverse tråde. Alt det off topic som ikke burde være i forumet ud over i "Off Topic". Fx plejer den gode Killerfrog at finde nogle spil på nettet han gerne vil dele. En chat ville være perfekt, men ligeledes kan man jo stort set få LiveSupport på en chat og desuden snakker vi jo sjældent med hinanden eller om hinanden. Det kan man på en chat. Jeg finder jo ikke ud af noget når man sidder og snakker 2 sammen på messenger eller IRC eller whatever. Men på en chat hvor alle snakker til alle vil man kunne have hyggeligt samvær og glade dage uden at det påvirker forumet og at det bliver fyldt med "snavs".

Personligt skal jeg da heller ikke sidde her og bestemme det hele. Men man må jo fremlægge sine argumenter for jer andre. Derfor synes jeg kommentare som "vi skal have en chat" og "vi skal ikke have en chat" er fuldstændig overflødige i denne tråd ;)

Men det kunne da være skægt at se en afstemning - tror en chat kunne være et hit også for jer som er imod. Man kunne evt. have den på prøve. :00



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 18:31:22
Svar/Indlæg:
688/32
#16
Det er lige nøjagtigt det jeg ville foreslå. Jeg ved ikke hvor meget sådan noget kræver af BW og server kraft men det kan du jo nok hjælpe med at afklare.

På den måde kan alle mødes et centralt sted uden en war omkring hvad der er bedst. IRC klient eller web (web IRC klient)

Hvis det udelukkende er et spm. om serverkraft vil jeg da gerne donére en lille pc som kan trække det så det ikke suger på jeres server. Jeg tror ikke det kræver noget særligt så længe der står én pc som ikke skal lave andet.

Jeg sidder selv på mIRC især her på det sidste og jeg synes det ville være godt at få noget mere OC relateret snak derind for ikke at snakke om god modtagelse af nye brugere. Jeg synes tit der kommer nye ind og spørger om noget for blot at blive nedgjort og dette er vel ikke meningen!? Det skræmmer dem ofte væk igen.

Er de personer der "ejer" #overclocking.dk ikke interesseret i et samarbejde er det jo også muligt at finde et andet navn til kanalen.

Alt i alt vil jeg sige... jeg er FOR en chat her på siden.



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 18:32:27
Svar/Indlæg:
688/32
btw.
#16 din chat virker ikke med min Opera 7,5 :D



#22
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 18:43:47
Svar/Indlæg:
2694/107
#22
Det er ikke migselv der har kodet den... men den virker i IE og i mozilla. den kræver ikke en skid da det er en genvej til quakenet-serveren. det eneste det kræver fra min server er de 50kb. som IRC-delen fylder.

/Ash



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 19:11:37
Svar/Indlæg:
688/32
#23
Dooh :D Havde jo ikke java inde :D Den skal sq være instaleret for at det virker :D

Jeg tænkte mere på hvad det kræver af cpu og bw... fx når man sidder og chatter, går det så igennem din server eller direkte til IRC?



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 19:20:09
Svar/Indlæg:
3799/43
Sig hvad i vil men en Chat vil belaste trafikken til serveren
IRc er et godt alternativ.... hvis i virkelig gider at diskutere dette emne så meget så sidder jeg og tænker på hvorfor så bare ikke installere mirc og kom igang ?
en Hp chat kræver mere ram end irc..



#25
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 19:20:27
Svar/Indlæg:
2694/107
#24
direkte til IRC. btw er min server en 500MHz K6-2 med 192mb ram. den er også online på IRC, kører som filserver, HTPC, musik-computer, webserver, FTPserver og lidt internet-surf når tøsen "stjæler" min workstation

/Ash



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 22:09:31
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg ser ikke problemet i at bruge IRC muligheden fremfor at fungere som en ofir chat klon mere.....
Hvorfor opfinde den dybe tallerken en gang mere når der allerede findes noget der virker ganske udemærket?

Hvis man ikke føler sig velkommen på #overclocking.dk på Quakenet, er det nok fordi man ikke gider bruge det 1½ minut det tager at læse vores simple retningslinjer - og så følge dem. Hvis man ikke opfører sig nogenlunde ifølge dem, bliver man nemlig vist ud.... ;)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 23:12:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Nu vil jeg gerne lige have lov...

Det er sgu jeres egen skyld at der er så meget off-topic. Der er RIGTIG mange brugere der ikke fatter at bruge kategorierne ordentligt. Skriver forkert, skriver forvirrende, generelt bare er dårlige til at formulere sig.

Der er nogle der ikke rigtig fatter hvordan man opfører sig i et forum, nogen der spammer tråde bare for at få flere indlæg på kontoen. Der er brugere der whiner unødigt i en tråd.

Nogle brugere der skriver ting som vi har PM's til, men de af uransagelige årsager bringer ind i forummet alligevel. Der er brugere der bare brokker sig, brugere der skriver tråde og forventer frelse 30 sekunder efter.

Brugere der ikke gider selv at søge information, brugere der gør sig dummere end de i virkeligheden er. Der er brugere der tror at de er kloge på emner de i virkeligheden burde holde sig langt fra.

Der er brugere der bare skriver i forummet for at skrive et eller andet sted. Der er brugere som ikke fatter en skid af hvad der foregår herinde. Der er brugere som ikke fatter en skid, og når de får det forklaret stadig fatter bjælde.

Der er brugere som mest af alt burde holde sig langt væk fra sider som oc.dk, endda hol.dk. Der er brugere som burde tage sig et skrivekursus. Brugere der burde tage et kursus i "anger-management".

Der er brugere som whiner over de mest latterlige ting, som hvorfor deres konfi-computer (ikke rettet mod konfirmander) ikke får rene 5-taller. Folk der whiner over noget de ikke fatter som de selv kan google og læse sig op på i løbet af fem minutter.

Der er brugere der burde tage et kursus i almen søgemetodik, og kunne dermed passende gå ind på www.google.com .

Der er brugere som jeg bare ikke kan udstå. Der er brugere som bare ikke kan udstå mig.

Jeg kan måske ikke li' dem fordi at de spiller CS og tager det LIDT for alvorligt. - Og tilsvarende kan de måske ikke lide mig fordi at jeg er RD-mand!

Der er brugere som brokker over oc.dk, men stadig holder til her. Der er brugere der ikke rigtig forstår hvor meget der sker i kulissen for at holde dette skib sejlende. Der er brugere som ikke værdsætter denne side nok, og mener at de er i deres fulde ret til at svine alt og alle til.

Der er brugere som generelt bare burde holde sig væk...

Men når alt kommer til alt. Så er oc.dk en side for alle. "Vi" forsøger at skabe et lige miljø. Folk der OT'er tråde, er som regel i deres gode ret til det. Brugere der er utilfredse med at deres tråd bliver spammet med Off-Topic kan bare sige det.

Grunden til at "vi" her på oc.dk har en forum er, at vi ikke er en chat-kanal.

Jeg kan, personligt, ikke se hvorfor dette skulle være et problem.

Man skal alligevel sætte sig ind i hvordan det virker, og lige nu er der særdeles gode alternativer.

Til de folk der ikke gider at sætte sig ind i det. Too bad. Mere er der ikke at sige.

Hvis "I" ikke gider det, hvorfor skulle "vi" så bruge resurcer på at oprette en chat-kanal på oc.dk's allerede overbelastede server, når den alligevel bare bliver fyldt med off-topic?! :00

I har, pt., beskedsystemet. Det er faktisk netop skabt til lige netop dette formål.

Som jeg skrev tidligere. Så er dette en god idé, men der er absolut ingen grund til at begynde den store tudetur hvis det ikke bliver til noget.

Så slå koldt vand i blodet! Det er opfanget i de "øverste lag", og skal vi så ikke droppe diskussionen?!



Pioneer2k
 
Superbruger
Tilføjet:
22-06-2004 23:22:15
Svar/Indlæg:
870/45
God tale fra NoNig

Jeg kan kun give dig ret! ;) ......hvem sagde Martin Luther King :e



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2004 23:57:50
Svar/Indlæg:
3329/182
#28 Tror du ikke du overreagere lidt :)

Jeg satte det på banen som et forslag og ret mig hvis jeg siger noget forkert, men overclocking.dk må tage nye tiltag engang imellen for at opretholde interesse hos brugerene. Seneste bud er så en gæstebog. Men lyt så til disse ord.

Ideer er til for at give inspiration og liv - for mit vedkommende sidder jeg ikke og tuder de næste 5 dage hvis forslaget ikke skulle blive vedtaget. Det var et forslag.

Men jeg synes faktisk at du går ind og dominere lidt, hvor det faktisk kan være farligt. Du beder om at droppe diskusionen, men hvad nu hvis flertallet rent faktisk var for en web-baseret chat her på siden? Har du tænkt på det :p ;)
Men lad os nu glemme det - ingen dør af den grund. :)

Med hensyn til #27 (Sajmon):
Det kan godt være der er ofir.dk, men hvad pokker skal jeg derinde når det er oc.dk brugere jeg vil snakke med og ikke en lille rødhåret pige på 13 der udgiver sig for at være en på 17-18 år? :00 :)




Dark-MiXer
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:06:38
Svar/Indlæg:
564/59
Til de der ønsker at bruge IRC kanalen kan jeg informere dem om, at jeg har smidt en Java Web baseret klient på OC.
http://www.overclocking.dk/irc...

Denne er ikke officiel endnu, så vil gerne have lidt feedback på hvad i syns om den.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:15:28
Svar/Indlæg:
4263/107
Hmm.. Jeg vil gerne anbefale denne tråd hvis i fremover skulle få lyst til at "whine" lidt over dit og dat: http://www.overclocking.dk/for... (tag' det som en joke :p)

Jeg er stærk uenig i at sådanne tråde som denne bare er "til pynt" og at der ikke kommer noget godt ud af det.

Jeg er af den opfattelse at det er bedre at komme med forslag/idéer til den daglige drift af OC.dk, uanset hvor dum forslaget end måtte være, end at vi sidder og holder inde med det. Deraf kommer der (også i dette tilfælde) en dejlig diskution ud af, hvor vores synspunkter bliver luftet - nogle bedre end andre.

Der hvor jeg vil hen, er at jeg personligt mener at det er utroligt dumt at bede folk om ikke at diskutere emner, for ellers kommer vores forskellige synspunkter/idéer/forslag aldrig op til debat og kan derfor aldrig blive gjort noget ved det.

Hmm... Håber det var/er forståeligt dansk... :r

Over and out - Godnat ;)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:18:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #30

;)

Jeg har på <b>intet</b> tidspunkt forkastet dit forslag. Overhovedet ikke.

Jeg siger blot, at den er modtaget længere oppe i systemet, og derfor er der ingen grund til at køre den videre.

Folk var begyndt at efterlyse lidt respons og blev lidt ved med at køre i det samme. Det var overhovedet ikke ment som en forkastning af #0's/dit forslag. Så bare rolig. Jeg elsker dig alligevel! :f

Jeg er lidt ked af, at du opfatter det som en forkastning, og jeg går da heller ikke imod flertallet der er for en chat-kanal ved at sige min mening/"holdning" til det?! Jeg siger blot hvordan tingene hænger sammen. Havde jeg været imod det, havde du tydeligt kunnet se det! ;)

-> #32

Jeg er ikke mere uenig med dig, end hvad du selv gør det til. Så slå koldt vand i blodet! ;)

Og jeg har ikke sagt noget om dig på noget tidspunkt. Så lad være med at gøre dig selv til "offer".

-> Alle

Vil igen påpege, at mit indlæg #28 ikke skal ses som en oc.dk-officiel forkastning af #0's forslag. :r

Jeg synes da også at en oc.dk chat-kanal kunne være fedt. Men i og med, at den del af crew'et der tager sig af den slags pt. er travlt optaget med langt vigtigere ting, vil jeg igen påpege, at der findes bedre alternativer end lige her.

Det er bestemt et godt forslag, men lige nu er der ikke resurcer til at behandle det. ;) 8)

Så <u>derfor</u> kan vi godt droppe diskussionen, da det ikke bliver aktuelt inden for nær fremtid. Som sagt er der en prioriteringsliste. Og en officiel oc.dk chat-kanal står så absolut ikke som nr. 1. Håber at det var bedre formuleret end #28 så. For jeg er da ked af, hvis I mistolkede mit indlæg... ;) 8)





Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:32:27
Svar/Indlæg:
3346/81
Ej, vi har ikke brug for en chit chat på oc.dk - det initiv DM har vist i # 31 rækker fint - so desperados!

Og som NoNig så allerede har udtrykt - de 2 har intet med hinanden(s) at gøre - at all!

Tomgun





NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:33:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #35

Tænk hvis de så havde... :00

*gyse* :p

-> Alle

Sorry for Off-Topic! :r

;) :p



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:35:32
Svar/Indlæg:
3329/182
#34 I love you too - ej tror bare vi stopper her inden det bliver til en ny version af Titanic :e

Men vi kan da godt stoppe her for min skyld. Min ide er ligesom også hørt og jeg håber da den i det mindste kommer til at stå nederst på listen over oc.dk's gøremål :p

THE END



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:35:49
Svar/Indlæg:
3346/81
# 36 - nå ja, bare mob fordi jeg forsøger at uddrage essensen af de alenlange indlæg der er fabrikeret i denne tråd! :p

Tomgun



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:36:05
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #36

SE det er altid dig der lavet OT :e

Der kunne du have sendt en PM til Tomgun? :p



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:38:17
Svar/Indlæg:
3346/81
iDleR din hat - skal du ha' en PM?!

:) ;) :D :e

Tomgun



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:39:06
Svar/Indlæg:
4263/107
#39 Og hermed deaktiveres (???) tråden inden der går ballade og PC-doktor/NoNig i den :e



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:41:28
Svar/Indlæg:
4263/107
#42 PM ham i stedet, så er du sikker på at han ser det 8)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:42:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #37

;)

-> #38

Det er muligt at der er folk der beskylder mig for at være en post-whore. Men jeg gør det sgu med stil! :e

-> #39

Hmm... :l

Har kun én ting at sige: :p!

Så ka' du lære det!

-> #40

"iDleR din hat - skal du ha' en PM?!" -> :00

*ROFLMAO* :e :e :e



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:43:13
Svar/Indlæg:
3346/81
#42 - Say after me, please: "advare"

#41 - PC-Doktor!? Nu må jeg på det kraftigste advare mod, at vor kære doktor Hardware angribes i hans uforsvarlige fravær! Det er så vidt vides FarCry der forhindrer tilstedeværelsen.

Tomgun





iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:44:50
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #40

hehe :) læste bare lige #28 og syntes den var NOGET hård :00 så fik han lige med sin egen medicin.. eller noget :e

-> #41

Nejda :) .. nu går tråden nemlig hen i OT .. som #0 har set så mange gange :e



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:46:23
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #44

Hmm.. svin.. :e



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:46:40
Svar/Indlæg:
4263/107
#45 :r

Var bare ment som at de 2 (i fælleskab) kan køre en tråd ud i det ekstreme hvor man <B>ligger på gulvet, flad af grin</B> over deres vanvittige humor :e

Beklager mit "angreb" uden at han er her :( (:p ;))

[Edit] <I>ligger flad på gulvet af grin</I> <-- amen kæft jeg staver ! :(



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:48:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #41

Den kære Doktor og jeg er da SÅ monsterseje! :e

... eller noget! :00

-> #47

Hvem fik med hvilken medicin?! ?:(

;) :p 8)



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:48:55
Svar/Indlæg:
3329/182
#47 LOL da - og det skal jeg da love for. OT over det hele :x

Så når man en dag søger efter denne tråd vil man se at 1/3 indeholder alt de relevante og så de urelevante på ca. 2/3 med spam og OT :e og NoNig's indlæg :e :e

Det gas ;)



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:50:02
Svar/Indlæg:
3346/81
#44 - Stil - ja det kan man jo også kalde det! :) ;) :D :e

Ej som #47 har bemærket, så er det budskab hermed skudt i sænk!

OT'm'Gun





iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:55:22
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #50

Mener bare du skrev noget i #28 med at man skulle sende PM til hinanden hvis nu man ville snakke OT :)

-> #51

Hehe sådan går det ;)

-> #52

hehe Off Topic mini Gun? :p



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:57:08
Svar/Indlæg:
3346/81
Jæs - spreder svar ud over det hele!

Cirka



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:58:52
Svar/Indlæg:
4954/69
LOL Tomgun :e



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:59:37
Svar/Indlæg:
3329/182
Skal man egentlig ikke have skriftlig tilladelse fra opretteren af tråden før man må spamme og skrive OT i den? Ellers må jeg sagsøge jer :p :e



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 01:03:44
Svar/Indlæg:
3346/81
#56 - nu må du s'gu bestemme dig!

"Skal man ikke have skriftlig tilladelse?" - lyder spørgsmålet.

Bagefter skriver du, at hvis det ikke er tilfældet, så sagsøger du - det ville vel være mere relevant, såfremt det kræver skriftlig tilladelse, at sagsøge nogen!

OT'm'gun





epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 01:05:26
Svar/Indlæg:
3329/182
#57 Hovsa... :r

Der skulle selvfølgelig stå:

For så må jeg sagsøge jer :00



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 01:06:29
Svar/Indlæg:
3346/81
TAK - ser jeg frem til! Lægger det i toppen af øvrige sagsanlæg.......

Tomgun



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 01:07:18
Svar/Indlæg:
3329/182
#59 Hehe har du et helt arkiv?

#0 Sorry for OT ;)



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 01:10:00
Svar/Indlæg:
4263/107
Hmm... Vi klarede det helt uden PC-doktoren i dag 8)

Det synes jeg da er ganske glimrende klaret :e

-> Alle

STFU, eller jeg sagsøger jer for "natteuro" :00 :p ;)



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2004 08:47:22
Svar/Indlæg:
258/12
Slet venligst tråden, den er gået i hol.dk mode.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 11:13:01
Svar/Indlæg:
3329/182
#62 Skarpt registreret - og det var jo ligesom det vi skulle undgå ved at lave en chat ;)



Pioneer2k
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2004 11:22:28
Svar/Indlæg:
870/45
sjovt som det hele udarter sig :e

CA



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 13:23:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #62

Sig det til en admin, moderator, skribent eller superbruger! :00

-> #63

www.skdld.dk :e

-> Alle

Som sagt:

En chat på oc.dk er en ok idé, men ikke så aktuel lige pt. ;)



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2004 13:25:45
Svar/Indlæg:
258/12
"oK" NoNig



Smash
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 14:07:19
Svar/Indlæg:
194/13
Hm, nu der alligevel er gået useriøsitet i tråden, så er det da utrolig at sidens skribenter ikke selv kan overholde reglenerne mht. signaturen...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 16:42:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #66

Bare rolig. Det var ikke for at fornærme dig eller noget! ;)

-> #67

Hvis det er min signatur du hentyder til, så vil jeg vove at forsvare den med:

Det er ikke en signatur der i en lang smøre og flere linjer fortæller ALT om min computer. :i :00 8)

;)



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 17:07:33
Svar/Indlæg:
3799/43
http://sajmon.no-ip.com/regler...
læs reglerne og join bag efter vores regler er simple og uden dem ville det hærge Kaos..

Tro mig en Chat baseret på en hp har mindre styr på kaos..




palle22
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 17:13:18
Svar/Indlæg:
818/185
Chat? Er det ikke sådan et sted man scorer? No offense, men tror sgu ikke jeg vil score nogen af jer... ;)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 17:46:55
Svar/Indlæg:
6624/113
<b>Følgende er skrevet udfra egne oplevelser / erfaringer og kan på ingen måde henføres til min stilling som skribent på dette site!!!!</b>

1_2_know :

#overclocking.dk blev startet som erstatning for en anden IRC kanal nemlig #oc.dk. De nærmere omstændigheder er irrelevante i denne sammenhæng, men vær forvisset om at der viser sig flere tilfreds brugere på den nuværende, end på den gamle kanal.

Tonen er i modsætning til mange andre steder ret kontant, og vores retningslinjer for kanalen bliver fortolket til de seriøse brugeres fordel. Med andre ord betyder det at folk der ikke kan styre deres evne til at spamme kanalen med ligegyldigheder, det være sig Away beskeder / PCW søgninger / AMSG / dårlige eller forkerte råd til folk / generelt lameri, med rund hånd bliver vist udenfor i op til 2 timer ad gangen. Hvis man ikke kan tage det "slag over fingrene" og fortsætter med at dumme sig, bliver dette i meget få tilfælde til en permanent udelukkelse.
Der er et lækkert system man kan udelukke folk med, i modsætning til en hjemmeside hvor det at banne folk har helt andre konsekvenser end man for det meste ønsker.

Det som ret beset er dit grundlæggende problem, er at du kun ser tingene frem til din egen næsetip. Chatter man på Quakenet, som er et gamer-netværk, er man ofte i farezonen når man bevæger sin opførsel over i nærheden af CS-gamere. De fortolker regler som de vil, spammer som de vil og kan absolut ikke gennemskue hvordan jordkloden kan andet end at rotere om netop deres personlighed!! Det betyder gerne en sviner af den anden verden når man gentagne gange viser dem døren. Der er du lidt anderledes, for du stopper ikke allerede der.
I et sådant tilfælde betyder det at dine indlæg på denne side - faktisk efterhånden en hel del - bærer præg af din manglende evne til at distancere mellem hvad der foregår her kontra IRC. Jeg kan som eksempler nævne <i>"der kører personlig hetz mod mig - specielt BOFH"</i> og <i>"Sajmon redigerer sikkert det jeg siger til hans fordel"</i>...

Det du basalt set mangler er modenhed og evnen til at vurdere en given situation, og handle rationelt ud fra den vurdering.
Det er f.eks i min verden ret umodent at skrive "weeeeee xxx indlæg!!!" her på siden.... :00

Det du skriver i #68 er bare en dumsmart bemærkning, i den uendelige strøm der kommer på skærmen når du kommanderer tastaturet. Det kommer slet ikke som nogen overraskelse for mig ihvertfald....

Til at slutte med, er jeg led og ked af at skulle tale sådan om / til andre. Jeg er osse led og ked af at skulle diskutere det her emne på en overclocking-side som denne, hvor størstedelen af brugerne sørger for så pænt et forum. Men på trods af PM´s og uendelige querys på IRC, har du stadig ikke forstået hvad det er folk har imod dig. Eller for den sags skyld hvad JEG har imod dig og din opførsel. Men ligesom sidste gang du fiskede efter stemmer på dit system fik Devastator ud af skabet, så får du her min ærlige mening om dig og din opførsel...



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 21:46:09
Svar/Indlæg:
687/9

Kan kun holde med sajmon i hans post (#73). 12_know har gang på gang vist en meget "børnehave-agtig" og generel umoden adfærd på overclocking.dk (quakenet/irc)

At kalde tonen på kanalen "popsmart" er jo direkte forkert.. Hvis folk ellers forstår at overholde ganske simple regler + have bare en snært af forståelse for at deres problem, ikke nødvendigvis lige kommer i første række, vil de også få den ønskede hjælp. SÅFREMT NOGEN HAR KENDSKAB TIL DET! Husk på! vi er også kun mennesker.. vi er altså ikke orakler derinde :)

Folk bliver tiltalt som de selv har lagt op til på den kanal. Kort proces? Muligvis, men det hjælper til på overskueligheden, og samtidigt holder det de værste fjolser væk..

Husk nu på folkens.. Regler er der faktisk for at blive overholdt, og hvis i lige tar jer 1 minut til at sætte jer ind i dem, så er vi faktisk ganske flinke mennesker, og vi vil gerne hjælpe hvis du/i har et problem...

Ovenstående er ikke KUN rettet til 12_know, men alle der kan lide at være der... ;)



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2004 08:11:05
Svar/Indlæg:
258/12
Jeg ved ikke hvad der er galt med dig 1_2_know. Kan du virkelig ikke forstå hvad vi mener?
Er det stadig uklart selvom der er en del mennesker der deler vores mening om dig?
Hvis jeg skal være helt ærlig, som man nu altid skal, så mener jeg slet ikke du hører til på hverken den her hjemmeside eller vores irc kanal.
Men det kan jo være jeg er lidt for hård, og du bare ikke er så langt i din udvikling.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2004 19:05:14
Svar/Indlæg:
6624/113
1_2_know

Jamen så ser jeg gerne at du viser mig lige det eksempel du beskriver der. Så skal jeg gerne forklare for andre hvad der foregår. Du sidder og tager småbidder ud af en større sammenhæng som du plejer - men det er bare slet ikke beskrivende for den virkelighed der reelt er til stede.

Hvis du siger at du har xxx mb logs skulle det være en smal sag at finde en hulens masse eksempler på magtmisbrug eller herskerliderlighed eller personlig hetz mod dig - som vel at mærke bunder i virkeligheden som vi andre ser den - ikke dine konspirationsteorier. Vi kan jo passende sammenligne med mine logs som tilsammen fylder over 360mb og er 2½ år gamle kun for #overclocking.dk og #oc.salg - de to kanaler du har slået dine folder på...

Og så ser jeg enormt gerne at du viser mig lige præcist hvad i min tekst som er brud på reglerne. Jeg refererer hvad der sker - så kan du forholde dig til det eller lade være. Grunden til jeg siger det på den måde jeg gør er at for at anskueliggøre din sære opførsel her på forummet og dit åbenlyse had til os på IRC - på trods af netværkets store brugbarhed....

Jeg er desuden ret uforstående over hvorfor du siger "kort proces" hele tiden... ?:(



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2004 20:00:58
Svar/Indlæg:
4338/142
Peace & Love folkens :f

Udeforstående som ikke kender siden tror jo at det er en læserbrevs-side når de ser tråde som denne.

Folk er blevet lidt aggressive her på det sidste og det er sq synd. Oc.dk er for mange af os (mig inklusive) grunden til at vi overhovedet kender til hardware - hvis newbies bliver skræmt af tråde som denne, hvor er vi så?

Der må snart komme OC.DK-LAN, så vi kan blive forsonede i alkoholens sødme :D

MVH C.C.

(btw - Doktorens fravær skyldes en 3. grads forbrænding grundet tidlige forsøg med træ-heatsinks)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2004 20:05:38
Svar/Indlæg:
6624/113
Tro mig - det her er ikke med min gode vilje.

Men man må forvente svar på det man skriver hvis det er forkert eller misvisende, som 1_2_know er ekspert i.....

Jeg vil dog til stadighed råde jer til at komme ind på IRC og se hvad vi er for noen flinke hjælpsomme mennesker, og så danne jeres egen mening udfra det. ;)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2004 20:05:42
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #79

Du er sgu da også lidt dum så! :00

*sagt i mild tone*



Rune
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2004 21:21:48
Svar/Indlæg:
153/22
:e Nå så fik i da jeres chat alligevel, hvis i forstår ;)
Sorry kunne ikke lade være.. + jeg gad ikke læse 80 "svar" :00



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2004 21:56:25
Svar/Indlæg:
4263/107
IMO er denne tråd blevet alt for lame, og har absolut INGEN relavans til det oprindelige "tåpik" :00 ;)

Stop jeres mudderkast (selvom jeg til dels er enig med nogle af jer), og kom videre i livet :i



#76
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2004 22:00:28
Svar/Indlæg:
2694/107
skal jeg lige sige min erlige mening. så kan jeg ikke se en grund til at der ligger den java-IRC her på siden. den virker da, men det er begrænset hvad man kan i den. så hold det enten til et forum eller til IRC... de 2 ting skal ikke blandes sammen. og mht. reglerne på #overclocking.dk så skal man bare læse dem og overholde dem. så får man ikke ballade.

/Ash



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 12:02:07
Svar/Indlæg:
1581/5
en ting er sikkert, 1_2_know har glemt at forny sit abonnoment på verden, han lever slet ikke i den samme som os andre.

ang. personlige holdninger, så vil der når du stiller et personligt spørgmsål komme et personligt svar, om du kan li det eller ikke skal ikke være det der bestemmer om det er et regelbrud, hvis personlige kommentarer er forbudte, skal personlige spørgsmål også være det.



iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 13:51:29
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #86

Hvorfor rippe op i en gammel tråd?..



#79
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 13:54:07
Svar/Indlæg:
2694/107
#87
hvorfor lader du den så ikke bare dø ud??

/Ash