Northwood VS Prescott

Diverse d.  25. juni. 2004, skrevet af Lockheed
Vist: 2377 gange.

Lockheed

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 12:52:22
Svar/Indlæg:
503/516
Så er vi nået til vejs ende og vi har fået bekræftet et par ting

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Smash

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 14:23:58
Svar/Indlæg:
194/13
Det her er nogle hårde ord, men... - Det virker som om skribenten har læst for mange tests på tweakup.dk. At teste CPU'er udelukkende i 3Dmark er simpelthen for useriøst. Der skal nogle mere seriøse benchmarks til, gerne krydret med lidt videoencoding og/eller komprimering af filer.

Det var simpelthen spild af tid at læse artiklen.

Lockheed

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 16:11:09
Svar/Indlæg:
503/516
Hårde ord er da meget velkomne, sålænge de er konstruktive. Om de er det eller ej, vil jeg lade være usagt, men nu har det på intet tidspunkt været spørgsmål om at finde ud af hvilken af de to CPU'er der var hurtigst eller kunne mest, men som jeg skriver i indledningen, at finde ud af om der reelt var varmeproblemer med Prescott serien og hvis ja, hvor store forskellene måtte være.

Jeg er da ked af du synes det har været spild af tid at læse artiklen, men du finder sikkert noget andet fornuftigt at tage dig til i weekenden.

Mvh

Smash

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 16:33:51
Svar/Indlæg:
194/13
Det bunder mest i din egen indledning på artiklen:

"men da vi ikke tidligere har testet nogle Prescott's her på sitet"

En af de ting jeg er mest interesseret i ved en ny CPU er ydelsen. Varmen skal jeg nok få bugt med. - Når der netop ikke tidligere har været testet en Prescott på HW-T, burde ydelsen netop være i fokus. Godtnok er Prescott ikke den vidundercpu mange havde håbet på/regnet med, men ikke alt det dårlige der siges om den er sandt.

CeeCay

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 11:49:08
Svar/Indlæg:
14/0
"Hvis vi fokuserer på de små "klodser" der står op inde midt i processoren, kan man se at der på Northwood ligesom mangler nogen. Det er Level2 Cachen vi ser her..."

?:(*HOST*?:(

Hvad er lige det for en hjernedød kommentar. De små klodser bagpå er KONDENSATORER.. ikke cache af nogen art. Det er sgu LÆNGE siden den blev lagt ind som en intern del af chippen.

Når der bliver begået den slags brølere i en artikel som denne, så er det spild af tid, som en tidligere kommentar gjorde opmærksom på.

Hvis man intet ved om emnet, så er det bedre at undlade det helt, fremfor at gætte sig til hvad det mon kunne være. Intet er værre for troværdigheden, end en skribent der erklærer noget forkert. :(

Kennedy

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2004 08:59:04
Svar/Indlæg:
1/0
Ja, hvis man læser "Smash" inledning:
"Det her er nogle hårde ord, men... - Det virker som om skribenten har læst for mange tests på tweakup.dk."

Man kan bare læse teksten umiddelbart under!!
Det er en ordret oversættelse af UK test.
Man behøver selvfølgelig ikke opfinde den dybe tallerken 2 gange, men man spørger sig selv om der overhovedet er foretaget en test!!

Smedetamp

Superbruger
Tilføjet:
23-11-2004 22:20:53
Svar/Indlæg:
38/5
Hmmm det var da godt nok nogle sure opstød :l

Så syntes jeg da at i sku finde nogle tests hvor Prescotten ikke er Varm og Langsom, hvis det er så vigtigt for jer

;)

Kejserkamla

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2004 21:41:11
Svar/Indlæg:
240/19
hvordan fanden kan intel som jeg ellers har haft så meget respekt for finde på at sende sådan en knallert på gaden.vis intel ikke snart finder på at lave noget der er hurtiger end deres sidste cpu :r så mister de en ellers fast kunde.jeg må tilgengæld indrømme at amd laver nogle pisse hurtige cpu-er så det må blive en fx57 næste gang medmindre at intel strammer op.jeg har dog ikke mistet håbet helt enu men jeg tivler sku.