Sikkerhed ved format af comp

Diverse d.  25. juni. 2004, skrevet af System
Vist: 222 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
25-06-2004 09:26:49
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej alle

Sikkerhedseksperterne siger at der i værste fald går max 10 min før en ubeskyttet PC er inficeret med vira, orme ol. efter den er blevet koblet på nettet.

Jeg skal til at formatere min comp og spekulerer derfor på hvilke forholdsregler jeg skal tage.

Er det nok at installere ex zonealarm og så logge på nettet og gå på windows update, eller kan man DL service packs på forhånd til en anden computer og så installere dem via netværk.

Nogen gode råd?

Anders
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
25-06-2004 10:55:25
Svar/Indlæg:
4033/364
øh, nu bliver man normalt ikke angrebet for vildt med det samme.. => jeg plejer at installere windows (min version er inkl. sp1) -> bruge den automatiske opdateringsfunktion .. men ok, har en router med firewall allerede...

HVIS du gerne vil have en "opdateret" windows ved installationen , så skal du lave en unattended installation.. På denne måde kan du installere windows inkl. serviceupdates + diverseprogrammer.... Det kræver dog du har en brænder, og lidt tålmodighed (windows NT/XP/2000 er lidt mere avanceret at gøre det med end windows 9x/Me). Anyway kig her:

http://unattended.msfn.org/

men husk lige at sikkerhedseksperter LEVER af at sælge sikkerhed... og jeg har kun haft ca 5 vira på mine computere (minus min gamle Amiga 600) ... resten er blevet blokeret af opdateret windows og antivirus - og ALDRIG nogen sinde åbne vedhæftet filer man ikke er 500% sikker på hvad er..