RMA sag hos shg?

Diverse d.  25. juni. 2004, skrevet af H_L
Vist: 429 gange.

H_L
 
Superbruger
Tilføjet:
25-06-2004 21:49:36
Svar/Indlæg:
288/39
Var inde på shg's hjemmeside for at bestille mig en ny harddisk og jeg ville se hvor hvordan de styre deres rma. Til stor forbavelse står der at de tager 400 kr.- i testgebyr, hvis de synes at varen ikke holder sig inden for reklamentions retten.
Så kan man da ikke la' vær med at tænke på, at de kan tjene rigtig mange penge på den her måde. Shg kan jo sagtens beskadige varen med vilje, istedet for ikke at skulle bruge tid og penge på at teste og sende en ny vare.
Meeen, jeg tror nu at de er rimmelige ang. rma.
Jeg kunne godt tænke at høre om nogen har brugt rma hos shg, før jeg køber hos dem, og hvordan sagen er blevet behandlet.

Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 21:56:52
Svar/Indlæg:
1494/10
Det er jo kun hvis de finder ud af at der overhovedet ikke er noget galt med varen at du skal betale 400kr i testgebyr, hvis der bare er det mindste galt med varen (fx. at den ikke virker i din comp, men måske virker i deres).

Jeg har selv haft et par rma sager ved SHG og jeg har været meget tilfres med det. Det har aldrig tager over 5 dage fra jeg sendte varen ind og til jeg havde en ny eller tilsvarende vare.

Sidste gang jeg sendte mit IC7 til rma fik jeg et IC7-G tilbage, så det er da helt ok :)

Hvis du ikke tør handle med SHG, så ved jeg sq ikk li hvem du skal handle ved, SHG er nok den største danske internet shop ;)

Hvis du skal handle med nogle firmaer over nettet så bare sørg for at de har e-Handels mærket.

/AphiX

/AphiX



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 21:57:36
Svar/Indlæg:
4954/69
Hva snakker du om ?!

Alle forhandlere tager da et testgebyr hvis varen ikke er defekt ?:(

Og du kan roligt handle hos SHG..



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 22:04:08
Svar/Indlæg:
3799/43
Mine egne efaringer er skam at de gør det yders professionelt
mit Gfx lavede fejl pga Varme jeg oprettede en rma og sendte det ind 5 dage efter ca fik jeg et nyt Gfx kort

test gebyret er jo en forsikring fra deres side sådanne at folk ikke snyder dem ved at sende en vare ind som fungere bare for at få noget nyt Det er vel fair nok i sig selv sådanne kører de fleste web shops idag..



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 22:05:07
Svar/Indlæg:
1548/24
Har ikke haft en RMA ved dem, men ville gerne bruge min 14 dages returret til få pengene igen for et bundkort. Da jeg så havde sent det derop fik jeg det retur med efterkravsgebyr og det hele og de sagt at "varen ikke var komplet, der mangler bl.a I/O skjold", men sjovt nok lå det stadigvæk deri! Jeg skyndte mig self straks at kigge i manualen og konstateret at alt var der.
Så ringede jeg til SHG og forklarede dem situationen, men de ville ikke give mig de penge jeg havde betalt i porto og gebyr for at få det hjem igen. Dog måtte jeg gerne sende det op igen og få pengene for bundkortet igen, men så havde jeg betalt over 150kr for at få 850kr tilbage...

Efter en uges (eller 2) tov trækkeri, diverse henvisninger til købeloven og mail frem og tilbage med både SHG og forbrugerklagenævnet endte det med at de måtte gi sig. De kunne ikke bevise at tingene ikke var deri og gav mig mine penge igen for både forsendelse og bundkort.

Det endte godt og trak ikke i lang-drag. Jeg ved ikke om det har været en "hovsa" ved SHG men det går jeg udfra så jeg har ingen problemer med at handle der igen :)



drator
 
Superbruger
Tilføjet:
25-06-2004 22:19:39
Svar/Indlæg:
1058/61
Har handlet meget hos shg, og der har ikke været noget at klage over, jo måske at der er lang ventetid i butikken, men det kan jeg leve med sålænge de er så billige ;)



phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 22:38:29
Svar/Indlæg:
1399/43
#5 er det det?jeg gider sku ikke vente en halv time for at spare 20kr når jeg kan køre 300m længere ned af vejen(mutimediaexperten) og blive betjent med det samme og tilmed af ekspedienter der ved hvad de snakker om
jeg sendte fornyligt et idecontroler kort til rma hos dem de fandt ingen fejl på det men tilbød i stedet jeg kunne få en ny controler eller en anden ting i butikken,så jeg drog derfra med en ny harddisk under armen,se det kalder jeg sku service
og så kan jeg godt leve med at de er lidt dyrere end shg.



DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 22:54:31
Svar/Indlæg:
2786/120
Et lille råd: Hvis du kan, så handl lokalt... Der er intet dårligt ved at betale en 50'er ekstra, og så få service ansigt til ansigt... Så ved du også, at du altid har mulighed for at klage hvis lortet ikke virker... ;)



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
25-06-2004 23:13:05
Svar/Indlæg:
1016/19
Er også godt tilfreds med SHG. Der er sq en seriøs forhandler.... ingen numre med dem.

Jeg har aldrig hørt om nogen som rent faktisk er blevet afkrævet de 400,- så jeg tror bare at det er noget de skriver for at beskytte sig mod de helt ekstreme kværulanter.

8)



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2004 23:26:36
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #9

Min bror har prøvet at få en regning da.. han sendte sit bundkort ind.. dengang han fattede nada af hvad der var galt.. så var det hans ram :)

2 bad..



DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 00:15:24
Svar/Indlæg:
2786/120
#11 hvorfor skulle man miste sine 14 dages fuld returret, bare fordi man handler i en butik frem for på nettet??? ?:(
Reglerne gælder da for alle, eller hvordan??

Sry for OT :r



Abildhauge
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 00:35:27
Svar/Indlæg:
342/54
Man har 14 dages returret i henhold til dørsalgsloven... Det gælder sig ved køb via postordre, internet osv.

Går du i en butik skal du være glad hvis de vil bytte noget for dig. (M.m. det er defekt så har du jo garantien.)



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 00:41:07
Svar/Indlæg:
4954/69
Jeg mener der er 7 dages returret hvis man køber i butikkerne..

-> #11

Yup :)





Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
26-06-2004 00:45:27
Svar/Indlæg:
1016/19
#10 Bummer! Han er den første jeg har hørt om....

#12 Det er faktisk en fordel at købe på postordre fremfor i en butik. Jeg køber f.eks. altid TFT-skærme på postordre, for så kan jeg bare returnere skidtet, hvis jeg synes at der er for mange pixel-fejl - uanset om det er indenfor fabrikantens specifikationer eller ej. Det koster kun forsendelsen.

8)



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
26-06-2004 00:46:41
Svar/Indlæg:
1016/19
#15 Du har ingen returret i en butik, med mindre butikken selv giver dig den.



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 00:51:16
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #17

OKi dey :)



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 01:45:02
Svar/Indlæg:
3329/182
#0 Jeg har aldrig betalt mere en 75,- i gebyr for testning af hardware hos shg.dk og det er sjældent du kommer op på en times testning til 400,-

Ved dog ikke helt hvad jeg skal mene om shg.dk's RMA fætter halløj. Mange mener det er okay og de giver en god service. Det er muligt at jeg har været uheldig, men så har jeg også været det tre gange inden for rimelig kort tid :|
Ikke fordi jeg ikke behandler mit hardware godt, men jeg havde en lille episode hvor jeg sendte mit Abit IC7-max3 der var helt dødt ind til dem og de blev ved med at teste det OK - hvordan fatter jeg ikke, men til sidste testede de det OK og jeg fik det aldrig igen :x
Det skete i marts dette år.

I forbindelse med mit salg af min computer i år solgte jeg så mit andet max3 bundkort og han splittede det så ad ved et uheld og fik det sendt til RMA og shg.dk sendte det så ved en fejl til mig og alt i alt er det endt med at jeg måtte sende det til ham og bede om porto betalt af shg.dk og i samme lejlighed bedte jeg dem om at ordne den anden sag. Jeg snakkede med Mikkel - han er fin fin, men Morten er ikke fin fin og bed om at komme til at snakke med en anden hvis du får ham i røret. Han har ingen forståelse, ingen medlidenhed og af mig at dømme et kæmpe had til kunder. :(

Til sidst vil jeg kun sige at engang var jeg mega glad for de firma, men når de først er begyndt at "bolle" en i røven så gider man ikke dem mere og personligt handler jeg aldrig mere ved dem.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 01:56:28
Svar/Indlæg:
3329/182
#20 Som jeg nok kommer lidt ind på i #19 så kan jeg ikke være mere enig, men går det galt - så går det også grueligt galt :x



#18
H_L
 
Superbruger
Tilføjet:
26-06-2004 09:36:04
Svar/Indlæg:
288/39
Morgen.

Tak for alle svarene.
#2
Jeg plejer for det meste at handle ved bj-trading. Hvis man ringer ind med problemer ang. hardware man har købt ved dem, er der altid en glad og hjælpsom herre i den anden ende af røret. Så jeg har faktisk aldrig tænkt over at der var noget der hed testgebyr.



karaffa
 
Superbruger
Tilføjet:
26-06-2004 10:50:05
Svar/Indlæg:
291/87
Var så sent som for 2 dage siden nede hos shg med mit mobo fordi jeg var helt sikker på at det var brændt af. Havde testet mine ram, cpu, GFX og strømforsyning, og en anden CPU i mit mobo. Da jeg fortalte det dernede behøvedes jeg ikke engang at vente, jeg fik en nyt kort med ud af forretningen.

Jeg har handlet der meget, og kan kun sige med hensyn til ventetiden, at den er man til vis hensyn selv skyld i. For hvis man nu betaler hjemme fra, så har de en computer stående i hjørnet hvor man lige indtaster sit kunde nummer og ordrenummer, så får man sin var inden for 5 minutter, mens alle de andre står i kø og glor.
Det har også noget med tidspunktet på dagen.



Tech
 
Superbruger
Tilføjet:
26-06-2004 12:00:16
Svar/Indlæg:
297/73
Hejsa,

Jeg har handlet meget ved shg.dk og altid fået en god service.

For 1 uge siden lavede jeg en pc hvor jeg havde købt en sata 80 gb seagate ved dem. Jeg snakkede med dem, og sendte den tilbage til dem, jeg kunne se på postdk at der var gået 1½time fra de havde modtaget min defekte hd til de havde pakket og sendt en ny.
Godt nok er det pisse surt at modtage en defekt hd i første omgang og bruge tid på at ordne det problem, men service det har jeg ihvertfald oplevet meget af ved shg.dk

At den næste hd jeg modtog fra dem så også larmede af h........ til, det er så en anden side af sagen 🙂 Men de sendte da en ny i god mening :e
Tror bare ikke jeg skal købe sata diske fra seagate mere.... har samme model som IDE, den siger ikke en lyd... så må man jo bare prøve maxtor fremover... 🙂



Glubs
 
Superbruger
Tilføjet:
15-03-2005 13:39:32
Svar/Indlæg:
41/13
Jeg ville lige tage denne tråd op, da jeg er ved at blive "taget godt og grundigt i røven" af dem (SHG).
Jeg har købt det meste af mit PCudstyr hos dem, men det stopper jeg altså pronto.

Min pumpe til et Asetek H2O-sæt begyndte at larme efter ca 5 mdr.s brug, og jeg sendte herefter hele sættet til rep (RMA) d. 25/1.
De sendte det ind til forhandleren d. 31/1, og da jeg ringede til dem d. 16/2, fik jeg at vide at de nok fik sættet retur ugen efter.
Jeg skrev så til dem d. 23/2 for at få en status (fik intet svar), skrev igen d. 25/2, hvor jeg fik svar samme dag fra en norsk supporter, som skrev at "de forventer svar i løbet af næste uge".
Efter at være godt træt af at vente på at fjolserne får fingeren ud, skrev jeg igen-igen til dem d. 8/3, hvor jeg forlangte at de sendte et nyt sæt til mig - dette har jeg stadig ikke fået svar på...
Hvad fan' kan man egentligt gøre, når de bare ignorere een?
Det er jo ikke en ny vare, så jeg kan vel ikke bare begynde at sende dem rykkere m. rykkergebyr, men hvad gør man? Nogen gode forslag??

Jeg har som skrevet handlet meget med SHG før i tiden, og har da også været ude for et par uheldige episoder med dem før, men jeg synes faktisk ikke, de kan være bekendt at behandle deres kunder som de gør.
Markedet er jo heldigvis efterhånden så stort her i DK, at det ikke længere er nødvendigt at benytte sig af SHG, og jeg synes faktisk også, at der er kommet mange andre I-netbutikker, der er lige så billige eller billigere end SHG (bl.a. bj-trading, som nævnt længere oppe i tråden).