#0 jeg har selv en Maxtor Atlas 10K-III (fra den tid hvor der stadigvæk stod Quantum på!(meget vigtigt)), og det er nu en "ok" disk - men gør dig selv den tjeneste og køb en nyere generation SCSI disk. Godtnok har den Maxtor disk en rigtig lav søgetid, men dens overførselshastighed er ikke meget at råbe hurra for mere.
Jeg har også en Seagate Cheetah 10k.6 36GB, og den overfører 69MB/sek fra den yderste zone. Søgetiden er så lidt langsommere end Maxtor'en, men jeg synes helt klart du skal finde en nyere generation SCSI disk. Gerne en 15k rpm disk, fx denne:
Seagate Cheetah 15K.3 3.5" x 1/3H / 36.7 GB / 15000 rpm / 8 MB / 3.6 ms / Ultra320 SCSI / 320 MBps / Pc 60,98 kr. 2.238 kr.
Jeg kunne selv finde på at købe den nu jeg kommer til at se den :p
Sammenligning af Maxtor Atlas 10K-III og en Seagate Cheetah 15k.3:
#4 Jeg har selv kun et Tekram U2W kort i min computer (80MB/sek) og jeg er ret sikker på at kortet fint kan læsses til ca. 95% af den maximale ydelse.
Dette baserer jeg på en observation fra et tidligere kort jeg havde, en gammel 390F (40MB/sek) som kunne trække 37-38MB/sek ud af min Maxtor Atlas 10K-III. I det tilfælde var disken god nok til at levere 55MB/sek (det gør den ihvertfald på min nye controller). Dvs. 95% udnyttelse af min 40MB/sek controller.
Min nuværende 80MB/sek controller kan trække 69MB/sek ud af min Cheetah 10k.6 (som ikke kan levere mere) - og jeg tror også godt jeg kan få den op på 77-78MB/sek når jeg lige køber en ny disk at teste med :p