Superbruger
Tilføjet:
26-06-2004 11:09:45
Svar/Indlæg:
4/13
Hejsa :) Jeg er lige for tiden igang med at bygge en computer til en kollega.
På nuværende tidspunkt består den af:
Kabinet: Antec Sonata (Dejlig støjsvagt)
Bundkort: Asus P4P800S (Lydløst)
RAM: Kingston 512MB PC3200 (Lydløst)
Harddisk: Seagate Barracuda 80GB (Dejlig støjsvag)
Grafikkort: Asus V3800M (Gammelt TNT2)
Ja ja... I know... Gammel slave... Men det siger noget om hvor store krav hun stiller til det grafiske, så hun får et gammelt GeForce2 jeg har liggende med en Zalman heatpipe, indtil hun en dag får brug for noget bedre. (Dvs. Lydløst)
Processor: Intel Prescott 2.8Ghz (Fy for helvede, hvor den larmer)
Nu skulle det ikke være så svært at gennemskue hvad mit problem er... Jeg har meget svært ved at acceptere den støj der kommer fra den P4-køler...
Ok, godt nok er jeg lidt af en støjallergiker, men når jeg bogstavlig talt ikke kan finde en blæser i noget af mit gamle hardware der larmer bare tilnærmelsesvist lige så meget, vil jeg have det meget dårligt med at bruge en andens penge, og aflevere den med sådan en *censur* blæser.
Nu vil jeg så gøre noget ved problemet, men sagen er den at jeg allerede er ved at overskride beløbet der er sat af til projektet, så jeg er villig til at bruge egne penge til gengæld for at jeg kan have det godt med det jeg afleverer.
Så et ord: HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP :P
Når jeg sammenligner den her nye Prescott 2.8Ghz, der larmer som en sindsyg (eller så jeg bliver det), med min egen Northwood 2.4Ghz, bliver jeg vitterligt overrasket over den store forskel, for jeg kan næsten ikke høre min egen P4-blæser, og det ER stock-køleren.
Hvad vil i anbefale at jeg gør?
Skal jeg bytte Prescott'en til en Northwood?
Eller skal jeg investere i en ny bedre køler til Prescott'en?
(Lige meget hvad i foreslår, så anbefal også lige noget konkret, bare husk at økonomien og støjen er de to vigtigste parametre)
Det gør ikke noget at den bliver lidt langsommere, grunden til at jeg lige købte den jeg gjorde, var at det var den billigste CPU (ud fra mine krav), og jeg egentlig ikke lige var klar over problemet.