Modem som telefon

Software d.  24. juni. 2004, skrevet af System
Vist: 243 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
24-06-2004 02:43:30
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej!
Jeg ved at det er muligt at bruge sit 56 k. modem som bla.a. fastnet telefon.
Men hvilket program kan jeg ringe op fra, og er det muligt at overfører lyden fra modemmet til input på lydkortet ?
Desuden, skal det være et Voice modem, og hvis er " PCI Modem HaM V.90" så et voice modem ?

Plz help fast
WeHa

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2004 02:49:39
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Du er nødt til at vente, ligesom alle andre! ;)

Men nej. Du kan ikke direkte bruge dit modem som telefon. Du kan enten sætte din telefon I modemmet, eller bruge et program til at ringe op fra.

Programmerne findes i forskellige afskygninger. Det er sådan set bare at gå ind på google og søge.

Men ellers, så er der jo gode alternative som f.eks. Skype og MSN Messengers egen funktion. Sidstnævnte koster dog penge.

- Det er en gennemgående ting. ALLE programmer der kan ringe op til en fastnettelefon koster enten penge at bruge, købe eller bege dele.

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2004 08:43:16
Svar/Indlæg:
1720/3
#0, jah ligesom #1 siger, så er skype et godt alternativ, har selv brugt det meget.. Dog skal du vide, at med 56K, at der vil være en del forsinkelser i lyden..

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 02:02:51
Svar/Indlæg:
4120/115
Self. kan du bruge dit modem som tlf.! Tror bare det skal være et voice modem, for ellers så tror jeg ikke bare at man kan "bypasse" selve modem delen af modemet, hvor det digitale signal bliver omdannet til et "audio puls signal" 😉 Men jeg er ikke 100% sikker...

Ellers så findes der et ganske enkelt, men også ganske udemærket program i windows! Nu kan jeg self. ikke lige huske helt precist hvad det hedder med det er noget i stil med phone dialer/opkalds styring eller noget i den stil, som normalt findes i program gruppen, kommunikation, eller hvad den nu hedder? (installere det aldrig selv, så kan ikke helt huske det 😉 )

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 02:13:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Prøver igen så:

Du kan ikke direkte bruge dit modem som telefon. Du er nødt til enten at bruge en "rigtig" telefon eller et program.

- Og, som jeg også skrev.

Så skal du være forberedt på, at det koster penge at ringe til fastnet telefoner.

Jeg kender ikke nogle programmer der tilbyder den service gratis!

Men som #4 siger, så er der er program i Windows der kan. Det er samme protokol/service/ting-noget-et-eller-andet, som den der sidder i (MSN) Messenger, Netmeeting og alle de andre tossede programmer der kan ringe op til en fastnettelefon. Men the bottom line: Det koster penge!

Du er nødt til at acceptere, at uanset hvordan du vender og drejer det, så koster det penge at ringe op til en fastnettelefon.

Der findes en oversigt over de billigste udbydere. Jeg kan ikke lige huske hvor, men googl det ;)

Znake

Superbruger
Tilføjet:
25-06-2004 02:36:12
Svar/Indlæg:
98/4
Wrong your are, fordi jeg ved jeg kom til det ved en fejl engang. Der er/var et eller andet program i Windows, som jeg fik startet, tastet en vens nummer en og pludselig hører jeg ham sige "Hallo?" i min PC's højtalere. Havde ikke lige nogen mikrofon, så blev en kort samtale.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 02:39:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Hvis jeg kunne lave en *mistroisk*-smiley ville jeg gøre det...

Det lyder godt nok mystisk :l

- Men bevares. Hvis du siger at du har gjort det, så har du gjort det.

Kan du huske hvilket program? :)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 06:13:53
Svar/Indlæg:
4120/115
Det kan sagtens lade sig gøre! Modemet er jo sådanset bare en "alm. telefon"... Det er jo hele ideen med det, at man kan ringe op og overføre signaler fra computeren igennem telefon nettet, hvadenten det er digitale eller analoge. Og der er ikke noget med protokoller eller noget som helst, du ringer bare op til det nr. du taster ind, fuldstændig lisom på en alm. telefon.

Det betyder at man kan bruge modemet, som både telefon, fax og self. som modem.

og hvis f.eks. du skal på internettet med et modem, så skal du jo ringe op til udbyderen, som derefter router dig ud på internettet. (f.eks. TDC Basis = tlf. nr. 16101) 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 12:42:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Det er såre sandt.

Modem står jo for "Modulator/Demulator". Men det betyder altså kun, at modemmet "omformer" lyden.

Det er jo det, vi kender som de vederstyggelige fløjtetoner.

Men ud over det, så al aktivitet med modemmet foregår via software, ergo er man nødt til at have et program til at ringe op med der så kan omforme dine lydbølger til analoge bølger der sendes til en "central" der så sender din samtale videre til en fastnettelefon.