#0 ... når du skriver 1/2" ... så regner jeg du mener slanger med 12mm indvendig gennemløb ... !??
Og der er det så lige at det skal siges at de studse som man kan købe i danske netbutikker ... er meget mærkeligt angivet ...
hvis der står det er til 1/4" gevind ... så er det faktisk kun radiusen som er angivet ... så det er faktisk 1/2" gevind ... Og med 1/4" gevind ... der har studsene somregel omkring 9mm Gennemstrømnings hul ...
Så med mindre du bruger Clearflex slanger og 16mm fittings ... så er studse med 1/4" gevind fint ...
jah men har sgu desværre 10 tommelfingre :00 problemet er at resten af mit setup er med 1/2" hele vejen rundt (bruger Tygon slanger) så ville mene det ville sætte flowet en del ned at bruge fx sådan en silent-star hdd køler?
Bruger selv Silent-Star disk køleren. Dog er det kun med en SATA og IDE133 i, begge Maxtor.
Jeg var også tæmmeligt nærvøs for flowet, da resten af mit system også er 12mm. Jeg har løst problemet med en Y-deler lige før disken, så der ikke opstår en prop i systemet.
Hvis det er flow'et du er nervøs for, så kan du jo evt. sætte et T- eller et Y-stykke foran den silent star, og på den måde sikre dig, at du har dit oprindelige flow , og stadigvæk en smule i den silent star!
#4 ... det kan godt være at du bruger 12mm slanger ... men så skal du jo også bruge 16mm fittings hele vejen for at sikre at der er 12mm gennemløb ... ellers nedsætter det jo også flowet ... da 12mm studse kun har op til 9mm flow ...
Omkring de der SilentStar ... så tror jeg ikke at de nedsætter dit flow betydeligt ... da jeg som tidligere skrev at de er lavet 1/4" gevind som de kalder det ... men det er i virkelighede 1/2" i diameter ... så gennemstrømningen vil være omkring de 9mm ... og med mindre du altså bruger 16mm fittings ... så har du jo i forvejen kun 9mm gennemstrømning ....
En anden ting omkring den harddisk køler er så bare at den er helvedes dyr ... hvilket er grunden til at jeg ikke har købt sådan en ...
Du burde nu lige checke Rhododendrons gør-det-selv guide under alle omstændigheder. Han ved sq hvad han snakker om og har beskrevet processen meget grundigt, så de fleste burde kunne skrue noget godt sammen. Og så bestemmer du helt selv hvilke studser, den skal have...