Tilslutte PS2' er til TV-kort.

Diverse d.  23. juni. 2004, skrevet af Guffehamselv
Vist: 217 gange.

Guffehamselv

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2004 00:08:48
Svar/Indlæg:
0/1
Jaja, ved det godt, jeg er noob... :)
Men til spørgsmålet. jeg har fået sådan et tv-kort med S-video/composi­te video input, og dette burde vel gøre det muligt at tilslutte sin ps2 til computeren så man kan se sine dvd`er. Men nu kommer mit spørgsmål:

Hvordan i alverden skal man tilslutte sin ps2 til tv-kortet. Der er 3 ledninger som passer f.eks. i scart stik, men der er jo ikke scart i mit tv-kort, så hvordan får man dem til at passe ind i tv-kortet. (S-video/compos­ite video input er sådan en lille sort dims med 1 stort hul og nogle små huller).
Kan man købe en lille dims som får ledningen (jeg regner med at det er den hvide som skal i S-video/composi­te video stikket) til at passe i?

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:16:30
Svar/Indlæg:
839/19
Hvis jeg ikke husker galt så er rød / hvid lyd så det skal du nok ikke prøve at stoppe i et compistie stik - men nærmere finde en omformer til mini jack.

Hvad angår s-video eller compostie (kan ikke huske hvad der er i en ps2) kan du vidst bare køre lige igennem. Altså hvis det er S-video så smid den til den store sorte som ligner et PS/2 stik. og logisk nok hvis det er compostie så smid den til den gule runde.
Men ja, du kan få kabler som passer i begge ender.

/Kingu

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2004 00:19:06
Svar/Indlæg:
3346/81
#0 Hellere spørge og være uvidende i 5 minutter, end ikke at spørge, og være n00b for the rest of your life.

Tomgun